Հայաստանի ներմուծման ծավալները կտրուկ նվազել են 2025-ի առաջին ութ ամիսներին

ՀՀ վիճակագրական կոմիտեի տվյալներով՝ 2025 թվականի հունվար-օգոստոսին Հայաստան ներմուծման ծավալները կազմել են 7․94 միլիարդ դոլար։

Նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատ ցուցանիշը նվազել է 34․86 տոկոսով կամ շուրջ 4․2 միլիարդ դոլարով։ Սա ներմուծման շուկայի համար զգալի անկում է, որը հիմնականում պայմանավորված է Ռուսաստանի հետ առևտրի կտրուկ նվազումով։

Ներմուծման հիմնական ուղղությունները

Չնայած ընդհանուր անկմանը, ներմուծման հիմնական ուղղությունը շարունակում է մնալ Ռուսաստանը։ Այդ երկրից ներմուծման ծավալը կազմել է 2․76 միլիարդ դոլար, ինչը 62․48 տոկոսով պակաս է, քան 2024-ին։ Նույնիսկ այս նվազման պայմաններում Ռուսաստանը շարունակում է զբաղեցնել ներմուծման ամենամեծ մասնաբաժինը՝ 34․79 տոկոս։

Չինաստանը երկրորդ խոշոր գործընկերն է՝ 877․4 միլիոն դոլար ցուցանիշով, ինչը 29․34 տոկոսով կամ 199 միլիոն դոլարով ավել է նախորդ տարվա համեմատ։ Չինաստանին բաժին է ընկնում ներմուծման ընդհանուր ծավալի 11․05 տոկոսը։

Վրաստանը երրորդն է՝ 468․1 միլիոն դոլար ներմուծմամբ, գրանցելով 7․82 տոկոսի նվազում։
Չորրորդ տեղում Իրանն է՝ 424․6 միլիոն դոլար, 7․6 տոկոսի աճով։
Հինգերորդ տեղում է Գերմանիան՝ 261․3 միլիոն դոլար, 5․97 տոկոսի անկումով։

Նրանից անմիջապես հետո են՝
Իտալիան՝ 261․3 միլիոն դոլար (+13․81%),
ԱՄՆ-ն՝ 252․8 միլիոն դոլար (-2․33%),
ԱՄԷ-ն՝ 250․96 միլիոն դոլար (-17․69%),
Նիդերլանդները՝ 124․9 միլիոն դոլար (-2․23%) և
Կորեան՝ 99․3 միլիոն դոլար (+44․02%

Այլ երկրների մասնաբաժինը կազմել է 28․42 տոկոս։

Տարածաշրջանային միտումներ

Տարածաշրջանային մակարդակում առավել նկատելի է ԱՊՀ և ԵԱՏՄ երկրների ուղղությամբ ներմուծման անկումը։
ԱՊՀ երկրներից ներմուծումը նվազել է 61․73 տոկոսով՝ հասնելով 2․63 միլիարդ դոլարի, իսկ ԵԱՏՄ երկրներից՝ 62․49 տոկոսով, կազմելով 2․56 միլիարդ դոլար։

Միևնույն ժամանակ, Եվրամիությունից ներմուծման ծավալները աճել են 9․38 տոկոսով և հասել 1․21 միլիարդ դոլարի։ Այս փոփոխությունը վկայում է, որ ներմուծման աշխարհագրությունը աստիճանաբար տեղափոխվում է դեպի արևմտյան ուղղություններ։

Արտադրանքի ծագման երկրները

Արտադրանքի ծագման երկրների կտրվածքով ևս նկատվում է նույն միտումը։
Ռուսական արտադրանքի ներմուծումը կազմել է 2․65 միլիարդ դոլար՝ նվազելով 62․7 տոկոսով։ Փոխարենը, չինական ապրանքների ներմուծումն աճել է՝ հասնելով 1․23 միլիարդ դոլարի (+19․9%)։

Իրանական արտադրանքի ներմուծումն աճել է 9․4 տոկոսով, կազմելով 420․8 միլիոն դոլար։
Ամերիկյան արտադրանքի ներմուծումը նվազել է 21․5 տոկոսով՝ հասնելով 205․9 միլիոն դոլարի։
Գերմանական արտադրանքի ներմուծումը նվազել է 17․4 տոկոսով՝ կազմելով 225․9 միլիոն դոլար, մինչդեռ իտալական արտադրանքի ներմուծումը ավելացել է 5․7 տոկոսով՝ հասնելով 255․3 միլիոն դոլարի։

Կորեական արտադրանքի ներմուծումը կազմել է 77․9 միլիոն դոլար (+13․9%),
իսկ իսպանական արտադրանքի ներմուծումը հասել է 54․3 միլիոն դոլարի, գրեթե 14․4 անգամ ավելի, քան նախորդ տարի։
Ֆրանսիական ապրանքների ներմուծումը աճել է 51 տոկոսով՝ կազմելով 146 միլիոն դոլար, մինչդեռ վրացական արտադրանքի ներմուծումը նվազել է 13․4 տոկոսով՝ հասնելով 87․9 միլիոն դոլարի։