Tesla-ն խոստովանում է, որ իր մեքենաները երբեք լիովին ինքնուրույն չեն վարվում

Tesla-ն ԱՄՆ արժեթղթերի և բորսաների հանձնաժողովին ներկայացված փաստաթղթում փոխել է «Full Self-Driving» (FSD) կամ «Լիովին ինքնավար վարորդություն» հասկացության սահմանումը։ Եթե նախկինում այն ընկալվում էր որպես ավտոմեքենայի լիակատար ինքնավարություն՝ առանց վարորդի միջամտության, ապա նոր տարբերակում նշվում է․

«FSD» նշանակում է առաջադեմ վարորդական համակարգ, որը կարող է կատարել տրանսպորտային խնդիրներ և ապահովել «ինքնավար կամ նմանատիպ ֆունկցիոնալություն» որոշակի պայմաններում։

Այս ձևակերպումը ոչ միայն անորոշ է, այլև թույլ է տալիս, որ Tesla-ի ներկայիս FSD տարբերակը (որը ըստ մասնագետների համարվում է 2-րդ մակարդակի ինքնավարություն) արդեն համապատասխանի սահմանմանը։

Այս փոփոխությունը ներկայացվում է այն պահին, երբ Tesla-ի խորհուրդը քննարկում է Իլոն Մասկի մինչև 1 տրիլիոն դոլարի փոխհատուցման ծրագիրը։ Այդ գումարի ստացման պայմաններից մեկը ընկերության կողմից «10 միլիոն ակտիվ FSD բաժանորդագրությունների» հասնելն է։ Նոր սահմանումը ստեղծում է իրավիճակ, որտեղ Tesla-ն կարող է հեշտությամբ բավարարել այդ պայմանը՝ առանց իրականում 5-րդ մակարդակի լիովին ինքնավար մեքենա արտադրելու։

Տարիներ շարունակ Մասկը պնդել է, որ Tesla-ն մոտ է լիովին ինքնավար վարորդություն ապահովելուն։ Սակայն այդ խոստումները մշտապես հետաձգվել են։ Իրականում Tesla-ի ներկայիս համակարգը պահանջում է վարորդի մշտական հսկողություն և միջամտություն։

  • Մասկին հավատացող ներդրողները տարիներ շարունակ սպասել են հեղափոխական տեխնոլոգիայի։
  • Իրավական մարմինները հաճախ քննադատել են FSD-ի անվանումը՝ այն համարելով մոլորեցնող։
  • Կալիֆոռնիայում նույնիսկ դատական հայց է ներկայացվել Tesla-ի դեմ՝ կեղծ գովազդի հիմքով։

Այս հակասությունը՝ բարձր խոստումների և մանր տառերով սահմանումների միջև, Tesla-ին դնում է ոչ միայն տեխնոլոգիական, այլև իրավական ու հեղինակային ռիսկերի տակ։

Tesla-ի ռազմավարությունը՝ վերանվանել և լայնացնել FSD-ի սահմանումը, ունի մի քանի հետևանք․

1. Կարգավորող ռիսկեր․ Եթե ընկերությունը շարունակի գովազդել համակարգը որպես «լիովին ինքնավար», իսկ իրականում այն շարունակի պահանջել վարորդի միջամտություն, դա կարող է բերել նոր դատական գործընթացների։

2. Հավատարմության կորուստ․ Գնորդներն ու ներդրողները կարող են կասկածի տակ դնել Tesla-ի խոստումների արժանահավատությունը։

3. Միջազգային ազդեցություն․ Չինաստանում Tesla-ն արդեն հրաժարվել է FSD ապրանքանիշից և այն փոխարինել «Խելացի օժանդակությամբ վարորդություն» անվանումով։ Սա վկայում է, որ ընկերությունը հարմարվում է իրավական ճնշումներին և փորձում նվազեցնել ռիսկերը։

Tesla-ի այս քայլը ցույց է տալիս, որ ընկերությունը փորձում է թեթևացնել իր պարտավորությունները և միաժամանակ ապահովել Մասկին խոշոր փոխհատուցում ստանալու ճանապարհը։ Սա փաստում է երկու կարևոր միտում․


  • Տեխնոլոգիական սահմանափակումները դեռևս չեն հաղթահարվել, և լիովին ինքնավար մեքենաները մնում են ապագայի խոստում։
  • Մարկետինգային ու իրավական բառախաղերը Tesla-ի համար դառնում են ռազմավարական գործիք՝ ժամանակ շահելու և ներդրողների սպասումները կառավարելու համար։