Evocabank-ը մասնակցել է Miami-Dubai Chamber of Commerce 2-ին. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Օդի ջերմաստիճանն աստիճանաբար կբարձրանա 2-4 աստիճանով
Զանգեզուրի պղնձամոլիբդենային կոմբինատի աշխատանքները հինգ օր է դադարեցված են
Երևանում տրանսպորտի թանկացումից գնաճը կարող է կազմել 0,1%. ՀՀ ԿԲ նախագահ
ՊԵԿ-ը կատարելագործել է Հաշվետվությունների ներկայացման էլեկտրոնային համակարգը. ինչ է փոխվել. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
OpenAI-ն կթողարկի AI սարք, որը կբերի նոր դարաշրջան մարդ-համակարգիչ հարաբերություններում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Թանկարժեք էֆեկտ․ 2024 թվականի տնտեսական աճի պատրանքը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
ԵՄ-ն 3 մլն եվրո է հատկացրել ռուսական և բելառուսական անկախ լրատվամիջոցներին
2024թ. տնտեսական աճը 2023թ. աճի համեմատ էականորեն ավելի ցածր կլինի. «ԼՈՒՅՍ» հիմնադրամ. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
ԱՄՆ-ը կառավարությունում խարդախությունների պատճառով տարեկան կորցնում է 700 մլրդ դոլար. Իլոն Մասկ
Կենտրոնական բանկը իջեցրել է վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը 0.25 տոկոսային կետով՝ սահմանելով 6.75 %. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Վրաստանում գնաճը հունվարին կազմել է 0.4%
TRUMP մեմքոյնը էժանացել է 75%-ով
Պեկինի պատասխան հարվածը Թրամփի մաքսատուրքերին․ ԱՄՆ-Չինաստան առևտրային լարվածությունը նոր փուլում. մանրամասները` ABNews.am կայքում
Թրամփի մաքսատուրքերը խուճապ են առաջացրել կրիպտոշուկայում. ինչպես կարող է զարգանալ իրավիճակը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հունվարին Ֆրանսիայում կտրուկ նվազել է Tesla էլեկտրամոբիլների վաճառքը
2024 թվականին հարկային հայտարարագիր է ներկայացրել 59,031 ֆիզիկական անձ
Վաշինգտոնում փակվել է ԱՄՆ Միջազգային զարգացման գործակալության կենտրոնակայանը
Ինչու են հայ երիտասարդները ավելի շատ հետաքրքրվում չինական կրթական համակարգով. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
2024-ին 2023-ի հաշվետու տարվա համար հայտարարագիր է ներկայացնում 59 031 ֆիզիկական անձի. ՊԵԿ

Օդային ուղևորների համաշխարհային պահանջարկը ռեկորդային մակարդակի է հասել 2024 թվականին

Հնվ 31, 2025 12:48
266
ADS

Օդային տրանսպորտի միջազգային ասոցիացիան (IATA) հրապարակել է 2024 թվականի ամբողջ տարվա և դեկտեմբերի ուղևորների շուկայի տվյալները՝ ցույց տալով ռեկորդային բարձր պահանջարկ: Տվյալները փաստում են, որ ավիացիոն ոլորտը ամբողջությամբ վերականգնվել է համաճարակից հետո և նույնիսկ գերազանցել է մինչհամաճարակային մակարդակները:

Հիմնական ցուցանիշները

2024 թվականին ընդհանուր երթևեկությունը, որը չափվում է եկամտային ուղևորների կիլոմետրերով (RPK), նախորդ տարվա համեմատ աճել է 10,4%-ով, ինչը 3,8%-ով բարձր է 2019-ի մակարդակից: Ընդհանուր հզորությունը, որը չափվում է մատչելի նստատեղերի կիլոմետրերով (ASK), աճել է 8,7%-ով, իսկ ծանրաբեռնվածության գործակիցը (load factor) հասել է 83,5%-ի՝ նոր ռեկորդ սահմանելով ավիացիոն ոլորտի համար:

2024 թվականի դեկտեմբերին աճը շարունակվել է.

  • Ընդհանուր պահանջարկը՝ +8,6%
  • Ընդհանուր հզորությունը՝ +5,6%
  • Միջազգային պահանջարկը՝ +10,6%
  • Ներքին պահանջարկը՝ +5,5%
  • Դեկտեմբեր ամսվա բեռնվածության գործակիցը՝ 84%, որը ամսվա համար ռեկորդային ցուցանիշ է:

IATA-ի գլխավոր տնօրեն Վիլլի Ուոլշը նշել է, որ այս թվերը վկայում են ավիացիայի կայուն վերականգնման և ուղևորների ճանապարհորդելու մեծ ցանկության մասին: Նա ընդգծել է, որ ավիաընկերությունները հնարավորինս արդյունավետորեն են օգտագործել իրենց հնարավորությունները՝ ապահովելով 83,5% բեռնվածության գործակից՝ ինչը մասամբ պայմանավորված է մատակարարման շղթայի սահմանափակումներով:

Օդային ուղևորների շուկան մանրամասն — 2024 թ

2024 (% տարեցտարի) Համաշխարհային բաժնետոմս 1 RPK PLF (%-PT) 2 PLF (մակարդակ) 3
Ընդհանուր շուկա
100%
10.4%
+1,3%
83.5%
Աֆրիկա
2.2%
13.2%
+2,2%
74.9%
Ասիա Խաղաղ օվկիանոս
33.5%
16.9%
+3,2%
83.4%
Եվրոպա
26.7%
8.7%
+0,5%
84.8%
Լատինական Ամերիկա
5.3%
7.8%
+0,6%
83.7%
Մերձավոր Արևելք
9.4%
9.5%
+0,8%
80.8%
Հյուսիսային Ամերիկա
22.9%
4.6%
0.0%
84.3%

Միջազգային ուղևորների շուկաներ

Միջազգային ամբողջ տարվա երթևեկությունը 2024-ին գերազանցել է 2019-ի ցուցանիշը 0,5%-ով, բոլոր տարածաշրջաններում արձանագրված աճով: Միջազգային երթևեկության բեռնվածության գործակիցը հասել է 83,2%-ի՝ ռեկորդային բարձր մակարդակ:

Տարածաշրջանային արդյունքները՝

  • Ասիա-Խաղաղօվկիանոսյան – 26% աճ
  • Եվրոպա – 9,7% աճ
  • Մերձավոր Արևելք – 9,4% աճ
  • Հյուսիսային Ամերիկա – 6,8% աճ
  • Լատինական Ամերիկա – 14,4% աճ
  • Աֆրիկա – 13,2% աճ

Ասիա-Խաղաղօվկիանոսյան տարածաշրջանը ցույց է տվել ամենաբարձր աճը, սակայն դեռևս 8,7%-ով ցածր է 2019-ի մակարդակից, ինչը նշանակում է, որ վերականգնման լրացուցիչ ներուժ դեռ կա:

Ներքին ուղևորների շուկաներ

2024 (% տարեցտարի) Համաշխարհային բաժնետոմս 1 RPK PLF (%-PT) 2 PLF (LEVEL) 3
Ներքին
38.2%
5.7%
+2,5%
84.0%
Ներքին Ավստրալիա
0.8%
3.6%
+1,1%
81.8%
Ներքին Բրազիլիա
1.1%
4.6%
+1,3%
81.9%
Ներքին Չինաստանի PR
11.3%
12.3%
+6,8%
83.2%
Ներքին Հնդկաստան
1.7%
6.0%
-0,6%
86.4%
Ներքին Ճապոնիա
1.0%
3.2%
+2,7%
78.0%
Ներքին ԱՄՆ
14.4%
3.7%
0.3%
84.1%

 

Ներքին շուկաներում նույնպես արձանագրվել է աճ, ինչը պայմանավորված է հիմնականում Չինաստանի 12,3% բարձր ցուցանիշով:

  • Ճապոնիայում պահանջարկն աճել է 3,2%-ով, սակայն հզորությունը փոքր-ինչ կրճատվել է:
  • Հնդկաստանում բեռնվածության գործակիցը փոքր-ինչ նվազել է (-0,6 տոկոսային կետ), բայց այն դեռևս 86,4% է՝ ամենաբարձր ցուցանիշը ներքին շուկաներում:

Ավիացիայի ապագայի մարտահրավերները

IATA-ն կանխատեսում է, որ 2025 թվականին ավիացիոն արդյունաբերության աճը կշարունակի, սակայն ավելի չափավոր՝ 8%-ի սահմաններում, ինչը համահունչ է պատմական միջին աճի տեմպերին: Այդուհանդերձ, ոլորտը կանգնած է մի շարք մարտահրավերների առջև:

1. Անվտանգության ապահովում

Վերջերս Վաշինգտոնում տեղի ունեցած ավիավթարը ևս մեկ անգամ հիշեցնում է, որ անվտանգության ապահովումը մնում է առաջնահերթ խնդիր: IATA-ն ընդգծում է, որ ավիացիայի անվտանգությունը միշտ կլինի ոլորտի թիվ մեկ կարևորությունը:

2. Կայունության խնդիրներ և ածխածնի զրոյական արտանետումների նպատակներ

Ավիաընկերությունները լրջորեն հետևում են իրենց պարտավորություններին 2050-ի համար ածխածնի զրոյական արտանետումների հասնելու ուղղությամբ: 2024 թվականին կայուն ավիացիոն վառելիքի (SAF) գնումների ծավալները զգալիորեն աճել են, սակայն ընդհանուր պահանջարկի ընդամենը 0,5%-ն է ապահովվել SAF-ով:

IATA-ն կոչ է անում կառավարություններին՝

  • Առաջնահերթություն տալ SAF-ի արտադրությանը
  • Աջակցել վերականգնվող էներգիայի զարգացմանը
  • Կրճատել հանածո վառելիքի սուբսիդիաները և միջոցներն ուղղել կանաչ էներգիային

***

2024 թվականը դարձել է ավիացիայի համար պատմական տարի՝ ուղևորափոխադրումների ռեկորդային պահանջարկով և միջազգային շուկաների շարունակական վերականգնմամբ: Չնայած մարտահրավերներին, ոլորտը պատրաստ է 2025-ին շարունակել կայուն աճի ուղին՝ ապահովելով անվտանգ, արդյունավետ և ավելի էկոլոգիապես մաքուր ավիացիոն փոխադրումներ:

 

 

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: