
Հոկտեմբերի 1-ի դրությամբ Հայաստանում սպառվել է էլեկտրական մեքենաների ներմուծման համար նախատեսված 0 տոկոս մաքսավճարով քվոտան, որի ընդհանուր թիվը 7 400 հատ էր։
Այս մասին տեղեկացրեց Էկոնոմիկայի նախարար Գևորգ Պապոյանը կառավարության նիստում։ Էլեկտրական մեքենաների նկատմամբ աճող հետաքրքրությունը և ներմուծումների ծավալի ավելացումը նպաստեցին քվոտայի ամբողջական սպառմանը:
Նոր նախագծով առաջարկվում է մինչև տարեվերջ քվոտայի թիվը 600-ով ավելացնել դիլլերական և դիստրիբյուտորական պայմանագրերի հիման վրա ներմուծողների համար, ինչը հնարավորություն կտա ներմուծումներն ավելի հեշտացնել, հատկապես կազմակերպությունների համար։ Էլեկտրական մեքենաների ներմուծման մեծ մասը՝ մոտ 72 տոկոս, իրականացվել է ֆիզիկական անձանց կողմից, ինչն ընդգծում է բնակչության հետաքրքրությունը էլեկտրամեքենաների հանդեպ։
Առաջին անգամ սպառված քվոտա և մաքսային պարտավորություններ
Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանն առաջին անգամ արձանագրեց, որ Հայաստանը կանգնել է էլեկտրական մեքենաների ներմուծման քվոտան սպառելու խնդրի առջև։ Սպառված քվոտայի հետևանքով էլեկտրամեքենա ներմուծողները ստիպված կլինեն մաքսատուրք վճարել, ինչը կապված է Եվրասիական տնտեսական միության (ԵԱՏՄ) կարգավորումների հետ։ Այնուամենայնիվ, ավելացված արժեքի հարկի (ԱԱՀ) վճարումը չի կիրառվի, ինչը կպահպանի որոշակի արտոնյալ միջավայր՝ ներմուծման գործընթացի համար։
Փոխվարչապետ Մհեր Գրիգորյանը ընդգծեց, որ Հայաստանը հանդիսանում է էլեկտրական մեքենաների համար ամենամեծ արտոնություններ առաջարկած երկրներից մեկը ԵԱՏՄ շրջանակում։ Սակայն նա նշեց, որ ապագայում այդպիսի արտոնություններ ստանալը կլինի ավելի բարդ, քանի որ ԵԱՏՄ երկրներում, ինչպիսիք են Ղազախստանը, Ռուսաստանը և Ղրղզստանը, արդեն պլանավորվում է էլեկտրամեքենաների տեղական արտադրության կազմակերպումը, ինչը կդժվարացնի մաքսատուրքերի գծով արտոնություններ ստանալու հնարավորությունները։
Հասարակական հետաքրքրություն և ապագա զարգացումներ
Էլեկտրական մեքենաների նկատմամբ աճող հետաքրքրությունը Հայաստանում ոչ միայն մատնանշում է ներքին շուկայի զարգացման պոտենցիալը, այլև ցուցադրում է Հայաստանի քաղաքացիների պատրաստակամությունը անցնելու էկոլոգիապես մաքուր տրանսպորտային միջոցներին։ Քվոտաների ավելացումը կխթանի էլեկտրամոբիլների մատչելիությունը, սակայն մաքսային գանձումները կարող են ստեղծել լրացուցիչ ֆինանսական մարտահրավերներ։