Օգոստոսի 1-ից QR կոդով մեկերթ տոմսի թղթային տարբերակը դուրս կգա շրջանառությունից
Վրաստանում տարեկան գնաճի մակարդակը կազմել է 4.0 տոկոս
Տեխասում առնվազն 24 մարդ է մահացել աղետալի ջրհեղեղի հետևանքով․ ևս 25 մարդ անհետ կորած է
Ռուսաստանի քաղաքացիները պարտավոր են փոխել անձնագրերը, եթե նրանց արտաքին տեսքը զգալիորեն փոխվել է
Թրամփը պատրաստվում է բանակցություններ սկսել TikTok-ի վաճառքի վերաբերյալ հնարավոր գործարքի շուրջ
Աշխատանք կա, բայց ուրիշի համար. ում է փնտրում 2025-ի աշխատաշուկան. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Աշխատակիցները թաքուն են օգտագործում ԱԲ, սակայն դա կարող է վտանգավոր լինել. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
ԱՄՆ-ն սպառնում է ԵՄ-ին սննդամթերքի արտահանման վրա 17% մաքսատուրքով
BRICS երկրների ֆինանսական ակտիվների ծավալը գերազանցել է 60 տրիլիոն դոլարը
Չինաստանը հակադեմպինգային մաքսատուրքեր է սահմանել եվրոպական կոնյակի վրա
Թրամփը կարող է այս տարի Չինաստան մեկնել. Bloomberg
2025-ի մայիսին ՀՀ աշխատատեղերը հասել են 790 հազարի՝ 2018-ի համեմատ աճելով 198.6 հազ․ կամ 33.9%-ով
Հունիսին Հայաստանում գները նվազել են մայիսի համեմատ. տարեկան գնաճը կազմել է 3.9%
Ինչի համար ենք բոլորս վճարում մեր գրպանից. Հայաստանը սուբսիդավորում է օդը. վերլուծությունը abnews.am-ում
Ուջանի մոտից երթևեկությունը տեղափոխվում է Հյուսիս-հարավի նորակառույց ճանապարհ
Մեկ օրում բացահայտվել է 108 հանցագործություն, որոնցից 6-ը՝ նախկինում կատարված
Մոսկվայում հայտնաբերվել է «Տրանսնեֆտ»-ի փոխնախագահի դին
Հունիսին գները նվազել են 1.3%, տարեկան գնաճը՝ 3.9%, բանջարեղենը՝ -23.6%, դրամը՝ 384.2 դրամ
2025-ի մարտի դրությամբ Վրաստանի արտաքին պարտքը կազմել է 25.5 միլիարդ դոլար
Տրանսպորտի վճարման թղթային QR կոդով տարբերակն օգոստոսի 1-ից դուրս կգա շրջանառությունից

Բեռնափոխադրումների ծավալն ըստ տրանսպորտի տեսակների. 2024 թվական

Հկտ 15, 2024 17:10
36

2024 թ.-ի բեռնափոխադրումների ծավալը Հայաստանի տնտեսության մասին կարող է խոսել շատ բաներ՝ արտադրության, արտաքին առևտրի և երկրի ռազմավարական ենթակառուցվածքների վիճակի վերաբերյալ:

Վիճակագրական կոմիտեի կողմից հրապարակված տվյալները ցույց են տալիս, որ 2024 թվականի հունվար-օգոստոս ամիսների ընթացքում բեռնափոխադրումների ընդհանուր ծավալը կազմել է 10,500.1 հազար տոննա, ինչը 13․1%-ով նվազել է 2023 թ.-ի համեմատ։ Բայց ինչո՞վ է պայմանավորված այդ անկումը և ինչպիսի՞ միտումներ կան տարբեր տրանսպորտային տեսակներով։

Երկաթուղային բեռնափոխադրումների անկում՝ 45%-ով

Համաձայն տվյալների, երկաթուղային բեռնափոխադրումների ծավալները նվազել են կտրուկ՝ 45%-ով, կազմելով 891.8 հազար տոննա։ Հատկանշական է, որ երկաթուղային բեռնափոխադրումների շրջանակներում արտահանվել է ընդամենը 227.9 հազար տոննա բեռ, ինչն արտացոլում է արտադրության և արտահանման ցածր մակարդակ։

Ներկրման ծավալը կազմել է 456.0 հազար տոննա, իսկ ներհանրապետական բեռնափոխադրումները՝ 207.9 հազար տոննա։ Նմանատիպ անկումը ցույց է տալիս, որ երկաթուղիները վերջին շրջանում ավելի քիչ են օգտագործվում, ինչը կարող է պայմանավորված լինել երկաթուղային ենթակառուցվածքների վերանորոգման խնդիրներով, այլ տրանսպորտային տեսակների նկատմամբ գերադասությամբ կամ տնտեսական գործընթացների դանդաղումով:

Ավտոմոբիլային բեռնափոխադրումների անկում՝ 8․5%-ով

Ավտոմոբիլային բեռնափոխադրումների ծավալն էլ նվազել է՝ 8.5%-ով, հասնելով 8,344.2 հազար տոննայի: Ավտոմոբիլային տրանսպորտը, լինելով ամենաունիվերսալը, նույնպես անկման է ենթարկվել, բայց ոչ այնպես կտրուկ, ինչպես երկաթուղայինը։ Նշանակալի է, որ ներհանրապետական բեռնափոխադրումների ծավալը կազմել է 5,068.9 հազար տոննա, ինչը զգալի մասն է կազմում ընդհանուր բեռնափոխադրումների ծավալից։ Այսինքն՝ ներպետական առևտուրն ու նյութերի տեղափոխումն ավտոմոբիլային տրանսպորտով դեռևս մնում է կարևոր բաղադրիչ։

Օդային բեռնափոխադրումների աճ՝ 13.3%-ով

Օդային բեռնափոխադրումները, հակառակը, աճել են 13.3%-ով, կազմելով 23.9 հազար տոննա։ Թեպետ այս տրանսպորտային տեսակը առավել փոքր ծավալ ունի, այդուամենայնիվ, նրա աճը ցույց է տալիս զարգացումները մասնավորապես թանկարժեք կամ արագընթաց ապրանքների փոխադրման ոլորտում: Արտահանված ապրանքների ծավալը կազմել է 13.7 հազար տոննա, ինչը գերազանցում է ներկրման ծավալը՝ 10.2 հազար տոննա: Սա կարող է խոսել երկրի աճող ներգրավվածության մասին միջազգային առևտրում:

Խողովակաշարային բեռնափոխադրումների կայունացում և աճ՝ 6․5%-ով

Խողովակաշարային բեռնափոխադրումների ծավալն էլ աճել է՝ 6․5%-ով՝ հասնելով 1,240.2 հազար տոննայի: Սա հավանաբար կապված է նավթամթերքների և գազի փոխադրման պահանջարկի աճի հետ՝ հաշվի առնելով տարածաշրջանային էներգետիկ զարգացումները:

Հիմնական միտումները և պատճառները

Բեռնափոխադրումների ծավալների կրճատումը, հատկապես երկաթուղային և ավտոմոբիլային տրանսպորտում, ցույց է տալիս որոշ տնտեսական դժվարություններ և ենթակառուցվածքների սահմանափակումներ, որոնք պետք է վերանայվեն։ Մյուս կողմից, խողովակաշարային և օդային բեռնափոխադրումների աճը ցույց է տալիս, որ որոշ ոլորտներ զարգանում են: