2025 թվականի մարտին Հայաստան է այցելել 129,887 զբոսաշրջիկ
Եվրոգոտու գնաճը մարտին դանդաղել է մինչև 2.2%
Ինչու է ողջ աշխարհն անցնում էլեկտրամեքենաների, և ինչու այդ փաստը չի կարելի անտեսել. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Կոնվերս Բանկը սկսել է դոլարային պարտատոմսերի տեղաբաշխումը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Արհեստական բանականույթունը կկրճատի կինոարտադրության ծախսերը երկու անգամ, բայց ինչպես. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ucom-ը ներկայացնում է UPlay-ը՝ տալով ժամանցի նոր դարաշրջանի մեկնարկը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ադրբեջանում ռազմական ծախսերը 2026 թվականին կգերազանցեն 4,7 մլրդ դոլարը
IDBank-ը միացել է BACEE-ին․ Բուդապեշտում անդամակցության պայմանագիր է կնքվել. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Սպիտակ տունը Չինաստանին սպառնացել է մինչև 245% մաքսատուրքերով
Չբաշխված շահույթը կտրուկ նվազել է. արդյոք բանկերն անցում են կատարում նոր ռազմավարության. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
ՀՀ բանկերում 2025թ. հունվարի դրությամբ սպասարկվել է 4.9 մլն հաճախորդ
ԱրարատԲանկ․ բիզնեսի ֆինանսավորում մինչև 35% cashback-ի հնարավորությամբ. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ինչ է փոխվել հարկային համակարգում, որ բյուջեն ավելացել է միլիարդներով. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
2018 թվականի հեղափոխությունից հետո Հայաստանի բյուջեի եկամուտներն ավելացել են ավելի քան 4,2 մլրդ դոլարով․ ՀՀ վարչապետ
Ռուսաստանի ավտոշուկան մինչև տարեվերջ կարող է անկում ապրել 20%-ով
Ինչն է բերել ChatGPT-ին առաջին հորիզոնական՝ ներբեռնումների ցուցակում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ինչպես է փոխվել Հայաստանի աշխատաշուկան մեկ տարվա ընթացքում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հայաստանում կսահմանափակվի կրիպտո վճարումների կիրառումը՝ բացառությամբ որոշ դեպքերի. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Որտեղ են աշխատում և որքան են վաստակում ՀՀ քաղաքացիները՝ ըստ վերջին վիճակագրության. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Evocabank-ն արժանացել է նոր մրցանակի BACEE-ի կողմից. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում

2025թ․ առաջին եռամսյակում բյուջեն ձևավորվել է հավելուրդով. ոլորտային ծախսերի մանրամասն դիտարկում

Ապր 10, 2025 12:45
18

2025թ. առաջին երկու ամիսներին ՀՀ պետական բյուջեի եկամուտները կազմել են 393.2 մլրդ դրամ, ինչը գերազանցում է 2024թ. համադրելի ցուցանիշը 68.7 մլրդ դրամով կամ 21.2%-ով։ Այս աճը վկայում է հարկային և ոչ հարկային եկամուտների հավանաբար բարձր արդյունավետության մասին։

  • Աճի հնարավոր աղբյուրներ.

    • Հարկային վարչարարության բարելավում

    • Տնտեսական ակտիվության աճ (ԱԱՀ, եկամտահարկ, շահութահարկի եկամուտներ)

    • Արտաքին գործոններից կախված՝ մաքսային եկամուտների վերանայում

Սա ապահովել է բյուջեի եկամուտների բացարձակ և հարաբերական ուժեղ աճ՝ ներուժ ստեղծելով ծախսերի հստակ պլանավորման և նոր քաղաքական նախաձեռնությունների ֆինանսավորման համար։

Պետական բյուջեի ծախսեր՝ ընդհանուր պատկերը

Պետական բյուջեի ծախսերը կազմել են 321.6 մլրդ դրամ, ինչը միայն 0.3% աճ է՝ համեմատած 2024թ․ համադրելի ցուցանիշի։ Սա նշանակում է, որ կառավարությունը շարունակել է կիրառել ծախսերի զսպված քաղաքականություն, չնայած եկամուտների էական աճին։

Արդյունքում ստեղծվել է բյուջետային հավելուրդ՝ 71.6 մլրդ դրամ, որը 67.8 մլրդ դրամով ավելին է, քան նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածում։

Ծախսերի մանրամասն կառուցվածքը՝ ըստ գործառույթների

Ներկայացնում ենք ծախսերի բաշխումը ոլորտների միջև՝ 2025թ. հունվար-փետրվարի կտրվածքով․

1. Ընդհանուր բնույթի հանրային ծառայություններ

  • Ծախս՝ 70,640.4 մլն դրամ

  • Աճ՝ 5.8%

Այս ոլորտը ներառում է պետական կառավարման, ֆինանսների, արտաքին հարաբերությունների և հարկային համակարգերի ծախսերը։ Աճը ցույց է տալիս պետական ապարատի գործունեության ծավալների որոշակի ընդլայնում կամ վարձատրության վերանայում։

2. Պաշտպանություն

  • Ծախս՝ 57,323.3 մլն դրամ

  • Աճ՝ 8%

Պաշտպանության ոլորտի ծախսերի աճը հավանաբար արտացոլում է առաջնահերթություն ունեցող ծրագրերի ֆինանսավորում՝ բանակի կարիքների, զինտեխնիկայի ձեռքբերման կամ ռազմական պատրաստվածության բարձրացման շրջանակներում։

3. Հասարակական կարգ, անվտանգություն և դատական համակարգ

  • Ծախս՝ 29,483.5 մլն դրամ

  • Աճ՝ 22.3%

Նշված ոլորտի ծախսերի նշանակալի աճը կարող է պայմանավորված լինել․

  • Իրավապահ մարմինների տեխնիկական հագեցման,

  • Դատական համակարգի բարեփոխումների,

  • Ոստիկանության և ԱԱԾ կառուցվածքային փոփոխությունների իրականացմամբ։

4. Տնտեսական հարաբերություններ

  • Ծախս՝ 14,068.5 մլն դրամ

  • Աճ՝ 327.9%

Սա ծախսերի ամենասրընթաց աճն է ամբողջ բյուջեում։

Հնարավոր բացատրություններ.

  • Նոր պետական ծրագրեր՝ ուղղված փոքր և միջին բիզնեսի աջակցությանը,

  • Արտահանման խթանման նախաձեռնություններ,

  • Տնտեսության ռազմավարական ճյուղերի՝ օրինակ՝ գյուղատնտեսության, զբոսաշրջության կամ տեխնոլոգիաների խթանում։

5. Շրջակա միջավայրի պաշտպանություն

  • Ծախս՝ 679.9 մլն դրամ

  • Աճ՝ 14.6%

Բնապահպանական ոլորտի ծախսերի աճը դրական ազդակ է՝ վկայելով էներգետիկ անցման կամ բնապահպանական կարգավորումների խստացման մասին։ Չնայած ծախսը փոքր է, աճը հարաբերականորեն շեշտակի է։

6. Բնակարանային շինարարություն և կոմունալ ծառայություններ

  • Ծախս՝ 272.1 մլն դրամ

  • Նվազում՝ 56.9%

Սա ամենամեծ անկում ունեցող ոլորտներից է։ Նվազումը կարող է խոսել հետևյալի մասին․

  • Նախագծերի ավարտ՝ նախորդ տարիներից շարունակվող ծրագրերում

  • Նոր կառուցապատման ծրագրերի պակաս

  • Բյուջետային առաջնահերթությունների վերաբաշխում այլ ուղղություններով

7. Առողջապահություն

  • Ծախս՝ 16,276.1 մլն դրամ

  • Աճ՝ 11.8%

Առողջապահության ծախսերը մեծացել են՝ հավանաբար կապված պետական պատվերի ընդլայնման, բժշկական կենտրոնների արդիականացման և առողջության առաջնային ծառայությունների հասանելիության բարձրացման հետ։

8. Հանգիստ, մշակույթ և կրոն

  • Ծախս՝ 3,999.7 մլն դրամ

  • Աճ՝ 2.9%

Այս ոլորտի ծախսերը մնացել են համեմատաբար կայուն։ Հնարավոր է՝ միջոցներ են ուղղվել մշակութային կենտրոնների պահպանման կամ համայնքային մշակութային նախաձեռնությունների վրա։

9. Կրթություն

  • Ծախս՝ 22,124.6 մլն դրամ

  • Աճ՝ 18%

Կրթության ոլորտում ծախսերի աճը խոսում է կրթական բարեփոխումների մասին՝ ներառյալ․

  • Տնտեսական զարգացումների համահունչ կրթական ծրագրերի ներդրում,

  • Դասավանդման մեթոդների արդիականացում,

  • Ուսուցչական աշխատավարձերի բարձրացում։

10. Սոցիալական պաշտպանություն

  • Ծախս՝ 106,697.4 մլն դրամ

  • Նվազում՝ 21%

Չնայած նվազմանը, սա բյուջեի ամենամեծ ծախսային ոլորտն է։

Նվազման հնարավոր պատճառներ․

  • Շահառուների թվի նվազում՝ կենսաթոշակային համակարգի վերանայումից հետո

  • Սոցիալական աջակցության նոր մեխանիզմների կիրառում՝ ուղղված ավելի թիրախային օգնության տրամադրմանը

  • Արտակարգ իրավիճակների (օր.՝ COVID) բացակայություն, ինչի հետևանքով վերացվել են ժամանակավոր սոցիալական փաթեթներ

Բյուջեի եկամուտների զգալի աճն ապահովել է կայուն ֆինանսական պաշար և թույլ է տվել կառավարությանը վերանայել ծախսային առաջնահերթությունները։

Ընդհանուր առմամբ՝ ծախսերը վերաբաշխվել են՝ հստակ նախապատվություն տալով տնտեսական աճի, պաշտպանությանը և կրթությանը, մինչդեռ որոշ ոլորտներ՝ սոցիալական պաշտպանություն, բնակարանաշինություն, կրճատումներ են կրել։

Կառավարությունը վարում է բյուջետային կայունության և հավելուրդի պահպանման քաղաքականություն, միաժամանակ վերակենտրոնացնելով ռեսուրսները դեպի աճի խթանող ուղղություններ։

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: