Հայաստանում անցկացվում է տարածաշրջանի ամենամեծ գինու փառատոնը. Ակբա բանկ. դիտեք ABNews.am կայքում
2025թ․-ի հունվար-մարտին Հայաստանում ծխախոտի արտադրությունն աճել է 59․9%-ով
Արձակուրդը մոտ է․ պլանավորեք այնպես, ինչպես պրոֆեսիոնալները. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Որ ապրանքներն են թանկացել Հայաստանում ամենից շատ 2025-ի սկզբին. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ռոնալդուի նոր պատմական ռեկորդը ազգային հավաքականում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
2025թ. հունվար-ապրիլին Հայաստանում էլեկտրաէներգիայի արտադրությունն աճել է 4,9%-ով
Ինչու 2024-ին նախագահի աշխատակազմը չծախսեց պլանավորված ամբողջ բյուջեն. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Նախորդ տարի Հայաստանի քաղաքացիություն է շնորհվել 20 հազար 770 անձի
Իլոն Մասկի կարողությունը մեկ օրում նվազել է 34 միլիարդ դոլարով
ԵՄ-ն միլիարդներ է ուղարկում Հայաստան. որն է նպատակը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
2025թ. հունվար-ապրիլին Հայաստանում կոնյակի արտադրությունը կրճատվել է 32.3%-ով
2024 թվականին Հայաստանը Եվրամիությունից ստացել է 42 մլրդ դրամի վարկային միջոցներ. Վահե Հովհաննիսյան
Սևանա լճից 2025-ի ոռոգման ջրառը սահմանվել է 131.8 մլն խորանարդ մետր
«Մայր Հայաստան» ռազմական թանգարանը կդառնա պատմության թանգարանի մասնաճյուղ
Արդյոք գույքահարկը կավելանա․ ինչ է փոխվել գնահատման համակարգում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Մի դրամի ուժն ամփոփում է 4090 հիմնադրամի հետ հերթական ծրագիրը. Idram&IDBank. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Չինաստանի Յուննան նահանգում տեղի է ունեցել 5.0 մագնիտուդով երկրաշարժ
Գնաճը Հայաստանում շարունակվում է. որ ապրանքներն են թանկացել ամենաշատը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հայաստանը համաշխարհային ռազմական հզորության ինդեքսում զբաղեցնում է 91-րդ տեղը
Սկսվում է առաջին դասարանցիների հայտագրումը․ ինչ է փոխվել այս տարի. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում

Արդյոք հայաստանյան բիզնես մոդելները հետևում են իրական պահանջարկին, թե՝ սոցցանցային իլյուզիային

Մրտ 23, 2025 00:29
67

Հայաստանյան բիզնես միջավայրը վերջին տարիներին մեծապես փոխվել է։ Թվային դարաշրջանում բիզնեսները ստիպված են ոչ միայն արտադրել կամ ծառայություն մատուցել, այլ նաև ներկայանալ՝ հաճախ սոցցանցերում, ինչն իր հերթին ազդում է բիզնես որոշումների վրա։ Սակայն արդյո՞ք այս մոդելները հիմնված են իրական շուկայական պահանջարկի վրա, թե պարզապես սոցցանցերում ստեղծված տպավորությունների և իլյուզիաների։

Սոցցանցերի ազդեցությունը բիզնես որոշումների վրա

Տեղական շատ սկսնակներ և փոքր ձեռնարկատերեր առաջնորդվում են այն պատկերացմամբ, որ տեսանելիությունն ու հետևորդների քանակը բիզնեսի հաջողության գրավականն են։ Այս մոտեցումը երբեմն ստիպում է բիզնեսներին ավելի շատ կենտրոնանալ արտաքին փաթեթավորման և «բրենդային» ներկայության վրա, քան բուն ապրանքի կամ ծառայության որակի ու շուկայի պահանջների։

Սոցցանցերը հաճախ ստեղծում են տրենդների միֆ. երբ մի ծառայություն կամ ապրանք շատ է շրջանառվում կամ դառնում է վիրալ, թվում է, թե իրականում կա մեծ պահանջարկ։ Բայց իրականությունը երբեմն այլ է․ այդ պահանջարկը կարող է կարճաժամկետ կամ միայն նեղ լսարանի համար լինել։

Իրական պահանջարկի վերլուծության բացակայությունը

Շատ դեպքերում բիզնես սկսելուց առաջ համապարփակ շուկայի ուսումնասիրություն չի իրականացվում։ Այս հանգամանքը բերում է նրան, որ նախաձեռնողները կենտրոնանում են այնպիսի ապրանքների կամ ծառայությունների վրա, որոնք սոցցանցերում պոպուլյար են, բայց չունեն լայն սպառման հնարավորություն տեղական պայմաններում։ Օրինակ՝ մեծ ռեզոնանս ունեցող բյութի կամ թրենդային սուրճի բիզնեսները կարող են ունենալ բարձր տեսանելիություն, բայց հաճախ չեն կարողանում երկարաժամկետ շահութաբերություն ապահովել։

Ինչու է կարևոր պահանջարկին հետևելը

Բիզնեսի կայուն աճի և զարգացման համար կարևոր է հասկանալ ու հետևել իրական պահանջարկին։ Այսինքն՝ իմանալ, թե ինչն է անհրաժեշտ տեղական սպառողին՝ կախված նրա գնելու կարողությունից, մշակութային առանձնահատկություններից, առկա մրցակիցներից և այլ գործոններից։ Հաճախ դա նշանակում է անտեսել արտաքին փայլը՝ շեշտը դնելով խնդիրների լուծման վրա։

Ինչպես ճանաչել իրական պահանջարկը

Ահա մի քանի քայլ, որոնք կարող են օգնել ձեռնարկատերերին տարբերակել շուկայական իրականություն սոցցանցային իլյուզիայից․

  • Հարցումներ և հետազոտություններ․ Ուսումնասիրեք՝ արդյոք մարդիկ պատրաստ են վճարել ձեր առաջարկած ապրանքի կամ ծառայության համար։

  • Փորձնական վաճառքներ․ Փոքր ծավալով փորձնական վաճառքները կամ MVP-ների (minimum viable product) գործարկումը կարող են օգնել հասկանալ պահանջարկը։

  • Լրատվամիջոցներից և վիճակագրությունից օգտվել․ Պաշտոնական վիճակագրությունը, բիզնես զեկույցները, տնտեսական միտումները լավ աղբյուր են՝ շուկայական պահանջարկը հասկանալու համար։

  • Ֆոկուս խումբ և հետադարձ կապ․ Ուղղակի շփումը թիրախային լսարանի հետ երբեմն ավելի օգտակար է, քան ցանկացած սոցցանցային թվեր։

***

Թեև սոցցանցերը դարձել են կարևոր գործիք բիզնեսի տեսանելիության և առաջխաղացման համար, սակայն հայաստանյան բիզնես մոդելների հաջողության հիմքում պետք է լինի ոչ թե իլյուզիոն պահանջարկը, այլ շուկայական իրականությունը։ Ճիշտ վերլուծությամբ, իրատեսական նպատակադրումով և պրակտիկ մոտեցումներով հնարավոր է ստեղծել երկարաժամկետ հաջող բիզնես՝ անկախ նրանից՝ դա թրենդային է թե ոչ։

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: