Երազանքներն իրականանում են. տեղի է ունեցել «Նոր տարվա կինո» ֆիլմի պրեմիերան. դիտեք ABNews.am կայքում
Հայաստանը 6 ամսով սահմանափակում է կենդանի խոզերի ներմուծումը
Բիթքոյնի գինը շարունակում բարձրանալ. ի՞նչ է սա նշանակում ներդրողների համար. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Կառավարությունը լրացուցիչ 191.5 մլն դրամ կհատկացնի Երևանի օպերային թատրոնին
Ի՞նչ կփոխեն նոր պաշտոնյաները պետական համակարգում. կառավարության նիստի մանրամասները հասանելի է ABNews.am կայքում
Ճանապարհների հիմնանորոգման, վերակառուցման համար ՏԿԵՆ-ին կհատկացվի շուրջ 901 մլն դրամ
Ճապոնիան ծրագրում է 141.2 մլրդ դոլար ծախսել աշխատավարձերի բարձրացման վրա
Բայդենը պլանավորում է չեղարկել Ուկրաինայի 4,65 միլիարդ դոլարի պարտքը
Հայաստանի շինարարների միությունն ընտրել է նոր նախագահ. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ինչպիսի՞ն է Հայաստանի տնտեսական աճի դինամիկան վերջին ամիսներին. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
ՀՀ բյուջե կվերադարձվի շուրջ 200 հազար դոլարին համարժեք դրամ. դատախազություն
Առաջին էլեկտրական ինքնաթիռը, որը ստեղծվել է զրոյից, բարձրացել է ԱՄՆ-ի երկինք. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Ինչո՞վ է պայմանավորված դոլարի փոխարժեքի տատանումը Հայաստանում. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հայաստանում 12 անգամ աճել է Ozon-ի 2024 թվականի երրորդ եռամսյակի շրջանառությունը. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Instagram-ն առաջարկում է հարմարավետ լուծում, որը թույլ կտա տեսնել այն, ինչ ձեզ իսկապես հետաքրքրում է. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
2022թ.-ից սկսած՝ ԱՄՆ Կոնգրեսը Կիևին ավելի քան 180 միլիարդ դոլար է հատկացրել․ Պենտագոն
Հայաստանի պարտատոմսերի շուկան զարգանում է` ստեղծելով նոր հնարավորություններ ներդրողների համար. մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Երևանի ամանորյա զարդարանքի համար կծախսվի 549 մլն 706 հազար դրամ. Սուրեն Գրիգորյան
Հանրապետությունում 1 օրվա ընթացքում բացահայտվել է հանցագործության 153 դեպք
ԱՄՆ-ն 275 մլն դոլարի զենքի նոր փաթեթ է ուղարկել Կիևին

Ֆինանսավորման ու գովազդի տեսակները հայկական մեդիայում. media.am

Ապր 8, 2024 16:53
89
ADS

Կարևորել ֆինանսական կայունությու՞նը, թե՞ պահպանել խմբագրական անկախությունը։ Հայաստանյան մեդիայի համար այս երկու երևույթները հավասարակշռելը բավականին բարդ խնդիր է։   

Այս եզրակացությանն են եկել «Ջեյնոմիքսը» և Զինք Նեթվորքը՝ ուսումնասիրելով և վերլուծելով Հայաստանյան մեդիա շուկան։ Մեդիայի բևեռացվածության, նրա նկատմամբ վստահության և ազդեցության խնդիրներին զուգահեռ՝ ուսումնասիրության թիրախում է եղել  նաև ֆինանսավորման աղբյուրների և եկամտի դիվերսիֆիկացիայի թեման։

Հետազոտության ընթացքում օգտագործվել են բաց աղբյուրների վրա հիմնված ուսումնասիրություններ, լրատվամիջոցների ներկայացուցիչների և ոլորտի փորձագետների հետ հարցազրույցներ։  

Հայաստանում անկախ լրատվամիջոցները հիմնականում գործում են  արտաքին աջակցության շնորհիվ և դոնորները նրանց առաջին սատարողներն են։ Տարբեր նախագծերի և թեմատիկ բովանդակության համար  դոնորները տրամադրում են անհրաժեշտ ֆինանսական աջակցություն։ Սակայն երկարաժամկետ, ռազմավարական ինստիտուցիոնալ աջակցության ընդհանուր բացակայությունը խոցելի է դարձնում այս մեդիաներին։ 

Դոնոր կազմակերպությունների աջակցությունը հիմնականում լինում է նախագծային ֆինանսավորման տեսքով, ինչը խանգարում է երկարաժամկետ զարգացմանը, քանի որ պետք է կենտրոնանալ ծրագրի իրականացման և ոչ թե կազմակերպության զարգացման ռազմավարության վրա:  

Պետական ֆինանսավորում ստացող լրատվամիջոցներում կարող են խնդիրներ առաջանալ մեդիաների խմբագրական անկախության ոլորտում։ Պետությունը, ֆինանսական միջոցներ տրամադրելով, կարող է մեդիաներին կախվածության մեջ գցել կառավարության օրակարգից։   

Հետազոտության մեջ նշվում է, որ երբեմն օլիգարխներն ու գործարարներն են մասնակցում որոշ մեդիաների ֆինանսավորմանը, ինչն էլ հանգեցնում է մեդիաների քաղաքականացմանը: 

Այս ամենից բացի մեդիայի ֆինանսավորման հետ կապված մեծագույն խնդիրներից մեկն էլ այն է, որ լսարանը չի ցանկանում վճարել բովանդակության համար։  

2023 թվականին Ինտերնյուս Նեթվորք-ի իրականացրած հետազոտության համաձայն՝  հարցվածների ընդամենը 1%-ն է տվյալ պահին ֆինանսապես աջակցել մեդիային և միայն 17%-ն է պատրաստակամություն հայտնել վճարել նորությունների համար։  

 

 

 

Հարցվածների 57%-ը, որն այդ պահին կամ վճարում էր լրատվամիջոցների համար, կամ պատրաստ էր եղել վճարել, որպես առավելագույն ներդրում նշել էր մոտ 2000 դրամը (մոտ 5 ԱՄՆ դոլար): 10,000 դրամ և ավելի պատրաստ էր եղել վճարել հարցվածների 3%-ը։  

Մեդիա մենեջերները «Ջեյնոմիքսի» և Զինք Նեթվորքի հետազոտող թիմի հետ զրույցում, վերլուծելով իրավիճակը, երկու հիմնական պատճառ են նշել։ 

Հոդվածն ամբողջությամբ՝ media.am կայքում