Tesla-ի բաժնետոմսերը նվազել են 5.8%-ով նախնական շուկայական առևտրի ժամանակ ուրբաթ օրը՝ ընկերության երկար սպասված robotaxi միջոցառումից հետո, որը կարծես թե չտպավորեց ներդրողներին:
Ներկայացման ժամանակ Tesla-ի գործադիր տնօրեն Իլոն Մասկը ներկայացրեց ընկերության նոր Cybercab կոնցեպտը, որը պետք է լիներ ապագայի ինքնակառավարվող տրանսպորտային միջոցի նախատիպը, սակայն այդ բացահայտումը չհամապատասխանեց ակնկալիքներին:
Cybercab՝ նոր ինքնակառավարվող հայեցակարգ
Հինգշաբթի երեկոյան Tesla-ի միջոցառման ժամանակ Մասկը ներկայացրեց նոր Cybercab կոնցեպտը՝ երկտեղանոց, ցածր և արծաթագույն մեքենա՝ առանց ղեկի կամ ոտնակի: Cybercab-ը նախատեսված է լինելու ամբողջովին ինքնակառավարվող, ինչը նշանակում է, որ մեքենան պետք է կարողանա գործել առանց վարորդի: Այնուամենայնիվ, Մասկը չներկայացրեց որևէ մանրամասներ մեքենայի արտադրության վերաբերյալ: Նա նշեց, որ արտադրությունը նախատեսվում է սկսել 2027 թվականին, իսկ գնման արժեքը կլինի 30,000 դոլարից ցածր:
Սակայն այս նոր հայեցակարգային մեքենայի ներկայացումը չհաջողվեց շահել ներդրողների վստահությունը, քանի որ Tesla-ի բաժնետոմսերը նույն օրը նվազեցին՝ հասնելով 5.8%-ի անկման: Վերլուծաբանները կարծում են, որ միջոցառումը առավելապես ուղղված էր երկարաժամկետ հեռանկարների ու AI-հիմնված տրանսպորտային տեխնոլոգիաների զարգացման վրա, մինչդեռ չկար բավարար տվյալներ մոտակա հնարավորությունների և մանրամասների մասին:
Արձագանքները ներդրողների կողմից
Tesla-ի իրադարձությունը դժգոհություն առաջացրեց մի շարք ներդրումային վերլուծաբանների շրջանում: Barclays-ի վերլուծաբանները նշում են, որ միջոցառման ընթացքում ընկերությունը չներկայացրեց նոր տեղեկություններ՝ կապված ավելի մատչելի մոդելների արտադրության հետ, որոնցից մեկը նախատեսվում է գործարկել 2025 թվականին: Մասնագետները նաև նշում են, որ Tesla-ն չի ներկայացրել որևէ նոր տվյալներ իր FSD (Full Self-Driving) համակարգի զարգացման վերաբերյալ:
Morgan Stanley-ի վերլուծաբանները նույնպես հիասթափված էին միջոցառման բովանդակությունից՝ մատնանշելով, որ Մասկը միջոցառման ընթացքում չկարողացավ Tesla-ն ներկայացնել որպես AI ընկերություն: Նրանք նշեցին, որ Մասկը չի անդրադարձել Tesla-ի և xAI-ի կապի մասին խոսակցություններին, որոնք նա ավելի վաղ հերքել էր։
FSD և Tesla-ի տեխնոլոգիական ապագա
Մասկը նաև ընդգծեց, որ Tesla-ն նախատեսում է 2024 թվականին գործարկել «չվերահսկվող FSD» համակարգը՝ առայժմ միայն Տեխասի և Կալիֆորնիայի համար: FSD-ը Tesla-ի վարորդի աջակցության առաջատար համակարգն է, որը մինչ այժմ հասանելի է «վերահսկվող» տարբերակով, ինչը նշանակում է, որ դեռևս պահանջվում է մարդու ներկայությունը ղեկի մոտ՝ ցանկացած պահի միջամտելու համար: Tesla-ն դեռևս աշխատում է FSD-ի զարգացման վրա, ինչը թույլ կտա մեքենաներին ամբողջությամբ ինքնակառավարվել:
Այնուամենայնիվ, մի շարք վերլուծաբաններ նշում են, որ միջոցառումը չտվեց կոնկրետ և ակնառու քայլեր դեպի FSD-ի հետագա զարգացման մասին, ինչը մեծ հիասթափություն առաջացրեց ներդրողների շրջանում:
Robotaxi-ների շուկայի մրցակցություն
Tesla-ն այս պահին մրցում է Google-ի Waymo-ի հետ, որը համարվում է ինքնակառավարվող տրանսպորտային համակարգերի առաջատարը: Waymo-ն արդեն իսկ հանրային գործածության մեջ է մտցրել իր robotaxi ծառայությունը: Waymo-ի հետ համեմատած՝ Tesla-ն դեռևս չի հասել լայնամասշտաբ ինքնակառավարվող տրանսպորտի շուկա դուրս գալու փուլին։
Ներդրողների հիասթափությունն ու բաժնետոմսերի անկումը
Piper Sandler-ի վերլուծաբաններն իրենց արձագանքում նշեցին, որ առևտրային ուղղվածություն ունեցող ընկերությունների մեծ մասը, ներառյալ Tesla-ն, բավականին զգայուն է նման տիպի իրադարձությունների բացահայտումներին, և հենց այդ պատճառով բաժնետոմսերի անկումը ակնկալելի էր: Նրանք նշում են, որ այս իրադարձության թափը թուլացավ արդեն նախապես, ինչը տրամաբանական է, հաշվի առնելով ստացված արդյունքների պակասը:
Հեռանկարը Tesla-ի համար
Չնայած ներկայիս դժվարություններին, Tesla-ն շարունակում է իր տեսլականը՝ կապված ապագայի ինքնակառավարվող մեքենաների և տեխնոլոգիական նորարարությունների հետ: Սակայն, ներդրողները կշարունակեն ուշադիր հետևել ընկերության առաջընթացին՝ հատկապես կապված FSD համակարգի և ինքնակառավարվող մեքենաների արտադրության հետ:
Tesla-ի համար կարևորվում է ավելի հստակ ռազմավարական քայլերի մշակումը և նորարարական նախագծերի իրականացումը, որոնք ոչ միայն կհայտնվեն տեսլականային հորիզոնում, այլև կներկայացնեն իրական, շոշափելի հնարավորություններ մոտ ապագայում։
Աղբյուր՝ CNBC