2025թ․-ի հունվար-մարտին Հայաստանում ծխախոտի արտադրությունն աճել է 59․9%-ով
Արձակուրդը մոտ է․ պլանավորեք այնպես, ինչպես պրոֆեսիոնալները. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Որ ապրանքներն են թանկացել Հայաստանում ամենից շատ 2025-ի սկզբին. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ռոնալդուի նոր պատմական ռեկորդը ազգային հավաքականում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
2025թ. հունվար-ապրիլին Հայաստանում էլեկտրաէներգիայի արտադրությունն աճել է 4,9%-ով
Ինչու 2024-ին նախագահի աշխատակազմը չծախսեց պլանավորված ամբողջ բյուջեն. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Նախորդ տարի Հայաստանի քաղաքացիություն է շնորհվել 20 հազար 770 անձի
Իլոն Մասկի կարողությունը մեկ օրում նվազել է 34 միլիարդ դոլարով
ԵՄ-ն միլիարդներ է ուղարկում Հայաստան. որն է նպատակը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
2025թ. հունվար-ապրիլին Հայաստանում կոնյակի արտադրությունը կրճատվել է 32.3%-ով
2024 թվականին Հայաստանը Եվրամիությունից ստացել է 42 մլրդ դրամի վարկային միջոցներ. Վահե Հովհաննիսյան
Սևանա լճից 2025-ի ոռոգման ջրառը սահմանվել է 131.8 մլն խորանարդ մետր
«Մայր Հայաստան» ռազմական թանգարանը կդառնա պատմության թանգարանի մասնաճյուղ
Արդյոք գույքահարկը կավելանա․ ինչ է փոխվել գնահատման համակարգում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Մի դրամի ուժն ամփոփում է 4090 հիմնադրամի հետ հերթական ծրագիրը. Idram&IDBank. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Չինաստանի Յուննան նահանգում տեղի է ունեցել 5.0 մագնիտուդով երկրաշարժ
Գնաճը Հայաստանում շարունակվում է. որ ապրանքներն են թանկացել ամենաշատը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հայաստանը համաշխարհային ռազմական հզորության ինդեքսում զբաղեցնում է 91-րդ տեղը
Սկսվում է առաջին դասարանցիների հայտագրումը․ ինչ է փոխվել այս տարի. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ինչ է փոխվել Հայաստանի աշխատաշուկայում 2018-ից մինչև 2025թթ. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում

Մերձավոր Արևելքում հակամարտություններին շուկայի արձագանքների տնտեսական և գործառնական ազդեցությունը

Ապր 14, 2024 09:23
782

Մերձավոր Արևելքի աշխարհաքաղաքական էսկալացիաները, որոնք նշանավորվում են օդային տարածքի փակմամբ և ուժեղացած ռազմական լարվածությամբ, ոչ միայն խաթարում են տարածաշրջանային օդային ճանապարհորդությունները, այլև արձագանքում են միջազգային շուկաներում՝ հատկապես ազդելով նավթի գների և համաշխարհային առևտրի ուղիների վրա: 

Օդային երթևեկության խաթարում

Օդային տարածքի փակումը հանգեցնում է թռիչքների զգալի փոփոխության, ավելի երկար ճանապարհորդության և գործառնական ծախսերի բարձրացման՝ վառելիքի օգտագործման ավելացման պատճառով: Այս փոփոխությունները ազդում են ավիաընկերությունների վերջնական վիճակի վրա և նպաստում CO2 արտանետումների բարձրացմանը՝ մարտահրավեր նետելով ավիացիոն արդյունաբերության բնապահպանական նպատակներին:

Տնտեսական ազդեցությունը զբոսաշրջության և տեղական շուկաների վրա

Զբոսաշրջությունից կախված երկրները տուժում են, քանի որ թռիչքների մատչելիության նվազումը հանգեցնում է ավելի քիչ այցելուների՝ ազդելով տեղական բիզնեսի և ավելի լայն տնտեսության վրա: Ծածկույթի հետևանքները ներառում են աշխատատեղերի կորուստ և սպառողական ծախսերի կրճատում, որոնք ավելի են լարում այս երկրների տնտեսությունները:

Մատակարարման շղթայի և առևտրի մարտահրավերները 

Խափանումը տարածվում է օդային բեռնափոխադրումների վրա, որոնք կարևոր նշանակություն ունեն փչացող և բարձրարժեք ապրանքների տեղափոխման համար: Ձգձգումները և փոխադրման ավելի բարձր ծախսերը խաթարում են մատակարարման ճիշտ ժամանակին շղթաները՝ ազդելով այնպիսի ոլորտների վրա, ինչպիսիք են էլեկտրոնիկա և դեղագործություն, արտադրության հնարավոր ուշացումներով և ֆինանսական բեռի ավելացմամբ:

Շուկայի արձագանքները աշխարհաքաղաքական լարվածությանը

Միջազգային շուկաները զգայուն են մերձավորարևելյան լարվածության նկատմամբ՝ նկատելի ազդեցություն ունենալով նավթի գների վրա։ Օրինակ, նավթի գները դրսևորել են անկայունություն՝ արտացոլելով շուկայի նյարդայնությունը տարածաշրջանային անկայունության պատճառով մատակարարման հնարավոր խափանումների վերաբերյալ: Ներդրողները հաճախ հավաքվում են դեպի ապահով ապաստարան ակտիվներ, ինչպիսիք են ոսկին և ԱՄՆ գանձապետական գանձարանները, ի պատասխան աճող աշխարհաքաղաքական ռիսկերի, որոնք ազդում են համաշխարհային ֆինանսական շուկաների վրա:

Անվտանգության բարձրացված ռիսկերը և տարածաշրջանային լարվածությունը

Օդային տարածքի փակման անհրաժեշտությունը հաճախ բխում է անվտանգության ռիսկերի ավելացումից, տարածաշրջանային լարվածության աճից: Այս զարգացումները կարող են զսպել օտարերկրյա ներդրումները և սրել քաղաքական լարվածությունը, ինչը կարող է հանգեցնել տնտեսական պատժամիջոցների և տնտեսական աճի նվազմանը:

Դիվանագիտական և միջազգային հարաբերություններ

Օդային տարածքի փակման աշխարհաքաղաքական հետևանքները ազդում են ոչ միայն տարածաշրջանային, այլև համաշխարհային դիվանագիտության վրա՝ ազդելով միջազգային օդային ճանապարհորդությունների և բեռնափոխադրումների վրա: Օդային տարածքի վերաբացման շուրջ բանակցությունները չափազանց կարևոր են ընդլայնված հակամարտություններից խուսափելու և համաշխարհային օդային երթևեկության և առևտրի կայունություն ապահովելու համար:

***

Օդային տարածքի փակումը և Մերձավոր Արևելքում շարունակվող ռազմական գործողությունները բարդ մարտահրավերներ են ներկայացնում համաշխարհային օդային ճանապարհորդության, տնտեսական կայունության և միջազգային շուկայի դինամիկայի համար: Ձեռնարկությունները և կառավարությունները պետք է նավարկեն այս հարցերը ռազմավարական պլանավորման և դիվանագիտական ներգրավվածության միջոցով՝ մեղմելու տնտեսական ռիսկերը և խթանելու տարածաշրջանային կայունությունը: