Բիզնեսի դեմքը. հարցազրույց՝ «ԱրտԼանչ»-ի համահիմնադիր Բակուր Մելքոնյանի հետ. դիտեք ABNews.am կայքում
Քաղաքացիներ իրազեկման ակցիա էին կազմակերպել IDBank-ի գլխավոր մասնաշենքի դիմաց. դիտեք ABNews.am կայքում
ԵԱՏՄ-ի ՀՆԱ-ն 2024 թվականին ավելացել է 4,2%-ով. Օվերչուկ
2024-ին Վրաստանում ծնելիությունը նվազել է մոտավորապես 2%-ով
Ինչպիսին կլինի Հայաստանը, եթե յուրաքանչյուր մարդ 1 տարով սկսի սեփական նախագիծ. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
DD Trans. ապահով,արագ և որակյալ միջազգային բեռնափոխադրումներ. դիտեք ABNews.am կայքում
Հանրապետական շտապօգնության ծառայությունը համալրվել է ևս 6 նոր մեքենայով
Ozon Հայաստանը գործարկել է ինքնաթիռով ապրանքների առաքման ծառայություն. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Դանիան 43,4 մլն դոլար է հատկացրել Ուկրաինայի տեխնոլոգիական օգնության համար
Սեփական հողի վրա բիզնես անելն ավելի դժվար է, քան օտար երկրում․ իրական պատճառները. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Երբ ոսկին դառնում է աշխարհաքաղաքական զենք .ինչու են բոլորն այն գնում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Արբանյակային ինտերնետ՝ առանց սահմանների. Starlink-ը պաշտոնապես Հայաստանում է. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
ՀՀ տնտեսական աճի տեմպը բավական արագորեն դանդաղում է. «Լույս» հիմնադրամ. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հեծանիվով դասի կամ աշխատանքի․ նոր պետական ծրագիր կրթական ոլորտի համար. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
ԱՄՆ-ում մեքենաների միջին գինը կարող է բարձրանալ 10 հազար դոլարով՝ մաքսատուրքերի պատճառով. The Washington Post
Ովքեր են ընդգրկվել ամենահարուստ մարդկանց եռյակում 2025-ի սկզբին. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ավելի քան 3600 բեռնատար սպասում է վրաց-ռուսական սահմանով անցնելուն
Մելանյա Թրամփի հարսանեկան զգեստը վաճառքի հանվել է 45 հազար դոլարով
Թրամփը 25% մաքսատուրքեր է սահմանել ԱՄՆ ներմուծվող ավտոմեքենաների նկատմամբ. BBC
Աճի կեղծ պատրանքը. ինչ է թաքնված ՏԱՑ-ի 8% աճի ետևում. ոլորտներ, որ քաշում են տնտեսությունը ներքև. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում

Արդյոք հայաստանյան բիզնես մոդելները հետևում են իրական պահանջարկին, թե՝ սոցցանցային իլյուզիային

Մրտ 23, 2025 00:29
61

Հայաստանյան բիզնես միջավայրը վերջին տարիներին մեծապես փոխվել է։ Թվային դարաշրջանում բիզնեսները ստիպված են ոչ միայն արտադրել կամ ծառայություն մատուցել, այլ նաև ներկայանալ՝ հաճախ սոցցանցերում, ինչն իր հերթին ազդում է բիզնես որոշումների վրա։ Սակայն արդյո՞ք այս մոդելները հիմնված են իրական շուկայական պահանջարկի վրա, թե պարզապես սոցցանցերում ստեղծված տպավորությունների և իլյուզիաների։

Սոցցանցերի ազդեցությունը բիզնես որոշումների վրա

Տեղական շատ սկսնակներ և փոքր ձեռնարկատերեր առաջնորդվում են այն պատկերացմամբ, որ տեսանելիությունն ու հետևորդների քանակը բիզնեսի հաջողության գրավականն են։ Այս մոտեցումը երբեմն ստիպում է բիզնեսներին ավելի շատ կենտրոնանալ արտաքին փաթեթավորման և «բրենդային» ներկայության վրա, քան բուն ապրանքի կամ ծառայության որակի ու շուկայի պահանջների։

Սոցցանցերը հաճախ ստեղծում են տրենդների միֆ. երբ մի ծառայություն կամ ապրանք շատ է շրջանառվում կամ դառնում է վիրալ, թվում է, թե իրականում կա մեծ պահանջարկ։ Բայց իրականությունը երբեմն այլ է․ այդ պահանջարկը կարող է կարճաժամկետ կամ միայն նեղ լսարանի համար լինել։

Իրական պահանջարկի վերլուծության բացակայությունը

Շատ դեպքերում բիզնես սկսելուց առաջ համապարփակ շուկայի ուսումնասիրություն չի իրականացվում։ Այս հանգամանքը բերում է նրան, որ նախաձեռնողները կենտրոնանում են այնպիսի ապրանքների կամ ծառայությունների վրա, որոնք սոցցանցերում պոպուլյար են, բայց չունեն լայն սպառման հնարավորություն տեղական պայմաններում։ Օրինակ՝ մեծ ռեզոնանս ունեցող բյութի կամ թրենդային սուրճի բիզնեսները կարող են ունենալ բարձր տեսանելիություն, բայց հաճախ չեն կարողանում երկարաժամկետ շահութաբերություն ապահովել։

Ինչու է կարևոր պահանջարկին հետևելը

Բիզնեսի կայուն աճի և զարգացման համար կարևոր է հասկանալ ու հետևել իրական պահանջարկին։ Այսինքն՝ իմանալ, թե ինչն է անհրաժեշտ տեղական սպառողին՝ կախված նրա գնելու կարողությունից, մշակութային առանձնահատկություններից, առկա մրցակիցներից և այլ գործոններից։ Հաճախ դա նշանակում է անտեսել արտաքին փայլը՝ շեշտը դնելով խնդիրների լուծման վրա։

Ինչպես ճանաչել իրական պահանջարկը

Ահա մի քանի քայլ, որոնք կարող են օգնել ձեռնարկատերերին տարբերակել շուկայական իրականություն սոցցանցային իլյուզիայից․

  • Հարցումներ և հետազոտություններ․ Ուսումնասիրեք՝ արդյոք մարդիկ պատրաստ են վճարել ձեր առաջարկած ապրանքի կամ ծառայության համար։

  • Փորձնական վաճառքներ․ Փոքր ծավալով փորձնական վաճառքները կամ MVP-ների (minimum viable product) գործարկումը կարող են օգնել հասկանալ պահանջարկը։

  • Լրատվամիջոցներից և վիճակագրությունից օգտվել․ Պաշտոնական վիճակագրությունը, բիզնես զեկույցները, տնտեսական միտումները լավ աղբյուր են՝ շուկայական պահանջարկը հասկանալու համար։

  • Ֆոկուս խումբ և հետադարձ կապ․ Ուղղակի շփումը թիրախային լսարանի հետ երբեմն ավելի օգտակար է, քան ցանկացած սոցցանցային թվեր։

***

Թեև սոցցանցերը դարձել են կարևոր գործիք բիզնեսի տեսանելիության և առաջխաղացման համար, սակայն հայաստանյան բիզնես մոդելների հաջողության հիմքում պետք է լինի ոչ թե իլյուզիոն պահանջարկը, այլ շուկայական իրականությունը։ Ճիշտ վերլուծությամբ, իրատեսական նպատակադրումով և պրակտիկ մոտեցումներով հնարավոր է ստեղծել երկարաժամկետ հաջող բիզնես՝ անկախ նրանից՝ դա թրենդային է թե ոչ։

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: