Կասեցվել է Մասիսում գործող հանրային սննդի օբյեկտի գործունեությունը
Ռուսաստանը 71 միլիարդ դոլարի բնապահպանական վնաս է հասցրել Ուկրաինային
35 ցենտով գնված բանանը Sotheby’s-ի աճուրդում վաճառվել է 6,2 մլն դոլարով
Հարավային Կորեան 20% հարկ կսահմանի կրիպտոարժույթների վրա
Brent-ը մեկ բարելի դիմաց թանկացել է մինչև 74, 1 դոլար
Չինաստանում մոտ 83 միլիարդ դոլար արժողությամբ ոսկու գերխոշոր հանքավայր է հայտնաբերվել
Երազանքներն իրականանում են. տեղի է ունեցել «Նոր տարվա կինո» ֆիլմի պրեմիերան. դիտեք ABNews.am կայքում
Հայաստանը 6 ամսով սահմանափակում է կենդանի խոզերի ներմուծումը
Բիթքոյնի գինը շարունակում բարձրանալ. ի՞նչ է սա նշանակում ներդրողների համար. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Կառավարությունը լրացուցիչ 191.5 մլն դրամ կհատկացնի Երևանի օպերային թատրոնին
Ի՞նչ կփոխեն նոր պաշտոնյաները պետական համակարգում. կառավարության նիստի մանրամասները հասանելի է ABNews.am կայքում
Ճանապարհների հիմնանորոգման, վերակառուցման համար ՏԿԵՆ-ին կհատկացվի շուրջ 901 մլն դրամ
Ճապոնիան ծրագրում է 141.2 մլրդ դոլար ծախսել աշխատավարձերի բարձրացման վրա
Բայդենը պլանավորում է չեղարկել Ուկրաինայի 4,65 միլիարդ դոլարի պարտքը
Հայաստանի շինարարների միությունն ընտրել է նոր նախագահ. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ինչպիսի՞ն է Հայաստանի տնտեսական աճի դինամիկան վերջին ամիսներին. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
ՀՀ բյուջե կվերադարձվի շուրջ 200 հազար դոլարին համարժեք դրամ. դատախազություն
Առաջին էլեկտրական ինքնաթիռը, որը ստեղծվել է զրոյից, բարձրացել է ԱՄՆ-ի երկինք. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ինչո՞վ է պայմանավորված դոլարի փոխարժեքի տատանումը Հայաստանում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հայաստանում 12 անգամ աճել է Ozon-ի 2024 թվականի երրորդ եռամսյակի շրջանառությունը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում

Արտահանումը Հայաստանի Հանրապետությունից՝ ըստ երկրների. 2024 թվական

Հկտ 14, 2024 15:19
20
ADS

2024 թվականի հունվար-օգոստոս ամիսներին Հայաստանի արտաքին առևտրի դինամիկան զգալիորեն փոխվել է՝ արտահանման ծավալները կտրուկ աճել են, ինչի արդյունքում ընդհանուր արտահանման ծավալը կազմել է 9․69 միլիարդ դոլար։ Հատկապես զարմանալի է այն հանգամանքը, որ արտահանման ծավալներն աճել են 2.1 անգամ՝ համեմատած 2023 թվականի նույն ժամանակահատվածի հետ։ Այս աճը արտահայտվել է 5․1 միլիարդ դոլարով։

Արտահանման գլխավոր ուղղություններ

Արտահանման առաջատար երկրները որոշ փոփոխություններ են գրանցել, որոնց մեջ առանձնանում է ԱՄԷ-ի ծավալային աճը։ Ընդհանուր արտահանման 44.47%-ը բաժին է ընկնում Միացյալ Արաբական Էմիրություններին, որն արձանագրել է 626.54% աճ՝ հասնելով 4.31 միլիարդ դոլարի։ Սա ընդգծում է Հայաստանի համար Մերձավոր Արևելքի երկրների շուկաների կարևորությունը։

Ռուսաստանի Դաշնությունը, որը տարիներ շարունակ եղել է Հայաստանի արտահանման հիմնական գործընկերներից մեկը, երկրորդ տեղում է՝ 1․93 միլիարդ դոլար։ Սակայն այստեղ նկատվել է նվազում՝ 19.51%, ինչը հավասար է 467.9 միլիոն դոլար կորստին։ Այդուհանդերձ, Ռուսաստանին դեռևս բաժին է ընկնում արտահանման 19.91%-ը։

Երրորդ խոշոր ուղղությունը Չինաստանն է՝ 840 միլիոն դոլար արտահանման ծավալով։ Չինաստանի շուկան նույնպես հզորացել է՝ գրանցելով 199.67% աճ և ընդգրկելով 8.66%-ը ընդհանուր արտահանման ծավալներից։

Արտահանման կառուցվածքը ըստ երկրների

Չորրորդ տեղում է Իրաքը, որտեղ արտահանման ծավալները կազմել են 132.9 միլիոն դոլար՝ 8.48% աճով։ Պատկերը գրեթե նույնական է Վրաստանի հետ, որն զբաղեցրել է հինգերորդ տեղը՝ 108.2 միլիոն դոլար արտահանմամբ, և 9.50% աճով։

Բելգիան, Շվեյցարիան, Նիդերլանդներն ու Բելառուսը նույնպես տեղ են գտել առաջատարների ցանկում՝ արձանագրելով որոշակի դրական փոփոխություններ։ Այնուամենայնիվ, Նիդերլանդներում նկատվել է արտահանման ծավալների զգալի անկում՝ 62.66%։

Արտահանումը ըստ տնտեսական կազմավորումների

Տարածաշրջանային և վերպետական տնտեսական միավորների հետ Հայաստանի առևտրային հարաբերությունները նույնպես ցույց են տալիս զգալի փոփոխություններ։ ԱՊՀ երկրներում արտահանումը նվազել է 18.17%-ով՝ կազմելով 2.08 միլիարդ դոլար։ ԵԱՏՄ երկրների հետ հարաբերություններում նույնպես արտահանման ծավալների նվազում է արձանագրվել՝ 18.39%։

Եվրամիության հետ կապը նույնպես թույլ է՝ արտահանման ծավալները նվազել են 24.18%-ով և կազմել ընդամենը 391.3 միլիոն դոլար՝ ընդգրկելով ընդամենը 4.04%։

***

Հայաստանի արտահանման կառուցվածքը 2024 թվականին ակնհայտորեն զարգանում է նոր ուղղություններով։ Հատկապես ԱՄԷ-ի շուկայի ակտիվացումը, ինչպես նաև Չինաստանի աճող դերը ցույց են տալիս, որ Հայաստանի արտահանման ռազմավարությունը կենտրոնանում է նոր շուկաների վրա։ Սա կարող է դրական ազդեցություն ունենալ տնտեսության բազմազանության և կայունության վրա։