Ինչպես ֆուտբոլի առաջնությունը կազդի Գերմանիայի և Դորտմունդի տնտեսության վրա
Գերմանիայի տնտեսական կատարողականը 2020 թվականից հետո ավելի քան միջին է: Իրականում, վերջին տարիներին Գերմանիան զարգացած տնտեսությունների շարքում ամենավատ արդյունքներ ունեցող երկիրներից մեկն է, որը ցուցաբերում է ցածր ՀՆԱ մեկ շնչի հաշվով և բնակչության ներգաղթի աճը: Սակայն Եվրոպայի ֆուտբոլի առաջնությունը, որը այս ամռանը գրավեց ավելի քան 600,000 օտարերկրյա այցելուներ, կարող է ժամանակավոր խթան հանդիսանալ:
Դորտմունդը՝ ֆուտբոլի տնտեսության մագնիս
Եվրոպայի ֆուտբոլի առաջնությունը 2024-ին ոչ միայն սպորտային ազդեցություն կունենա հյուրընկալող քաղաքների վրա, այլև լայն տնտեսական հետևանքներ: Բիզնես ուսումնասիրությունների ֆակուլտետի պրոֆեսոր դոկտոր Աքսել Ֆայքսը բացատրում է, որ եվրոպական առաջնության խաղերի հյուրընկալումը զգալիորեն կբարձրացնի Դորտմունդի տնտեսությունը:
Պրոֆ. դոկտոր Ֆայքսի և իր հետազոտական թիմի կողմից ուսումնասիրված սցենարների համաձայն՝ միջինում Դորտմունդը կստանա տնտեսական շահ մոտ 120 միլիոն եվրո: Մոդելային հաշվարկներում ներառված են ծախսերը, որոնք կատարվում են հյուրերի կողմից, ովքեր այցելում են քաղաքը առաջնության ընթացքում, ինչպես նաև տեղացիների կողմից, ովքեր, իրենց սովորական սովորություններից զատ, չեն հեռանում քաղաքից: Սա ներառում է ծախսերը բնակարանավորման, սննդի և խմիչքի, երկրպագուների ապրանքների, հագուստի և այլ ազատաժամանակի և մշակութային միջոցառումների վրա:
Հյուրընկալության ոլորտի ժամանակավոր բում
Այսպիսի խոշոր միջոցառումները հյուրընկալության ոլորտին զգալի օգուտ են բերում: Ենթադրվում է, որ այցելուների հոսքը կհանգեցնի Գերմանիայում լրացուցիչ 1.5 միլիոն գիշերակացների: Բացի այդ, հյուրանոցները, Airbnb-ները և այլ ծառայություններ տրամադրողները հնարավորություն են ունենում բարձրացնել գները այն քաղաքներում, որտեղ խաղերը տեղի են ունենում: Դորտմունդում, օրինակ, ենթադրվում է, որ ծախսերը կավելանան՝ շնորհիվ միջազգային երկրպագուների և այցելուների:
Հմուտ կառավարման պատմությունը
Արձանագրվել է յուրահատուկ երևույթ՝ մինչ 2006 թվականին ֆան հավաքները հիմնականում կազմված էին գերմանացի երկրպագուներից, այս տարի բոլոր ազգությունների մարդիկ միասին են նշում: Ֆրանսիացիներ, սլովակներ, շոտլանդացիներ և գերմանացիներ միասին դիտում են խաղերը: Այս միջմշակութային շփումը կարող է կոտրել կանխակալ կարծիքները և ստեղծել նոր ընկերություններ, երբ երկրպագուները տարբեր ազգություններից շփվում են միմյանց հետ հավասար պայմաններում:
UEFA EURO 2024-ի ֆինանսական մոգությունը
Եվրոպայի առաջնության տնտեսական ազդեցությունն ունի նաև լայնամասշտաբ ազդեցություն UEFA-ի ֆինանսական արդյունքների վրա և համեմատվում է մյուս միջազգային ֆուտբոլային միջոցառումների՝ Չեմպիոնների լիգայի և Աշխարհի առաջնության հետ:
EURO-ն ամեն չորս տարի հասնում է միլիարդավոր մարդկանց: Ամբողջ մրցաշարի ընթացքում ուղիղ հեռարձակումն ունի 1.9-ից 2.0 միլիարդ համաժամանակյա դիտում։ Իսկ EURO 2016 և EURO 2020 մրցաշարերում ընդհանուր կուտակային ուղիղ եթերով դիտեղ հանդիսատեսները կազմել են 5.0 միլիարդ և 5.2 միլիարդ դիտումներ համապատասխանաբար: Եզրափակիչների ուղիղ եթերը միջին հանդիսատեսը EURO 2016-ին կազմել է 284.4 միլիոն, իսկ EURO 2020-ին՝ 328.0 միլիոն (առավելագույն դիտումներ՝ մոտ 600 միլիոն դիտողներ):
Տնտեսական ազդեցության համեմատությունը
FIFA-ն հայտարարում է, որ 2022 թվականի Աշխարհի գավաթի եզրափակիչը Կատարում հասել է 1.5 միլիարդ մարդ, իսկ Չեմպիոնների լիգայի եզրափակիչը սովորաբար հավաքում է մոտ 450 միլիոն հանդիսատես ամեն տարի: EURO-ն և Չեմպիոնների լիգայի եզրափակիչները համեմատաբար նման են չափով, բայց EURO-ի եզրափակիչը ավելի մեծ լսարան է հավաքում:
Եկամուտները և հեռանկարները
UEFA-ի ընդհանուր եկամուտների պատկերը ցույց է տալիս, որ EURO տարիների ընթացքում եկամուտները զգալիորեն աճում են: Ոչ EURO տարիներին, UEFA-ի եկամուտների 85-90%-ը գալիս է ակումբային մրցաշարերից (Չեմպիոնների լիգա, Եվրոպայի լիգա, Կոնֆերենս լիգա և Սուպերգավաթ), իսկ ազգային հավաքականների մրցաշարերից գալիս է միայն 5-10% եկամուտ: Սակայն EURO տարիներին, ազգային հավաքականների մրցաշարերն ապահովում են մոտ 45% ընդհանուր եկամուտների:
Չեմպիոնների լիգան մնում է UEFA-ի ամենալավ եկամուտ բերող միջոցառումը, որը 2022/23 մրցաշրջանում կազմել է 3.21 միլիարդ եվրո, և կանխատեսվում է, որ 2023/24 մրցաշրջանում կկազմի 3.23 միլիարդ եվրո: EURO 2024-ը կանխատեսվում է, որ կբերի 2.44 միլիարդ եվրո՝ ավելի քիչ քան Չեմպիոնների լիգան, բայց շատ ավելի քիչ խաղերով (51 ընդդեմ 125) և շատ ավելի համառոտ ժամանակահատվածով (1 ամիս ընդդեմ 9 ամիս):