Ինչ է փոխվել հարկային համակարգում, որ բյուջեն ավելացել է միլիարդներով. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
2018 թվականի հեղափոխությունից հետո Հայաստանի բյուջեի եկամուտներն ավելացել են ավելի քան 4,2 մլրդ դոլարով․ ՀՀ վարչապետ
Ռուսաստանի ավտոշուկան մինչև տարեվերջ կարող է անկում ապրել 20%-ով
Ինչն է բերել ChatGPT-ին առաջին հորիզոնական՝ ներբեռնումների ցուցակում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ինչպես է փոխվել Հայաստանի աշխատաշուկան մեկ տարվա ընթացքում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հայաստանում կսահմանափակվի կրիպտո վճարումների կիրառումը՝ բացառությամբ որոշ դեպքերի. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Որտեղ են աշխատում և որքան են վաստակում ՀՀ քաղաքացիները՝ ըստ վերջին վիճակագրության. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Evocabank-ն արժանացել է նոր մրցանակի BACEE-ի կողմից. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Որքան արժե 1քմ բնակարանը Երևանում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Այս շաբաթվա ներդրողի օրացույցը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Անցնող շաբաթվա այլ կարևոր իրադարձությունները ֆինանսական շուկաների համար. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Սոցցանցերում քո բիզնեսը ոչ ոքի հետաքրքիր չէ. ինչ անել. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հայկական շուկայի սպառողական վարքագիծը. ինչ են մարդիկ ուզում այսօր. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ինչ հմտություններն են պահանջարկում Հայաստանում բիզնես սկսելու համար 2025-ին. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
ԱրարատԲանկի աշխատակիցները հաղորդակցվեցին Շուրիշկանի խնդրակատար ավետարանի զորությանը․ մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ինչպիսին է ՀՀ պետական պարտքի կառուցվածքը 2025-ի փետրվարի դրությամբ․ պաշտոնական տվյալներ․ մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Կոնվերս Բանկ. Անվտանգ և անհատականացված բանկինգի դարաշրջանը․ մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Որքան գումար կարող է ստանալ ԼՂ-ից տեղահանված ընտանիքը. մանրամասները ծրագրի և դիմումների մասին՝ հասանելի է ABNews.am կայքում
19 նոր անուն, որ միլիարդատեր դարձան արհեստական բանականության շնորհիվ․ մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Չինաստանն ամերիկյան ապրանքների նկատմամբ 125% մաքսատուրքեր է սահմանել

Արդյոք հայաստանյան բիզնես մոդելները հետևում են իրական պահանջարկին, թե՝ սոցցանցային իլյուզիային

Մրտ 23, 2025 00:29
62

Հայաստանյան բիզնես միջավայրը վերջին տարիներին մեծապես փոխվել է։ Թվային դարաշրջանում բիզնեսները ստիպված են ոչ միայն արտադրել կամ ծառայություն մատուցել, այլ նաև ներկայանալ՝ հաճախ սոցցանցերում, ինչն իր հերթին ազդում է բիզնես որոշումների վրա։ Սակայն արդյո՞ք այս մոդելները հիմնված են իրական շուկայական պահանջարկի վրա, թե պարզապես սոցցանցերում ստեղծված տպավորությունների և իլյուզիաների։

Սոցցանցերի ազդեցությունը բիզնես որոշումների վրա

Տեղական շատ սկսնակներ և փոքր ձեռնարկատերեր առաջնորդվում են այն պատկերացմամբ, որ տեսանելիությունն ու հետևորդների քանակը բիզնեսի հաջողության գրավականն են։ Այս մոտեցումը երբեմն ստիպում է բիզնեսներին ավելի շատ կենտրոնանալ արտաքին փաթեթավորման և «բրենդային» ներկայության վրա, քան բուն ապրանքի կամ ծառայության որակի ու շուկայի պահանջների։

Սոցցանցերը հաճախ ստեղծում են տրենդների միֆ. երբ մի ծառայություն կամ ապրանք շատ է շրջանառվում կամ դառնում է վիրալ, թվում է, թե իրականում կա մեծ պահանջարկ։ Բայց իրականությունը երբեմն այլ է․ այդ պահանջարկը կարող է կարճաժամկետ կամ միայն նեղ լսարանի համար լինել։

Իրական պահանջարկի վերլուծության բացակայությունը

Շատ դեպքերում բիզնես սկսելուց առաջ համապարփակ շուկայի ուսումնասիրություն չի իրականացվում։ Այս հանգամանքը բերում է նրան, որ նախաձեռնողները կենտրոնանում են այնպիսի ապրանքների կամ ծառայությունների վրա, որոնք սոցցանցերում պոպուլյար են, բայց չունեն լայն սպառման հնարավորություն տեղական պայմաններում։ Օրինակ՝ մեծ ռեզոնանս ունեցող բյութի կամ թրենդային սուրճի բիզնեսները կարող են ունենալ բարձր տեսանելիություն, բայց հաճախ չեն կարողանում երկարաժամկետ շահութաբերություն ապահովել։

Ինչու է կարևոր պահանջարկին հետևելը

Բիզնեսի կայուն աճի և զարգացման համար կարևոր է հասկանալ ու հետևել իրական պահանջարկին։ Այսինքն՝ իմանալ, թե ինչն է անհրաժեշտ տեղական սպառողին՝ կախված նրա գնելու կարողությունից, մշակութային առանձնահատկություններից, առկա մրցակիցներից և այլ գործոններից։ Հաճախ դա նշանակում է անտեսել արտաքին փայլը՝ շեշտը դնելով խնդիրների լուծման վրա։

Ինչպես ճանաչել իրական պահանջարկը

Ահա մի քանի քայլ, որոնք կարող են օգնել ձեռնարկատերերին տարբերակել շուկայական իրականություն սոցցանցային իլյուզիայից․

  • Հարցումներ և հետազոտություններ․ Ուսումնասիրեք՝ արդյոք մարդիկ պատրաստ են վճարել ձեր առաջարկած ապրանքի կամ ծառայության համար։

  • Փորձնական վաճառքներ․ Փոքր ծավալով փորձնական վաճառքները կամ MVP-ների (minimum viable product) գործարկումը կարող են օգնել հասկանալ պահանջարկը։

  • Լրատվամիջոցներից և վիճակագրությունից օգտվել․ Պաշտոնական վիճակագրությունը, բիզնես զեկույցները, տնտեսական միտումները լավ աղբյուր են՝ շուկայական պահանջարկը հասկանալու համար։

  • Ֆոկուս խումբ և հետադարձ կապ․ Ուղղակի շփումը թիրախային լսարանի հետ երբեմն ավելի օգտակար է, քան ցանկացած սոցցանցային թվեր։

***

Թեև սոցցանցերը դարձել են կարևոր գործիք բիզնեսի տեսանելիության և առաջխաղացման համար, սակայն հայաստանյան բիզնես մոդելների հաջողության հիմքում պետք է լինի ոչ թե իլյուզիոն պահանջարկը, այլ շուկայական իրականությունը։ Ճիշտ վերլուծությամբ, իրատեսական նպատակադրումով և պրակտիկ մոտեցումներով հնարավոր է ստեղծել երկարաժամկետ հաջող բիզնես՝ անկախ նրանից՝ դա թրենդային է թե ոչ։

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: