
Հայաստանի Հանրապետությունում սպառողների իրավունքների պաշտպանությունը շարունակում է մնալ կառավարության ուշադրության կենտրոնում։ 2025 թվականին սպառողների պաշտպանության միջազգային օրը նշվում է նորարարական լուծումներով և ավելի հստակ մեխանիզմներով, որոնք նպատակ ունեն ամրապնդելու քաղաքացիների իրավունքները և ապահովելու արդար մրցակցային միջավայր։
Սպառողների իրավունքների պաշտպանության նոր մեխանիզմներ
Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը սպառողների իրավունքների միջազգային օրվան նվիրված միջոցառման ժամանակ կարևորեց, որ Հայաստանի քաղաքացիները պետք է ունենան հստակ պատկերացում այն մասին, թե որտեղ և ինչպես դիմել սպառողի իրավունքների ոտնահարման դեպքում։ Այս նպատակով ներդրվել է թվային մոդուլ, որը թույլ կտա քաղաքացիներին առցանց դիմել համապատասխան մարմիններին՝ առանց տնից դուրս գալու։
Բացի այդ, նոր կարգավորումների շրջանակում հասարակական կազմակերպությունները և քաղաքացիական հասարակությունը կկարողանան ակտիվորեն մասնակցել սպառողների իրավունքների պաշտպանության գործընթացին։ Սա կապահովի ավելի թափանցիկ և վերահսկելի համակարգ, որտեղ ցանկացած խախտում կարձանագրվի և արագ կարձագանքվի։
Սպառողների իրավունքների պաշտպանությունը՝ որպես տնտեսական զարգացման գործոն
Վարչապետը շեշտեց, որ սպառողների իրավունքների պաշտպանության որակը հանդիսանում է երկրի կյանքի և իրավակարգի որակի կարևոր ցուցանիշ։ Բիզնես միջավայրում սպառողի հանդեպ վերաբերմունքը դարձել է որակի չափանիշ, որը ստեղծում է լուրջ մրցակցային առավելություններ այն ընկերությունների համար, որոնք ապահովում են բարձրորակ ծառայություններ և արտադրանք։
Նրա դիտարկմամբ, մրցակցային դաշտը պետք է ձևավորվի այնպես, որ սպառողը իր ամենօրյա ընտրությամբ ազդի տնտեսության զարգացման վրա՝ նախընտրելով բարձրորակ ապրանքներ ու ծառայություններ։ Սա կնպաստի նաև շուկայի ինքնակարգավորմանը։
Տնտեսական ոլորտում սպառողների իրավունքների պաշտպանության ազդեցությունը
- Տնտեսության որակի բարձրացում – Եթե բիզնեսները ձգտեն ապահովել սպառողների իրավունքների պաշտպանությունը, դա կնպաստի ընդհանուր տնտեսական միջավայրի բարելավմանը։
- Արտահանման խթանում – Վարչապետը կարևորեց, որ տեղական ապրանքները պետք է համապատասխանեն միջազգային չափանիշներին, որպեսզի Հայաստանը կարողանա մրցակցել միջազգային շուկայում։
- Չարաշահումների նվազեցում – Սպառողների իրավունքների պաշտպանության նոր համակարգերը թույլ կտան վերացնել շուկայի այն խաղացողներին, որոնց արտադրանքն ու ծառայությունները չեն համապատասխանում սահմանված ստանդարտներին։
Սպառողների իրավունքների պաշտպանության պետական քաղաքականությունը
Պետությունը նախատեսում է մրցակցության պաշտպանության հանձնաժողովի նոր համակարգի ներդրում, որը թույլ կտա քաղաքացիներին ուղղորդել իրենց բողոքները առցանց և հետևել դրանց լուծման ընթացքին։ Սա հնարավորություն կտա սպառողներին ավելի արագ և արդյունավետ պաշտպանել իրենց իրավունքները՝ նվազեցնելով բյուրոկրատական խոչընդոտները։
Բացի այդ, վարչապետը շեշտեց, որ կառավարությունը պետք է հավասար դաշտ ապահովի բոլոր տնտեսվարողների համար, որպեսզի որևէ խումբ չստանա արտոնյալ պայմաններ։
Հայաստանում սպառողների իրավունքների պաշտպանությունը գտնվում է արդիականացման փուլում, և նոր թվային լուծումները, քաղաքացիական վերահսկողության մեխանիզմները և միջազգային չափանիշներին համապատասխան արտադրանքների խթանումը նպաստելու են ինչպես բարելավված բիզնես միջավայրի, այնպես էլ քաղաքացիների իրավունքների հստակ պաշտպանության ապահովմանը։
Այս փոփոխությունները ոչ միայն կբարձրացնեն շուկայում առկա ապրանքների և ծառայությունների որակը, այլև կստեղծեն ավելի մրցակցային, արդար ու թափանցիկ տնտեսություն՝ ի նպաստ բոլոր քաղաքացիների։