2025-ի առաջին եռամսյակում հարկային եկամուտներն ու պետական տուրքերն աճել են 13.2%-ով. ՊԵԿ
Փետրվարին ԵՄ-ում գործազրկությունը հասել է 5.7%-ի
Վճարիր Evoca Mastercard-ով և մասնակցիր մեքենայի խաղարկությանը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հայաստանում շուտով նոր տեսակի անձնագրեր կտրամադրվեն. ինչ պետք է իմանալ. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Իդրամն արդեն Yerevan City-ում է. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Երևանում այս տարի 10 հա-ից ավելի տարածքում կհիմնվեն ուրբան այգիներ. ԱՐՄԵՆՊՐԵՍ. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ոչ ամեն բիզնես է լավ բիզնես. ինչպես տարբերել եկամտաբեր գաղափարը ֆինանսական «փոսից». մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հոբելյանական 5-րդ TOON EXPO-ն Մոսկվայում. հունիսի 27-29. դիտեք ABNews.am կայքում
Toyota ավտոմեքենաների համաշխարհային վաճառքը փետրվարին աճել է 9,5%-ով
Մրցակիցների քեյսերի վերլուծություն. ինչ կարող ենք սովորել Ozon-ի ամենահաջողակ վաճառողներից. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հայաստանում հանցագործության դեպքերը 2024 թվականին նվազել են 1.1%-ով
Այս շաբաթվա ներդրողի օրացույցը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Անցնող շաբաթվա այլ կարևոր իրադարձությունները ֆինանսական շուկաների համար. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Լուրեր ներդրողների համար. Limitless Asset Management. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Բիզնեսի դեմքը. հարցազրույց՝ «ԱրտԼանչ»-ի համահիմնադիր Բակուր Մելքոնյանի հետ. դիտեք ABNews.am կայքում
Քաղաքացիներ իրազեկման ակցիա էին կազմակերպել IDBank-ի գլխավոր մասնաշենքի դիմաց. դիտեք ABNews.am կայքում
ԵԱՏՄ-ի ՀՆԱ-ն 2024 թվականին ավելացել է 4,2%-ով. Օվերչուկ
2024-ին Վրաստանում ծնելիությունը նվազել է մոտավորապես 2%-ով
Ինչպիսին կլինի Հայաստանը, եթե յուրաքանչյուր մարդ 1 տարով սկսի սեփական նախագիծ. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
DD Trans. ապահով,արագ և որակյալ միջազգային բեռնափոխադրումներ. դիտեք ABNews.am կայքում

Տրանսպորտային ոլորտի նոր զարգացումները. ինչպես է ձևավորվել բեռնափոխադրումների դինամիկան 2024-ի ընթացքում

Փտր 12, 2025 16:32
25

ՀՀ վիճակագրական կոմիտեի հրապարակած տվյալների համաձայն՝ 2024 թվականի հունվար-դեկտեմբերին Հայաստանի բեռնափոխադրումների ընդհանուր ծավալը կազմել է 16,831.5 հազար տոննա, ինչը 7.7%-ով պակաս է 2023 թվականի համադրելի ցուցանիշից։ Այս անկումը պայմանավորված է հիմնականում երկաթուղային և ավտոմոբիլային բեռնափոխադրումների կրճատմամբ, մինչդեռ օդային և խողովակաշարային բեռնափոխադրումները աճ են գրանցել։

Երկաթուղային բեռնափոխադրումներ՝ կտրուկ անկում

Երկաթուղով բեռների փոխադրումը 31.4%-ով նվազել է՝ հասնելով 1,442.5 հազար տոննայի։ Այս անկումը կարող է պայմանավորված լինել տնտեսական դանդաղմամբ, լոգիստիկ մարտահրավերներով կամ երկաթուղային տրանսպորտի մրցունակության նվազմամբ այլընտրանքային փոխադրամիջոցների համեմատ։

  • Արտահանվել է 346.7 հազար տոննա բեռ
  • Ներկրվել է 711.4 հազար տոննա բեռ
  • Ներհանրապետական բեռնափոխադրումների ծավալը՝ 384.4 հազար տոննա

Ավտոմոբիլային բեռնափոխադրումներ՝ փոքր-ինչ նվազում

Ավտոմոբիլային բեռնափոխադրումները 2023-ի նույն ժամանակահատվածի համեմատ նվազել են 5.3%-ով, կազմելով 13,389.6 հազար տոննա։ Չնայած այս նվազմանը, ավտոմոբիլային փոխադրումները շարունակում են մնալ Հայաստանի համար բեռների հիմնական տեղափոխման միջոցը:

  • Արտահանվել է 928.5 հազար տոննա բեռ
  • Ներկրվել է 4,303.7 հազար տոննա բեռ
  • Ներհանրապետական փոխադրումների ծավալը՝ 8,157.4 հազար տոննա

Օդային բեռնափոխադրումներ՝ զգալի աճ

Հակառակ ընդհանուր նվազման միտումին՝ օդային բեռնափոխադրումների ծավալը աճել է 24.5%-ով, կազմելով 42.2 հազար տոննա։ Այս աճը կարող է պայմանավորված լինել միջազգային առևտրի աշխուժացմամբ, բարձրարժեք կամ ժամանակի զգայուն բեռների փոխադրման պահանջարկի ավելացմամբ։

  • Արտահանվել է 21.0 հազար տոննա բեռ
  • Ներկրվել է 21.2 հազար տոննա բեռ

Խողովակաշարային բեռնափոխադրումներ՝ կայուն աճ

Խողովակաշարերով փոխադրված բեռների ծավալը գրանցել է չնչին 0.2% աճ՝ կազմելով 1,957.2 հազար տոննա։ Այս ոլորտում աճի տեմպը համեմատաբար կայուն է, քանի որ խողովակաշարային բեռների փոխադրումները հիմնականում կախված են երկարաժամկետ պայմանագրերից և ենթակառուցվածքների հզորացումից։

Ինչ է սպասվում հետագա զարգացումներում

  • Երկաթուղային փոխադրումների կրճատումը լոգիստիկ և տնտեսական վերլուծության կարիք ունի. անհրաժեշտ է հասկանալ՝ արդյոք խնդիրը մրցունակության պակասն է, ենթակառուցվածքների հնացումը, թե այլ գործոններ։
  • Ավտոմոբիլային փոխադրումների նվազումը կարող է ազդված լինել ինչպես միջազգային առևտրային հոսքերի փոփոխություններից, այնպես էլ ներքին պահանջարկի նվազումից։
  • Օդային փոխադրումների աճը խոսում է բարձրարժեք կամ հրատապ բեռների պահանջարկի մեծացման մասին, ինչը կարող է արտացոլել տնտեսության որոշակի ոլորտների աշխուժացում։
  • Խողովակաշարային փոխադրումների կայուն աճը վկայում է էներգետիկ ոլորտի պայմանագրային և ենթակառուցվածքային զարգացման մասին։

***

2024-ին Հայաստանի բեռնափոխադրումների հատվածը բախվել է մարտահրավերների, հատկապես երկաթուղային և ավտոմոբիլային տրանսպորտում, մինչդեռ օդային բեռնափոխադրումները զգալի աճ են գրանցել։ Առաջիկայում բեռնափոխադրումների վերականգնման և զարգացման համար անհրաժեշտ է դիտարկել ենթակառուցվածքների բարելավումը, լոգիստիկ սխեմաների արդյունավետության բարձրացումը և միջազգային առևտրային միտումների ճիշտ վերլուծությունը։

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: