Տաքսիներում մինչև հունիսի 30-ը առցանց համակարգով դուրս է գրվել 91 մլրդ դրամի ՀԴՄ կտրոն. Նիկոլ Փաշինյան
Apple-ի iPhone-ի վաճառքը Չինաստանում 2025-ի երկրորդ եռամսյակում աճել է 8%-ով՝ պայմանավորված գների անկմամբ և iPhone 16-ի պահանջարկով
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում սիգարետի արտադրությունը աճել է 54,2%-ով
ՀՀ-ում շինարարության ծավալը 5 ամսվա ընթացքում աճել է 17.1%-ով՝ հասնելով 165.5 մլրդ դրամի
«Սևան»» ազգային պարկ» ՊՈԱԿ-ին կվերադարձվի 15 հազար քմ մակերեսով հողամասը
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում պղնձի խտանյութի արտադրությունը նվազել է 20.2%-ով
Շառլ Ազնավուրի արձանի բացումը տեղի կունենա հուլիսի 18-ին
SpaceX-ը բաժնետոմսերի վաճառքի արդյունքում գնահատվում է 400 միլիարդ դոլար
Անշարժ գույքը վարձակալության տալը կարող է բերել խնդիրների, եթե չկատարեք այս 3 քայլը․ մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում ցեմենտի արտադրությունը նվազել է 18․7%-ով
Ռուսաստանը Ուկրաինայի ուղղությամբ կիրառել է ռեկորդային՝ 728 ԱԹՍ
Ինչ կլինի, եթե առանց լիցենզիայի կրիպտո վաճառեք Հայաստանում․ նոր օրենքն ուժի մեջ է մտել․ մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հուլիսի 4-ից ուժի մեջ է մտել «Կրիպտոակտիվների մասին» օրենքը
ԵԱՏՄ-ում էլեկտրոնային ծխախոտները կհսկեն նավիգացիոն կնիքների միջոցով
ԱՄՆ-ը նախատեսում է մինչև տարեվերջ մաքսատուրքերից ավելի քան 300 միլիարդ դոլարի եկամուտ հավաքել. Սքոթ Բեսենթ
12 եվրոպական քաղաքներում շոգից մահացել է մոտ 2300 մարդ
2025թ. հունվար-մայիսին Հայաստանում կոնյակի արտադրությունը կրճատվել է 29.8%-ով
Շիրակի մարզում հուլիսի 1-ի դրությամբ սեփական եկամուտները կատարվել են 89,3%-ով
Հայաստանի կրթական համակարգը կանգնած է լուրջ մարտահրավերի առաջ․ինչ է փոխվել մեկ տարում․ մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հայաստանի պետական ​​​​ընդհանուր պարտքը 2025 թ.-ի մայիսին գերազանցել է 13,7 միլիարդ դոլարը

Մերձավոր Արևելքում հակամարտություններին շուկայի արձագանքների տնտեսական և գործառնական ազդեցությունը

Ապր 14, 2024 09:23
786

Մերձավոր Արևելքի աշխարհաքաղաքական էսկալացիաները, որոնք նշանավորվում են օդային տարածքի փակմամբ և ուժեղացած ռազմական լարվածությամբ, ոչ միայն խաթարում են տարածաշրջանային օդային ճանապարհորդությունները, այլև արձագանքում են միջազգային շուկաներում՝ հատկապես ազդելով նավթի գների և համաշխարհային առևտրի ուղիների վրա: 

Օդային երթևեկության խաթարում

Օդային տարածքի փակումը հանգեցնում է թռիչքների զգալի փոփոխության, ավելի երկար ճանապարհորդության և գործառնական ծախսերի բարձրացման՝ վառելիքի օգտագործման ավելացման պատճառով: Այս փոփոխությունները ազդում են ավիաընկերությունների վերջնական վիճակի վրա և նպաստում CO2 արտանետումների բարձրացմանը՝ մարտահրավեր նետելով ավիացիոն արդյունաբերության բնապահպանական նպատակներին:

Տնտեսական ազդեցությունը զբոսաշրջության և տեղական շուկաների վրա

Զբոսաշրջությունից կախված երկրները տուժում են, քանի որ թռիչքների մատչելիության նվազումը հանգեցնում է ավելի քիչ այցելուների՝ ազդելով տեղական բիզնեսի և ավելի լայն տնտեսության վրա: Ծածկույթի հետևանքները ներառում են աշխատատեղերի կորուստ և սպառողական ծախսերի կրճատում, որոնք ավելի են լարում այս երկրների տնտեսությունները:

Մատակարարման շղթայի և առևտրի մարտահրավերները 

Խափանումը տարածվում է օդային բեռնափոխադրումների վրա, որոնք կարևոր նշանակություն ունեն փչացող և բարձրարժեք ապրանքների տեղափոխման համար: Ձգձգումները և փոխադրման ավելի բարձր ծախսերը խաթարում են մատակարարման ճիշտ ժամանակին շղթաները՝ ազդելով այնպիսի ոլորտների վրա, ինչպիսիք են էլեկտրոնիկա և դեղագործություն, արտադրության հնարավոր ուշացումներով և ֆինանսական բեռի ավելացմամբ:

Շուկայի արձագանքները աշխարհաքաղաքական լարվածությանը

Միջազգային շուկաները զգայուն են մերձավորարևելյան լարվածության նկատմամբ՝ նկատելի ազդեցություն ունենալով նավթի գների վրա։ Օրինակ, նավթի գները դրսևորել են անկայունություն՝ արտացոլելով շուկայի նյարդայնությունը տարածաշրջանային անկայունության պատճառով մատակարարման հնարավոր խափանումների վերաբերյալ: Ներդրողները հաճախ հավաքվում են դեպի ապահով ապաստարան ակտիվներ, ինչպիսիք են ոսկին և ԱՄՆ գանձապետական գանձարանները, ի պատասխան աճող աշխարհաքաղաքական ռիսկերի, որոնք ազդում են համաշխարհային ֆինանսական շուկաների վրա:

Անվտանգության բարձրացված ռիսկերը և տարածաշրջանային լարվածությունը

Օդային տարածքի փակման անհրաժեշտությունը հաճախ բխում է անվտանգության ռիսկերի ավելացումից, տարածաշրջանային լարվածության աճից: Այս զարգացումները կարող են զսպել օտարերկրյա ներդրումները և սրել քաղաքական լարվածությունը, ինչը կարող է հանգեցնել տնտեսական պատժամիջոցների և տնտեսական աճի նվազմանը:

Դիվանագիտական և միջազգային հարաբերություններ

Օդային տարածքի փակման աշխարհաքաղաքական հետևանքները ազդում են ոչ միայն տարածաշրջանային, այլև համաշխարհային դիվանագիտության վրա՝ ազդելով միջազգային օդային ճանապարհորդությունների և բեռնափոխադրումների վրա: Օդային տարածքի վերաբացման շուրջ բանակցությունները չափազանց կարևոր են ընդլայնված հակամարտություններից խուսափելու և համաշխարհային օդային երթևեկության և առևտրի կայունություն ապահովելու համար:

***

Օդային տարածքի փակումը և Մերձավոր Արևելքում շարունակվող ռազմական գործողությունները բարդ մարտահրավերներ են ներկայացնում համաշխարհային օդային ճանապարհորդության, տնտեսական կայունության և միջազգային շուկայի դինամիկայի համար: Ձեռնարկությունները և կառավարությունները պետք է նավարկեն այս հարցերը ռազմավարական պլանավորման և դիվանագիտական ներգրավվածության միջոցով՝ մեղմելու տնտեսական ռիսկերը և խթանելու տարածաշրջանային կայունությունը: