ԵՄ բնակչության թիվը միգրացիայի շնորհիվ հասել է ռեկորդային 450 միլիոնի. Eurostat
Սևանա լճի մակարդակը նվազել է 1 սմ-ով
Հայաստանում մշտական բնակչությունը 2025 թ. նախորդ տարվա համեմատ ավելացել է շուրջ 84,000–ով. ՄԱԿ–ի Բնակչության հիմադրամ
2025-ի մայիս-հունիսին կապի ոլորտում հասույթը աճել է 1,1%–ով՝ հասնելով մինչև 68,49 մլրդ դրամի
ԵԱՏՄ-ում բջջային ռոումինգի վերացումը նախատեսված է 2028-ի սկզբին
Ճապոնական ավտոարտադրող Nissan-ը մեկնարկել է 4.5 միլիարդ դոլարի պարտատոմսերի տեղաբաշխում
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում պանրի արտադրության ծավալն աճել է 3.8%-ով
Օդի ջերմաստիճանը աստիճանաբար կբարձրանա ևս 4-6 աստիճանով՝ Երևանում հասնելով +38-ի
ՍԱՏՄ-ն զբաղվում է ծաղիկների արտահանման խնդիրներով․ Հայաստան կայցելի «Ռոսսելխոզնադզորի» մասնագետների խումբ
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում հանքային ջրերի արտադրությունը աճել է 0.4%-ով
Meta-ն $3.5 միլիարդ է ներդրել Ray-Ban ակնոց արտադրող ընկերությունում
Երուսաղեմի հրապարակներից մեկը կոչվել է Հայոց ցեղասպանության վերապրած Եղիա Քահվեջյանի անունով
Բուլղարիան պատրաստվում է անցնել եվրոյի 2026 թվականի հունվարից՝ ԵՄ-ին միանալուց 18 տարի անց
Կասեցվել է «Նատֆուդ» ՓԲԸ-ին պատկանող Biella ապրանքանիշի տավարի կոտլետի արտադրությունը՝ մանրէաբանական խախտումների պատճառով
Հանրապետության հրապարակի տարածքում կգործարկվի էլեկտրական շչակ
Հունիսին անցյալ տարվա համեմատ բուսական յուղի գինն աճել է 17.5%, կարագինը՝ 14%, հացի գինը՝ 3.9%. «Ժողովուրդ»
Իդրամը առաջինը Կովկասում հայտարարում է Alipay+-ի հետ համագործակցության մասին․ դիտեք ABNews.am կայքում
Հունիսին Թբիլիսիում վաճառվել է 3236 բնակարան
Nvidia-ն դարձել է աշխարհում առաջին ընկերությունը, որի շուկայական կապիտալիզացիան հասել է 4 տրիլիոն դոլարի
Հունիսի դրությամբ անհուսալի վարկ ունեցողներից ԱՍՀՆ-ն ստացել է 14.757 դիմում, որից հաստատվել են շուրջ 4400-ը

Իլոն Մասկ․ Tesla-ի ռոբոտաքսին մինչև հունիս պատրաստ կլինի

Հնվ 30, 2025 16:18
31

Tesla-ի 2024 թվականի չորրորդ եռամսյակի ֆինանսական հաշվետվության ժամանակ, որտեղ ներկայացվեցին սպասվածից ցածր վաճառքներ և շահույթներ, Իլոն Մասկն հայտարարեց, որ Tesla-ի «առանց վարորդի» ռոբոտաքսի ծառայությունը կգործարկի այս տարվա հունիսին Օսթինում (Տեխաս), իսկ հաջորդ տարի այն հասանելի կլինի ավելի լայն շուկայում՝ կարգավորող հաստատումների դեպքում:

Այս հայտարարությունը գալիս է այն պահին, երբ Tesla-ն մեծ ուշադրություն է դարձնում իր ամբողջությամբ ինքնավար վարորդական համակարգի (FSD) զարգացման վրա: Սակայն Մասկի պնդումները, թե այս տեխնոլոգիան շուտով հասանելի կլինի գրեթե բոլոր շուկաներում, առաջացրել են մեծ քննադատություն և կասկածներ թե՛ ավտոմեքենաների անվտանգության մասնագետների, թե՛ կարգավորող մարմինների շրջանում:

Ինչպես է գործելու Tesla-ի ռոբոտաքսի ծառայությունը

Tesla-ի ռոբոտաքսին, ըստ Մասկի, կառաջարկվի Tesla-ի սեփական պարկի մեքենաների միջոցով, ինչպես նաև անհատական հաճախորդների՝ իրենց մեքենաները պարկում վարձակալելու հնարավորությամբ: Սա նշանակում է, որ հաճախորդները կկարողանան թույլ տալ, որ իրենց Tesla-ն ինքնուրույն աշխատի որպես տաքսի՝ գումար վաստակելով նրանց համար:

FSD ծրագրակազմը, որը ներկայումս դեռևս գտնվում է բետա-փուլում, կլինի հիմնական գործիքը, որի միջոցով մեքենաները կաշխատեն առանց վարորդի: Ըստ Մասկի՝ Tesla-ն կկարողանա ապացուցել կարգավորող մարմիններին, որ իր համակարգը շատ ավելի անվտանգ է, քան մարդկային վարորդները՝ վթարների քանակի հիման վրա:

Արդյոք Tesla-ի անվտանգության պնդումները իրականությանը մոտ են

Tesla-ն հայտարարել է, որ FSD-ով օժտված մեքենաները միջինում ունենում են վթար մեկ 5.9 միլիոն մղոնի վրա, ինչը 8.5 անգամ ավելի անվտանգ է, քան մարդկային վարորդների միջին ցուցանիշը, ըստ ԱՄՆ ճանապարհային անվտանգության ազգային վարչության (NHTSA):

Սակայն, փորձագետները կասկածի տակ են դնում այս թվերը:

  • Tesla-ի հաշվարկներն ընդգրկում են միայն այն վթարները, որոնց դեպքում անվտանգության բարձիկը բացվում է, ինչը վթարների միայն մի մասն է:
  • NHTSA-ի վիճակագրությունը ցույց է տալիս, որ ԱՄՆ-ում մարդու վարած մեքենաները միջինում վթարի են ենթարկվում յուրաքանչյուր 600,000 մղոնը մեկ՝ հիմնվելով ոստիկանության գրանցած վթարների վրա:
  • Անկախ փորձագետները, ովքեր հետևել են FSD-ի վարքագծին, արձանագրել են, որ յուրաքանչյուր 400 մղոնի վրա վարորդները ստիպված են լինում միջամտել՝ խուսափելու համար հնարավոր վթարից:

Համեմատության համար՝ Waymo-ի ինքնավար տաքսիները, որոնք արդեն գործում են մի շարք քաղաքներում, ապահովագրական դեպք են արձանագրում միջինը 2.3 միլիոն մղոնի վրա մեկ անգամ: Սա ցույց է տալիս, որ Tesla-ի տեխնոլոգիան դեռևս լուրջ մարտահրավերների առջև է:

Կարգավորող խոչընդոտներ

Մասկը պնդում է, որ միակ խոչընդոտը, որը կանգնած է Tesla-ի ռոբոտաքսի ծառայության ճանապարհին, կարգավորող մարմինների չափազանց զգուշավոր մոտեցումն է:

Այս պահին ԱՄՆ-ում ամբողջությամբ անօդաչու տաքսիների համար թույլտվություն ունեն միայն որոշ ընկերություններ՝ օրինակ՝ Waymo-ն և Cruise-ը, որոնք փորձարկումներ են անցել տարիներ շարունակ:

  • Տեխասը, որտեղ Tesla-ն նախատեսում է առաջին գործարկումը, համարվում է թույլ կարգավորվող նահանգ: Սա թերևս պատճառներից մեկն է, թե ինչու ընկերությունն այստեղից է սկսում ծառայությունը:
  • Կալիֆորնիայում, որտեղ գործում են խիստ կանոններ, Tesla-ն նույնիսկ չի դիմել առանց վարորդի փորձարկման լիցենզիա ստանալու համար:
  • Այլ նահանգներում, որտեղ դեռևս կանոնակարգեր չկան կամ ընթացքի մեջ են, Tesla-ի մուտքը կարող է բախվել իրավական բարդությունների:

Ռիսկերը՝ տեխնոլոգիա, անվտանգություն և հասարակական ընկալում

Tesla-ի ռոբոտաքսի ծառայությունը կարող է բախվել մի շարք ռիսկերին, որոնք կարող են դանդաղեցնել կամ խափանել ընկերության ծրագրերը.

Անվտանգության հարցեր
Չնայած Tesla-ն պնդում է, որ իր համակարգը ավելի անվտանգ է, անկախ փորձագետներն ու մեքենաների սեփականատերերը դեռևս արձանագրում են վտանգավոր վարքագծեր՝ անսպասելի արգելակումներ, խաչմերուկներում սխալ որոշումներ, անհասկանալի մանևրներ:

Կարգավորող խոչընդոտներ
Տեսանելի ապագայում Tesla-ի ծառայությունը կարող է հասանելի լինել միայն շատ սահմանափակ շրջաններում, քանի որ կանոնակարգերը տարբեր երկրներում ու նահանգներում խիստ տարբերվում են:

Մրցակցային շուկա
Waymo-ն, որը համարվում է շուկայի առաջատար, արդեն իրականացնում է առանց վարորդի տաքսի ծառայություններ Ֆինիքսում, Սան Ֆրանցիսկոյում և շուտով Օսթինում: Tesla-ն շատ ավելի քիչ փորձ ունի այս ոլորտում:

Հասարակական վստահություն
Tesla-ի ինքնավար տեխնոլոգիայի շուրջ արդեն իսկ կան բազմաթիվ վեճեր, և Մասկի պնդումները հաճախ ընկալվում են որպես չափազանցված ու առանց բավարար ապացույցների:

Ինչ կարելի է սպասել Tesla-ի ռոբոտաքսի ծառայությունից

  • 2024-ի հունիսին սպասվում է, որ Tesla-ն կփորձարկի ծառայությունը Օսթինում՝ շատ սահմանափակ ծավալով:
  • 2025-ին՝ եթե կարգավորող մարմինները հաստատեն, հնարավոր է ընդլայնում որոշ այլ նահանգներում:
  • Մրցակցային ընկերությունների (Waymo, Cruise) գործողությունները և տեխնոլոգիական առաջընթացը կարող են խոչընդոտել Tesla-ի արագ տարածումը:
  • Հասարակական ընկալումը և անվտանգության հարցերը վճռորոշ դեր կխաղան Tesla-ի ռոբոտաքսիի ընդունման հարցում:

Tesla-ն դեռ շատ անելիքներ ունի, որպեսզի իր առանց վարորդի տաքսիները դառնան նույնքան հուսալի, որքան իր մրցակիցները: Մինչդեռ Մասկը հայտարարում է մեծ ծրագրերի մասին, կարգավորող մարմիններն ու փորձագետները զգուշացնում են՝ անվտանգությունն ու տեխնոլոգիան դեռ պետք է ապացուցեն իրենց հուսալիությունը:

Աղբյուր՝ B24

 

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: