
Վերջին տարիներին Հայաստանում օնլայն գնումները զգալիորեն աճել են։ Բազմաթիվ գործոններ, ինչպիսիք են ժամանակի խնայողությունը, լայն ընտրանի առաջարկները և համեմատաբար մատչելի գները, նպաստում են հայ սպառողների նախընտրությանը ինտերնետային գնումների հանդեպ։
Ահա հիմնական աղբյուրները, որտեղից հայերը նախընտրում են կատարել օնլայն գնումներ․
1. Միջազգային առևտրային հարթակներ
-
AliExpress
AliExpress-ը շարունակում է մնալ հայ սպառողների շրջանում ամենապահանջված միջազգային հարթակներից մեկը։ Այն առաջարկում է մատչելի գներով բազմազան ապրանքատեսակներ՝ հագուստից մինչև էլեկտրոնիկա։ Չնայած վերջին տարիներին մաքսային նոր կանոնակարգերն ազդել են գնման ծավալների վրա, AliExpress-ը շարունակում է մեծ պահանջարկ ունենալ: -
Amazon և eBay
Թեև այս հարթակներում գները հաճախ ավելի բարձր են, քան AliExpress-ում, բայց Amazon-ի և eBay-ի վստահելիության, բրենդային ապրանքների առկայության և արագ առաքման հնարավորությունները գրավում են բազմաթիվ գնորդների: -
iHerb
Առողջապահական և կենսակերպի ապրանքների որոնող հայ գնորդների համար iHerb-ը շատ տարածված ընտրություն է, հատկապես կենսաբանական հավելումների և կոսմետիկ միջոցների գնելու համար։
2. Տեղական օնլայն խանութներ և պլատֆորմներ
-
Cartly, 1in.am Market, YerevanMall Online
Տեղական օնլայն խանութներն աճող պահանջարկ ունեն, հատկապես սննդամթերքի, հագուստի և կենցաղային ապրանքների գնումների համար։ COVID-19 համավարակի ժամանակ դրանց զարգացումը արագացավ, և այս գործընթացը շարունակում է խորանալ։ -
Տեխնիկայի խանութների օնլայն բաժիններ
Մեծ պահանջարկ ունեն նաև տեխնիկայի խանութների՝ օրինակ VivaCell-MTS-ի, Ucom-ի, Zigzag-ի և Vega-ի օնլայն հարթակները, որտեղ գնորդները նախընտրում են գնել հեռախոսներ, նոութբուքներ, տնային տեխնիկա և այլն։
3. Սոցիալական մեդիա և մասնավոր վաճառքներ
-
Instagram և Facebook Shops
Վերջին տարիներին շատ անհատ ձեռներեցներ և փոքր բիզնեսներ սկսել են վաճառք իրականացնել սոցիալական ցանցերում՝ առանց պաշտոնական վեբկայքի։ Հատկապես հագուստի, աքսեսուարների և ձեռագործ իրերի վաճառքը ծաղկում է Instagram-ում և Facebook-ում։ -
Marketplace հարթակներ
Facebook Marketplace-ը դարձել է մի հարթակ, որտեղ մարդիկ գնում և վաճառում են ամեն ինչ՝ սկսած կահույքից մինչև ավտոմեքենաներ։
4. Սննդի և առաքման ծառայություններ
-
Glovo, Menu.am, Yummy.am
Սննդի առցանց պատվերների ոլորտում այս պլատֆորմներն առաջատար են Հայաստանում։ Դրանց միջոցով ոչ միայն ռեստորաններից սնունդ են պատվիրում, այլև սուպերմարկետներից և հատուկ խանութներից տարբեր ապրանքատեսակներ։
Ինչու են այս հարթակները գերիշխում
-
Գնային մրցակցություն և ակցիաներ
Սպառողները հաճախ ընտրում են այն հարթակները, որտեղ կան զեղչեր, կտրոնային համակարգեր կամ անվճար առաքման առաջարկներ։ -
Ավելի լայն ընտրանի
Հատկապես միջազգային հարթակներում հասանելի ապրանքների տեսականին շատ ավելի լայն է, քան տեղական շուկայում։ -
Հարմար վճարման և առաքման մեխանիզմներ
Տեղական օնլայն խանութները մեծ ուշադրություն են դարձնում ապահով վճարման տարբերակների, ինչպես նաև արագ և մատչելի առաքման ծառայությունների կազմակերպմանը։
Ապագա միտումները
Օնլայն առևտուրը Հայաստանում կշարունակի աճել՝ հիմնականում հետևյալ ուղղություններով․
-
Շուկայական տեղական պլատֆորմների ավելի մեծացում
-
Ավելի շատ niche (նեղ ոլորտի) օնլայն խանութների ի հայտ գալ
-
Վճարման ավելի հարմար տարբերակների ներդրում՝ (օրինակ՝ Buy Now Pay Later)
-
Ավտոմատացված առաքման և վերադարձի ծառայությունների զարգացում