Ripple-ը դիմում է ներկայացրել ԱՄՆ-ում բանկային լիցենզիա ստանալու համար
Դիլիջանի թունելի հիմնանորոգման փոխարեն որոշվել է մշակել նոր թունելի կառուցման նախագիծ
ԱՄՆ տնտեսությունը հունիսին ավելացրել է 147,000 աշխատատեղ
Հանրապետությունում օդի ջերմաստիճանը կբարձրանա 2-3 աստիճանով
Ազգային Ժողովը ընդունեց ՀԷՑ-ն ազգայնացնելու նախագիծը
9346 արցախցի ՀՀ քաղաքացիություն է ստացել․ ՆԳՆ
Հայաստան են գալիս համաշխարհային մակարդակի ներդրողները. ինչ ծրագիր կգործի 2025-ից․ մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Միայն վերջին 7 օրում ռուս-վրացական սահմանը հատել է 62 շշալցված, կոնյակով բեռնված մեքենա. Գևորգ Պապոյան
Կառավարությունը 1 տարի ժամկետով արգելել է սև և գունավոր մետաղներից պատրաստված ջարդոնի արտահանումը
Ինչ կարող է փոխվել հայ սպառողի համար, եթե Ռուսաստան-Ադրբեջան առևտուրը խափանվի. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Տնտեսական մակերեսային «կայունությունը»՝ անդունդի եզրին․ «Փաստ» օրաթերթ․ մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Կրետե կղզում բռնկված անտառային հրդեհի հետևանքով տարհանել է ավելի քան 1,500 մարդ
OpenAI-ը 30 միլիարդ դոլար արժողությամբ տվյալների կենտրոնի գործարք է կնքել Oracle-ի հետ
Ինչպես սքրոլել կարճ հոլովակները առանց ուղեղդ վնասելու. 5 գիտականորեն հիմնավորված խորհուրդ. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ռուսական գազի խողովակաշարով արտահանումը Եվրոպա նվազել է մինչև 1970-ականների մակարդակին
Amazon-ի հիմնադիր Ջեֆ Բեզոսը վաճառել է ընկերության 737 միլիոն դոլարի բաժնետոմսերը
ՀՀ հեռահաղորդակցության շուկայի ծավալը 2025-ին կկազմի 159,9 մլրդ դրամ
Հունիսին Հայաստանից կոնյակով բեռնված 122 մեքենա է մուտք գործել Ռուսաստան․ Էկոնոմիկայի նախարարություն
Louis Vuitton-ը Շանհայում բացել է «The Louis» կրուիզային նավի ոճով խանութ
Հուլիսի 1-ի դրությամբ Հայաստանից ավելի քան 1300 բեռնատար ծիրան է արտահանվել․ Էկոնոմիկայի նախարարություն

Ինչ վտանգների առաջ կարող է կանգնել հայ սպառողը՝ եթե Ռուսաստան-Ադրբեջան առևտուրը խափանվի

Հլս 3, 2025 12:39
29

Ռուսաստանի և Ադրբեջանի միջև ստեղծված դիվանագիտական լարվածությունը կարող է վերաճել տնտեսական ճգնաժամի՝ հատկապես առևտրի ոլորտում։ Երկու երկրների միջև տարեկան ապրանքաշրջանառությունը հասնում է շուրջ 2.16 միլիարդ դոլարի, ինչը փոխադարձ կախվածության բարձր մակարդակ է։

Ի՞նչ են առևտրում կողմերը

Ադրբեջանը Ռուսաստանից ներկրում է մի շարք կարևոր ապրանքներ՝
• Նավթ և նավթամթերք
• Մետաղներ և մեքենաշինական արտադրանք
• Սննդամթերք՝ ցորեն, արևածաղկի յուղ, քաղցրավենիք, միս

Ի պատասխան՝ Ռուսաստանը մեծ ծավալով ներմուծում է ադրբեջանական գյուղատնտեսական մթերք՝
• Թարմ մրգեր ու բանջարեղեն (ներառյալ լոլիկ, խուրմա)
• Ընկույզ
• Պլաստմասսե արտադրանք

Ըստ մասնագետների՝ Ադրբեջանի համար Ռուսաստանը ոչ միայն խոշոր մատակարար է, այլև տարանցիկ ուղի դեպի Եվրոպա, ինչը ավելի է խորացնում կախվածությունը։

Հնարավոր հետևանքները տնտեսությունների համար

Եթե կողմերի միջև լարվածությունը խորանա և առևտուրը դադարեցվի, ամենամեծ տնտեսական հարվածը, ըստ փորձագետների, կրելու է հենց Ադրբեջանը։ Նա ստիպված կլինի նոր շուկաներ փնտրել թե՛ ապրանքների ներկրման, թե՛ արտահանման համար։ Այդ գործընթացը ոչ միայն կարող է ժամանակատար լինել, այլև ծախսատար՝ ստեղծելով գների աճի ռիսկ։

Ռուսաստանի համար հիմնական ազդեցությունը կլինի սննդամթերքի շուկայում։ Ադրբեջանական լոլիկը և խուրման ներկայումս կազմում են ՌԴ շուկայի համապատասխանաբար շուրջ 30-35 տոկոսը։ Եթե ներմուծումը դադարի, գները կարող են աճել, իսկ փոխարինող աղբյուրներ գտնելը հեշտ չի լինի։

Արդյո՞ք սա կազդի նաև Հայաստանի վրա

Թեև Հայաստանը անմիջականորեն ներգրավված չէ այս հակասության մեջ, սակայն կողմերի միջև առևտրի սահմանափակումները կարող են միջնորդաբար անդրադառնալ հայկական շուկայի վրա։

Օրինակ՝ եթե Ռուսաստանում մրգերի և բանջարեղենի գները բարձրանան, հայ արտադրողները կարող են հնարավորություն տեսնել ավելի մեծ ծավալով արտահանում իրականացնելու։ Բայց դա կարող է առաջացնել առաջարկի պակաս ներսում և գների աճ՝ տեղական շուկայում։

Բացի այդ, եթե Ադրբեջանը փորձի վերաուղղել իր առևտրային երթուղիները, հնարավոր է բեռնափոխադրումների մասով հավելյալ ճնշում առաջանա հարավկովկասյան տարածքում, ինչը կազդի նաև տարածաշրջանային գների և լոգիստիկայի վրա։

***

Այս զարգացումների ֆոնին օգտակար կլինի հետևել՝
• ՌԴ և Ադրբեջանի արտաքին գործերի նախարարությունների հայտարարություններին
• Ներմուծման և արտահանման գծով պաշտոնական վիճակագրությանը
• ՌԴ շուկայում թարմ մթերքների գների տատանումներին
• Տարանցիկ երթուղիների հնարավոր փոփոխություններին, հատկապես Կասպից ծովի և Հյուսիս-Հարավ ուղիների շուրջ

*հոդվածը պատրաստելիս օգտագործվել է նաեւ ԱԲ

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: