Մանկական հոգեբանները սարսափած են. ChatGPT-ին ավելի մոտ է մեր երեխաներին, քան կարելի է պատկերացնել. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
ՀՀ առաջատար կառուցապատողները հատուկ առաջարկներով են ներկայացել TOON EXPO MOSCOW 2025-ին. դիտեք ABNews.am կայքում
ԵԱՏՄ անդամ երկրների ՀՆԱ-ն մեկ տարվա ընթացքում աճել է գրեթե 4,5%-ով. Լուկաշենկո
Իսրայելի և Իրանի միջև հակամարտությունից կրած վնասը գնահատվում է 3 մլրդ ԱՄՆ դոլար. Bloomberg
Ինչպես հարստանալ՝ Ozon Հայաստան հարթակում մեղր վաճառելով. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Գերմանիան 26 մլն եվրոյի վարկ և 2 մլն եվրոյի դրամաշնորհ կտրամադրի Հայաստանին
ՌԴ ԿԲ-ն առաջարկել է թվային ռուբլու ներդրումը 2025-ի հուլիսի 1-ի փոխարեն տեղափոխել 2026-ի սեպտեմբերի 1-ին
«Նաիրիտ»-ի ապամոնտաժման և տարածքի մաքրման համար տրամադրվել է $1.5 մլն դրամաշնորհ Համաշխարհային բանկից
Moody’s-ը հաստատել է Հայաստանի Ba3 վարկանիշը՝ «կայուն» հեռանկարով և 5% տնտեսական աճի կանխատեսմամբ
ԱրարատԲանկը 2024թ․-ին ՄՓՄՁ ոլորտի ֆինանսավորմանն ուղղել է ավելի քան 12 մլրդ ՀՀ դրամ. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Երեք եղանակ, որոնցով գործատուները կարող են թիմերն ավելի արդյունավետ դարձնել. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
ԵԱՏՄ երկրների համախառն ՀՆԱ-ն աճել է՝ 1.6 տրիլիոնից հասնելով 2.6 տրիլիոն դոլարի. Վլադիմիր Պուտին
Մեկ օրում բացահայտվել է հանցագործության 99 դեպք. գրանցվել է 12 ավտովթար, վիրավորվել է 18 մարդ
Ռուսաստանի վարկային քարտերի ընդհանուր պարտքը հասել է 575.9 միլիարդ ռուբլու. Forbes
Հայաստանում առաջին անգամ անցկացվել է շրջանաձև տնտեսության միջազգային ֆորում. դիտեք ABNews.am կայքում
Կառավարությունը լուծարեց Սյունիքի մարզի Լիճքի միջնակարգ դպրոցը. գյուղում 0-ից 6 տարեկան երեխա չկա
21 անհայտ կորած զինծառայողների ընտանիքները ևս 2 ամիս կստանան 300,000-ական դրամի աջակցությունը
Հունիսին ծիրանով բեռնված 626 մեքենա է անցել ՌԴ, իսկ կոնյակով բեռնված՝ 7 մեքենա մեկ օրում. Գևորգ Պապոյան
Հօգուտ ՀՀ-ի կփոխանցվի շուրջ 227 հազար դոլարին համարժեք 87 միլիոն 622 հազար դրամ. դատախազություն
IDBank-ի ներկայացուցիչը միացել է Trade Finance Global-ի խմբագրական խորհրդին. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում

Տրանսպորտային ոլորտի նոր զարգացումները. ինչպես է ձևավորվել բեռնափոխադրումների դինամիկան 2024-ի ընթացքում

Փտր 12, 2025 16:32
26

ՀՀ վիճակագրական կոմիտեի հրապարակած տվյալների համաձայն՝ 2024 թվականի հունվար-դեկտեմբերին Հայաստանի բեռնափոխադրումների ընդհանուր ծավալը կազմել է 16,831.5 հազար տոննա, ինչը 7.7%-ով պակաս է 2023 թվականի համադրելի ցուցանիշից։ Այս անկումը պայմանավորված է հիմնականում երկաթուղային և ավտոմոբիլային բեռնափոխադրումների կրճատմամբ, մինչդեռ օդային և խողովակաշարային բեռնափոխադրումները աճ են գրանցել։

Երկաթուղային բեռնափոխադրումներ՝ կտրուկ անկում

Երկաթուղով բեռների փոխադրումը 31.4%-ով նվազել է՝ հասնելով 1,442.5 հազար տոննայի։ Այս անկումը կարող է պայմանավորված լինել տնտեսական դանդաղմամբ, լոգիստիկ մարտահրավերներով կամ երկաթուղային տրանսպորտի մրցունակության նվազմամբ այլընտրանքային փոխադրամիջոցների համեմատ։

  • Արտահանվել է 346.7 հազար տոննա բեռ
  • Ներկրվել է 711.4 հազար տոննա բեռ
  • Ներհանրապետական բեռնափոխադրումների ծավալը՝ 384.4 հազար տոննա

Ավտոմոբիլային բեռնափոխադրումներ՝ փոքր-ինչ նվազում

Ավտոմոբիլային բեռնափոխադրումները 2023-ի նույն ժամանակահատվածի համեմատ նվազել են 5.3%-ով, կազմելով 13,389.6 հազար տոննա։ Չնայած այս նվազմանը, ավտոմոբիլային փոխադրումները շարունակում են մնալ Հայաստանի համար բեռների հիմնական տեղափոխման միջոցը:

  • Արտահանվել է 928.5 հազար տոննա բեռ
  • Ներկրվել է 4,303.7 հազար տոննա բեռ
  • Ներհանրապետական փոխադրումների ծավալը՝ 8,157.4 հազար տոննա

Օդային բեռնափոխադրումներ՝ զգալի աճ

Հակառակ ընդհանուր նվազման միտումին՝ օդային բեռնափոխադրումների ծավալը աճել է 24.5%-ով, կազմելով 42.2 հազար տոննա։ Այս աճը կարող է պայմանավորված լինել միջազգային առևտրի աշխուժացմամբ, բարձրարժեք կամ ժամանակի զգայուն բեռների փոխադրման պահանջարկի ավելացմամբ։

  • Արտահանվել է 21.0 հազար տոննա բեռ
  • Ներկրվել է 21.2 հազար տոննա բեռ

Խողովակաշարային բեռնափոխադրումներ՝ կայուն աճ

Խողովակաշարերով փոխադրված բեռների ծավալը գրանցել է չնչին 0.2% աճ՝ կազմելով 1,957.2 հազար տոննա։ Այս ոլորտում աճի տեմպը համեմատաբար կայուն է, քանի որ խողովակաշարային բեռների փոխադրումները հիմնականում կախված են երկարաժամկետ պայմանագրերից և ենթակառուցվածքների հզորացումից։

Ինչ է սպասվում հետագա զարգացումներում

  • Երկաթուղային փոխադրումների կրճատումը լոգիստիկ և տնտեսական վերլուծության կարիք ունի. անհրաժեշտ է հասկանալ՝ արդյոք խնդիրը մրցունակության պակասն է, ենթակառուցվածքների հնացումը, թե այլ գործոններ։
  • Ավտոմոբիլային փոխադրումների նվազումը կարող է ազդված լինել ինչպես միջազգային առևտրային հոսքերի փոփոխություններից, այնպես էլ ներքին պահանջարկի նվազումից։
  • Օդային փոխադրումների աճը խոսում է բարձրարժեք կամ հրատապ բեռների պահանջարկի մեծացման մասին, ինչը կարող է արտացոլել տնտեսության որոշակի ոլորտների աշխուժացում։
  • Խողովակաշարային փոխադրումների կայուն աճը վկայում է էներգետիկ ոլորտի պայմանագրային և ենթակառուցվածքային զարգացման մասին։

***

2024-ին Հայաստանի բեռնափոխադրումների հատվածը բախվել է մարտահրավերների, հատկապես երկաթուղային և ավտոմոբիլային տրանսպորտում, մինչդեռ օդային բեռնափոխադրումները զգալի աճ են գրանցել։ Առաջիկայում բեռնափոխադրումների վերականգնման և զարգացման համար անհրաժեշտ է դիտարկել ենթակառուցվածքների բարելավումը, լոգիստիկ սխեմաների արդյունավետության բարձրացումը և միջազգային առևտրային միտումների ճիշտ վերլուծությունը։

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: