Արհեստական բանականություն vs գրքեր․ ով է ձևավորում ապագա աշխատուժը

Z սերնդի աշակերտների 43%-ը հազվադեպ է կամ երբեք չի կարդում զվարճանքի համար։

Արհեստական բանականությունը տալիս է արագ պատասխաններ, բայց ընթերցանության պակասը կարող է սահմանափակել երիտասարդների երևակայությունն ու ստեղծագործականությունը։ Gallup-ի և Ուոլթոն հիմնադրամի վերջին ուսումնասիրությունը ցույց է տալիս, որ Z սերնդի աշակերտների 43%-ը հազվադեպ է կամ երբեք չի կարդում զվարճանքի համար։ Սա ազդում է ոչ միայն կրթական արդյունքների, այլև ապագա աշխատանքի որակի վրա։

Ինչու է ընթերցանությունը կարևոր

  • Էվոլյուցիոն դեր․ ընթերցանությունը զարգացնում է երևակայությունը, վերլուծական մտածողությունը և տարբեր գաղափարների համադրելու ունակությունը։
  • Արդյունավետության գործոն․ PISA-ի միջազգային տվյալները ցույց են տալիս, որ հաճույքով կարդացող աշակերտները զգալիորեն ավելի բարձր առաջադիմություն են ունենում։
  • Երկիմաստության հանդուրժում․ գրականությունը սովորեցնում է դիմակայել հակասություններին և խոր մտածել՝ հմտություններ, որոնք կարևոր են բիզնեսում ու նորարարության մեջ։

Ինչ պետք է անի կրթությունը

1. Վերադարձնել ընթերցանության սոցիալական կողմը

Սեմինարային քննարկումները կամ խմբային գրքային ակումբները ընթերցանությունը դարձնում են հետաքրքիր և ինտերակտիվ։

2. Ընդլայնել նյութերի շրջանակը

Դասական գրականությունից բացի, ներառել լրագրողական երկար հոդվածներ, էսսեներ, գրաֆիկական վեպեր։ Ընտրության ազատությունը մեծացնում է հետաքրքրությունը։

3. Կապել ընթերցանությունը ստեղծագործության հետ

Ուսանողներին խրախուսել ոչ միայն ամփոփել կարդացածը, այլև գրել սեփական պատմություններ, քննարկումներ ու վերլուծություններ։

Ինչ կարող են անել գործատուները

  • Գրքային ակումբներ աշխատավայրում․ ստեղծել միջավայր, որտեղ աշխատակիցները կիսվում են գրական մտքերով, ոչ միայն տեխնիկական գիտելիքներով։
  • Ցույց տալ հետաքրքրասիրությունը․ ղեկավարները կարող են օրինակ ծառայել՝ խոսելով կարդացած գրքերի մասին և կապելով դրանք բիզնեսի հետ։
  • Պատմողական մտածողություն․ ներկայացնել ռազմավարությունները ոչ թե չոր սլայդներով, այլ իրական պատմություններով։
  • Պարգևատրել ստեղծագործական կապերը․ գնահատել ոչ միայն արագ արձագանքը, այլև կարողությունը՝ համադրել տարբեր ոլորտների գաղափարներ։

Միջազգային օրինակներ

  • Ֆինլանդիա․ ընթերցանությունը դառնում է ընտանեկան սովորույթ։
  • Իսլանդիա․ գրքերը Սուրբ Ծննդյան գլխավոր նվերն են։
  • Ճապոնիա․ գրքերն ու մանգան շարունակում են մնալ առօրյա կյանքի մասը։
  • Սինգապուր․ ներդրումներ է անում ազգային ընթերցանության ծրագրերում։

Այս փորձերը ցույց են տալիս, որ ընթերցանությունը ոչ միայն գիտելիք է տալիս, այլև ձևավորում է մտածողություն, որը թույլ է տալիս դիմակայել ժամանակի մարտահրավերներին։

***

Ապագայի աշխատուժը ապրելու է արհեստական ինտելեկտով հագեցած միջավայրում։ Սակայն մեծ առավելությունը կունենան այն մարդիկ, ովքեր կարող են AI-ի պատրաստի պատասխաններին ավելացնել սեփական հեռանկարը, երևակայությունը և վերլուծական մտածողությունը։

Ուստի թե՛ դպրոցները, թե՛ գործատուները պետք է ներդրումներ անեն ընթերցանության մշակույթում․ ոչ միայն որպես հոբբի, այլ որպես հիմնական գործիք՝ մրցունակ աշխատուժ ձևավորելու համար։


*հոդվածը պատրաստելիս օգտագործվել է նաեւ ԱԲ