Հայկական շուկայի սպառողական վարքագիծը. ինչ են մարդիկ ուզում այսօր
Լուրեր |
Հայաստանի սպառողական վարքագիծը վերջին տարիներին զգալիորեն փոխվել է՝ պայմանավորված մի շարք սոցիալ-տնտեսական գործոններով, համավարակի և հետպատերազմյան շրջանի հետևանքներով, ինչպես նաև գլոբալ գնաճով։ Ներկայումս նկատվում է ինչպես սպառման կառուցվածքի փոփոխություն, այնպես էլ արժեքային համակարգի ձևափոխում՝ ուղղված առավել նպատակային և տնտեսված գնումներին։
Սպառման կառուցվածքի փոփոխությունները
Հայաստանի բնակչության սպառողական ծախսերը հիմնականում բաժանվում են հետևյալ հիմնական ուղղություններով՝
-
Սնունդ – Շարունակում է մնալ սպառման առաջնային բաղադրիչը։ Սակայն աճում է հետաքրքրությունը առողջ և բնական սննդի նկատմամբ։ Բազմաթիվ գնորդներ նախընտրում են տեղական, առանց կոնսերվանտների արտադրանք։
-
Բնակարան և կոմունալ ծառայություններ – Բնակարանային վարձավճարները և կոմունալ ծախսերը հիմնականում ավելի շատ ուշադրություն են գրավում խոցելի խմբերի մոտ։ Բազմաթիվ ընտանիքներ սկսել են ավելացել էներգախնայողության հանդեպ հետաքրքրությունը։
-
Տրանսպորտ – Ավտոմեքենաների ձեռքբերման փոխարեն որոշ սպառողներ անցնում են հասարակական տրանսպորտի կամ համօգտագործման մոդելների։ Էլեկտրական մեքենաների հանդեպ հետաքրքրությունը նույնպես աճում է։
-
Առողջապահություն և կրթություն – Այս ուղղություններով ավելի շատ ծնողներ և երիտասարդ ընտանիքներ մեծ ներդրումներ են կատարում։ Տեսադասերի, օնլայն կրթական հարթակների օգտագործումը դարձել է սովորական։
Ինչ են մարդիկ ուզում այսօր՝ պահանջարկի նոր միտումներ
Սպառողները հայաստանյան շուկայում սկսել են ավելի գիտակցված մոտենալ գնումներին։ Ահա նոր միտումների օրինակներ՝
1. Առողջ ապրելակերպ
-
Չիայի սերմեր, բուսական կաթ, առանց շաքարի մթերքներ, առանց գլյուտենի սնունդ։
-
Ֆիթնես սարքավորումներ, սպորտային աքսեսուարներ, առողջապահական հավելումներ։
2. Տեխնոլոգիական հարմարավետություն
-
Խելացի կենցաղային սարքեր (smart home)՝ ջեռուցման, լուսավորության, անվտանգության հսկողության համար։
-
Արտադրողականության բարձրացման համար նախատեսված տեխնիկա՝ լապտոպներ, մոնիտորներ, սմարթֆոններ։
3. Ազդեցություն ունեցող բրենդների նկատմամբ վստահություն
-
Գնորդները նախընտրում են արտադրանքներ, որոնք ունեն դրական պատմություն՝ էթիկական արտադրություն, շրջակա միջավայրի նկատմամբ հարգալից մոտեցում։
-
Տեղական արտադրողների հանդեպ աջակցությունը նույնպես մեծանում է։ «Ստեղծված է Հայաստանում» նշումը բարձր արժեք ունի։
4. Գների նկատմամբ զգայունություն
-
Գնաճի պատճառով գնորդները համեմատում են գները, հետևում են զեղչերին, ակտիվորեն օգտվում են հատուկ առաջարկներից։
-
Պահանջարկ կա ցածր գներով մեծ փաթեթավորումների, ինչպես նաև սեփական ապրանքանիշ ունեցող խանութների արտադրանքի նկատմամբ։
Սոցիալական մեդիայի և թվային գովազդի ազդեցությունը
Սպառողական որոշումները մեծապես ազդվում են թվային հարթակներում ներկայացված բովանդակությամբ։ Ինֆլյուենսերների խորհուրդները, օնլայն ակնարկները, հումորային կամ հուզիչ հոլովակները ուղղակիորեն նպաստում են որոշ ապրանքների կամ ծառայությունների պահանջարկին։ Բազմաթիվ երիտասարդներ գնում կատարելուց առաջ ուսումնասիրում են տեսություն TikTok-ում կամ Instagram-ում։
Ապագայի միտումներ
Ակնկալվում է, որ առաջիկա տարիներին սպառողական վարքագիծը Հայաստանում կզարգանա հետևյալ ուղղություններով՝
-
Էլեկտրոնային առևտրի շարունակական աճ՝ մասնավորապես մթերք և հագուստ ոլորտներում։
-
Պահանջարկ նորարարական ծառայությունների նկատմամբ՝ օրինակ, բաժանորդային մատակարարման մոդելներ (subscription-based services)։
-
Մեծ ուշադրություն կայունությանը՝ վերամշակվող փաթեթավորում, վերաօգտագործվող ապրանքներ։
Հայաստանի սպառողները գնալով ավելի ինֆորմացված են դառնում, պահանջկոտ և պատասխանատու՝ ինչպես իրենց բյուջեի, այնպես էլ շրջակա միջավայրի նկատմամբ։ Բիզնեսների համար այս միտումների ըմբռնումը կարևոր է հաջող ռազմավարություն մշակելու և սպառողին հասանելի ապրանք կամ ծառայություն առաջարկելու համար։
Հետեվեք մեզ սոց-ցանցերում
Կարդացեք նաեվ
Լուրեր | 2025/12/18 22:00
Դեկտեմբերի 18-ի բիզնես լուրերը
Ինչ է կատարվել Հայաստանի և միջազգային տնտեսական աշխարհում։
Լուրեր | 2025/12/18 20:00
Դեկտեմբերի 18-ի կարևոր լուրերը
Ինչ է կատարվել Հայաստանում և աշխարհում
-
Դեկտեմբերի 18-ի բիզնես լուրերը
2025/12/18/ 22:00 -
Դեկտեմբերի 18-ի կարևոր լուրերը
2025/12/18/ 20:00 -
Տարեվերջյան ծանրաբեռնվածությանը դիմակայելու խորհուրդներ․ նոր տարի՝ նոր տրամադրություն
2025/12/18/ 19:00 -
Կոնվերս Բանկը միացել է PCAF-ին
2025/12/18/ 18:36 -
Հայ-չինական գործընկերության ամրապնդումը՝ գիտաժողովի առանցքում
2025/12/18/ 17:40 -
175 մլն 360 հազար դրամ՝ աճուրդին, 311 մլն 348 հազար դրամ՝ ուսուցիչներին․ 5 կարևոր որոշում՝ Կառավարության նիստից
2025/12/18/ 17:02 -
Արևելյան հեքիաթ՝ Չեխովի դպրոցում
2025/12/18/ 16:33 -
Նախարարի հրամանով ԶՈՒ ողջ անձնակազմը պարգևավճար կստանա. ՊՆ
2025/12/18/ 14:59 -
Արտահանման ոլորտում պատկերը մտահոգիչ է. «ԼՈՒՅՍ» հիմնադրամ
2025/12/18/ 14:54 -
Warner Bros.-ը խորհուրդ է տվել բաժնետերերին մերժել Paramount-ի առաջարկըWarner Bros.-ը խորհուրդ է տվել բաժնետերերին մերժել Paramount-ի առաջարկը
2025/12/18/ 14:51
Բաժանորդագրվել
Փոխարժեք
Տեսանյութեր
Արևելյան հեքիաթ՝ Չեխովի դպրոցում
«BIG Christmas Market with Coca-Cola 2025»․ Ամանորյա ամենաՄԵԾ ցուցահանդես-տոնավաճառը
ՓՈՂ NEWS. Դեկտեմբերի 16, 2025 թ․
ԱրարատԲանկի աջակցությամբ թվայնացվում է «Կարին» գիտական կենտրոնի արխիվը
ԿԱՐԵՎՈՐ ԼՈՒՐԵՐ․ ԴԵԿՏԵՄԲԵՐԻ 16, 2025 Թ․