
Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը շահագրգիռ կազմակերպությունների ներկայացուցիչների հետ քննարկել է հանրակրթության, նախադպրոցական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտների 2026-2028 թթ. միջնաժամկետ ծախսային ծրագրերի հայտի նախագիծը։ Հանդիպմանը ներկա են եղել ոլորտային ստորաբաժանումների և կառույցների ներկայացուցիչներ։
Մեծ ծավալի ծրագրեր՝ կրթության հասանելիության ապահովման նպատակով
Նախարարի տեղակալը ներկայացրել է միջնաժամկետ ծախսային ծրագրերի հիմնական ուղղությունները, որոնք կապակցված են կրթության ռազմավարությանը՝ ՀՀ կառավարության 2021-2026 թթ. ծրագրով։ Առաջին հերթին ուշադրության կենտրոնում են կրթության մատչելիության ապահովմանն ուղղված ծրագրերը։
Առանձնահատուկ տեղ է հատկացված ենթակառուցվածքների բարելավմանը։ Նախատեսվում է 500 մանկապարտեզի հիմնանորոգում, վերակառուցում և կառուցում՝ նոր գույքով համալրման ներառմամբ։ Արդեն իսկ 2026 թվականին նախատեսվում է ապահովել 3-5 տարեկան երեխաների 85 տոկոսի ներգրավում նախադպրոցական համակարգում։
Դպրոցական համակարգի բարեփոխումներ
Հանրակրթական դպրոցներում ևս շարունակվում է ենթակառուցվածքների բարելավման գործընթացը։ 300 դպրոցների նորոգման և կառուցման պետական ծրագրի շրջանակներում նախատեսվում է ապահովել բնագիտամաթեմատիկական և ճարտարագիտական (ԲՏՃՄ) լաբորատորիաներ։ Մինչև 2026 թվականի ավարտը բոլոր դպրոցները կունենան ԲՏՃՄ լաբորատորիաներ, ինչը նպաստելու է գիտատեխնիկական կրթության զարգացմանը։
Կրթության կառավարման և որակի բարելավման նոր մոտեցումներ
Կրթության որակի բարելավման նպատակով արդեն ներդրվել է հանրակրթության պետական նոր չափորոշիչը՝ 12 դասարաններից 7-ում։ Հաջորդ ուսումնական տարում այս ցուցանիշը կընդլայնվի՝ ներառելով ևս 4 դասարան։ Նոր չափորոշիչների ներդրումը նպատակ ունի խթանել կրթության արդյունավետությունն ու արդիականությունը։
Մասնագիտական կարողությունների զարգացման ուղղություններ
Մասնագիտական կրթության ոլորտում շարունակվում է կարողությունների զարգացման գործընթացը։ Առավել ուշադրություն է դարձվում կամավոր ատեստավորման գործընթացին, որը զգալի ակտիվություն է գրանցել։ Նախորդ տարվա տվյալներով՝ մասնակիցների 56 տոկոսը կամավոր ատեստավորման մասնակցել է առաջին անգամ, ինչը վկայում է համակարգի վստահելիության բարձրացման մասին։
ՄԿՈՒ ոլորտում ևս կատարվում են մասնագիտական զարգացման ծրագրեր՝ ընդգրկելով ոսկերչություն, գյուղատնտեսություն, ՏՏ և խոհարարություն։ Վերապատրաստումից հետո 85 տոկոս մասնակիցները հաղթահարել են ատեստավորման շեմը՝ ստանալով հավելավճարների իրավունք։
Արտադպրոցական կրթության զարգացում
Արտադպրոցական կրթության ոլորտում ևս թիրախավորված է 25 տոկոս երեխաների ներգրավվածությունը՝ շեշտադրված լինելով ֆորմալ կրթության հետ կապը։ Այս համակարգում մասնագետների կարողությունների զարգացմանն ուղղված աշխատանքներ ևս իրականացվում են՝ խրախուսելով կամավոր ատեստավորումը։
Ուսուցիչների խրախուսման մեխանիզմներ
Ուսուցիչների խրախուսման համար նախատեսված է տարակարգի տրամադրումը։ Ներկայումս 4-րդ կարգի տարակարգ ստացած ուսուցիչների թիվն անցել է 50-ը՝ ստանալով 50 տոկոս հավելավճար։ ՄԿՈՒ ոլորտում խրախուսման նոր մեխանիզմներ են մշակվում՝ ընդլայնելով մասնագիտական զարգացման հնարավորությունները։
Արտադպրոցական կրթության ներառական ծրագրեր
Հանդիպման ընթացքում քննարկվել են նաև ներառականության ապահովման, կամավոր ատեստավորման գործընթացի, ինչպես նաև Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված ուսանողների վարձավճարների փոխհատուցման հարցերը։
ՀՀ կրթության համակարգում իրականացվող բարեփոխումներն ուղղված են կրթության հասանելիության, որակի և կառավարման բարձրացմանը։ 300 դպրոցների և 500 մանկապարտեզի ծրագրերը կարևոր քայլ են կրթական ենթակառուցվածքների արդիականացման ճանապարհին։ Մասնագիտական կարողությունների զարգացման ուղղությամբ իրականացվող ծրագրերը հնարավորություն են ընձեռում ուսուցիչներին և մանկավարժներին բարձրացնել իրենց մասնագիտական հմտությունները։