Արտահանումը Հայաստանից 2024-ին․ որ երկրներն են գլխավոր առևտրային գործընկերները

Հայաստանի արտահանման ծավալները 2024 թվականի հունվար-դեկտեմբերին հասել են 13․1 մլրդ դոլարի, ինչը 53․09%-ով կամ 4․5 մլրդ դոլարով ավելի է 2023 թվականի համադրելի ցուցանիշից։ ՀՀ վիճակագրական կոմիտեի հրապարակած տվյալների համաձայն, արտահանման աճն առաջացել է հիմնականում Արաբական Միացյալ Էմիրություններ, Չինաստան և մի շարք այլ երկրներ ուղղված մատակարարումների զգալի ավելացման հաշվին։

Արտահանման գլխավոր ուղղությունները

Արտահանման ամենամեծ ծավալը գրանցվել է ԱՄԷ-ի ուղղությամբ, որտեղ արտահանումն աճել է 136․25%-ով կամ 3 մլրդ դոլարով՝ հասնելով 5․25 մլրդ դոլարի։ ԱՄԷ-ին բաժին է ընկնում Հայաստանի արտահանման 40․14%-ը։

Երկրորդ խոշոր շուկան Ռուսաստանի Դաշնությունն է, որը 2024-ին ընդունել է 3․2 մլրդ դոլարի ապրանք։ Սակայն այս ցուցանիշը 10․68%-ով կամ 378․2 մլն դոլարով պակաս է նախորդ տարվա համեմատ։ Ռուսաստանը մնում է Հայաստանի արտահանման հիմնական ուղղություններից մեկը՝ 24․15%-ի մասնաբաժնով։

Երրորդ տեղում Չինաստանն է, որտեղ արտահանումն աճել է 158․02%-ով կամ 672․2 մլն դոլարով՝ հասնելով 1․1 մլրդ դոլարի։ Չինաստանին բաժին է ընկնում արտահանման ծավալների 8․38%-ը։

Մյուս հիմնական առևտրային գործընկերները

4․ Իրաք – 246․2 մլն դոլար (+36․3%)
5․ Վրաստան – 171․2 մլն դոլար (+22․55%)
6․ Նիդերլանդներ – 134 մլն դոլար (-42․75%)
7․ Բելգիա – 120․3 մլն դոլար (+27․11%)
8․ Բելառուս – 115 մլն դոլար (+18․23%)
9․ Շվեյցարիա – 112 մլն դոլար (+34․36%)
10․ Իրան – 108․3 մլն դոլար (+14․5%)

Արտահանման ընդհանուր փոփոխությունները

  • ԱՊՀ երկրներ – արտահանումը նվազել է 10․4%-ով՝ կազմելով 3․4 մլրդ դոլար։
  • ԵԱՏՄ երկրներ – արտահանումը նվազել է 10․7%-ով՝ կազմելով 3․3 մլրդ դոլար։
  • Եվրամիություն – արտահանումը նվազել է 13․8%-ով՝ կազմելով 611․6 մլն դոլար։

***

Հայաստանի արտահանման կառուցվածքում նկատելի է վերադասավորում՝ աճ գրանցվել է Մերձավոր Արևելքի և Ասիայի երկրների ուղղությամբ, մինչդեռ ԱՊՀ և ԵՄ շուկաներում անկում է նկատվում։ ԱՄԷ-ն վերածվել է Հայաստանի արտահանման հիմնական ուղղության, իսկ Չինաստանի հետ առևտրային կապերի ակտիվացումը խոսում է Հայաստանի արտահանման դիվերսիֆիկացման մասին։

Այս տվյալները վկայում են Հայաստանի առևտրային դաշտում նկատվող նոր միտումների մասին, որոնք կարող են ազդել երկրի տնտեսական քաղաքականության վրա առաջիկայում։

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: