ԵՄ բնակչության թիվը միգրացիայի շնորհիվ հասել է ռեկորդային 450 միլիոնի. Eurostat
Սևանա լճի մակարդակը նվազել է 1 սմ-ով
Հայաստանում մշտական բնակչությունը 2025 թ. նախորդ տարվա համեմատ ավելացել է շուրջ 84,000–ով. ՄԱԿ–ի Բնակչության հիմադրամ
2025-ի մայիս-հունիսին կապի ոլորտում հասույթը աճել է 1,1%–ով՝ հասնելով մինչև 68,49 մլրդ դրամի
ԵԱՏՄ-ում բջջային ռոումինգի վերացումը նախատեսված է 2028-ի սկզբին
Ճապոնական ավտոարտադրող Nissan-ը մեկնարկել է 4.5 միլիարդ դոլարի պարտատոմսերի տեղաբաշխում
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում պանրի արտադրության ծավալն աճել է 3.8%-ով
Օդի ջերմաստիճանը աստիճանաբար կբարձրանա ևս 4-6 աստիճանով՝ Երևանում հասնելով +38-ի
ՍԱՏՄ-ն զբաղվում է ծաղիկների արտահանման խնդիրներով․ Հայաստան կայցելի «Ռոսսելխոզնադզորի» մասնագետների խումբ
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում հանքային ջրերի արտադրությունը աճել է 0.4%-ով
Meta-ն $3.5 միլիարդ է ներդրել Ray-Ban ակնոց արտադրող ընկերությունում
Երուսաղեմի հրապարակներից մեկը կոչվել է Հայոց ցեղասպանության վերապրած Եղիա Քահվեջյանի անունով
Բուլղարիան պատրաստվում է անցնել եվրոյի 2026 թվականի հունվարից՝ ԵՄ-ին միանալուց 18 տարի անց
Կասեցվել է «Նատֆուդ» ՓԲԸ-ին պատկանող Biella ապրանքանիշի տավարի կոտլետի արտադրությունը՝ մանրէաբանական խախտումների պատճառով
Հանրապետության հրապարակի տարածքում կգործարկվի էլեկտրական շչակ
Հունիսին անցյալ տարվա համեմատ բուսական յուղի գինն աճել է 17.5%, կարագինը՝ 14%, հացի գինը՝ 3.9%. «Ժողովուրդ»
Իդրամը առաջինը Կովկասում հայտարարում է Alipay+-ի հետ համագործակցության մասին․ դիտեք ABNews.am կայքում
Հունիսին Թբիլիսիում վաճառվել է 3236 բնակարան
Nvidia-ն դարձել է աշխարհում առաջին ընկերությունը, որի շուկայական կապիտալիզացիան հասել է 4 տրիլիոն դոլարի
Հունիսի դրությամբ անհուսալի վարկ ունեցողներից ԱՍՀՆ-ն ստացել է 14.757 դիմում, որից հաստատվել են շուրջ 4400-ը

Թվային դրոշմավորում. ի՞նչ է դա և ինչպե՞ս է այն աշխատում

Հկտ 23, 2024 19:42
254

Ի՞նչ է ապրանքի թվային դրոշմավորումը

Ապրանքի թվային դրոշմավորումը հսկիչ (նույնականացման) նշանի՝ DataMatrix հատուկ թվային ծածկագրի տեղադրումն է, որն ապահովում է ապրանքի արդի վիճակի վերահսկողությունը։ Այս ծածկագիրը տպագրվում կամ փակցվում է ապրանքի փաթեթավորման վրա՝ հնարավորություն տալով սպառողին և պետական կառույցներին իմանալ, թե ապրանքը երբ և ում կողմից է արտադրվել կամ ներմուծվել։

Ինչու՞ է անհրաժեշտ դրոշմավորումը

Դրոշմավորումը կարևոր է ինչպես պետության, այնպես էլ սպառողների և տնտեսվարողների համար:

  • Պետական վերահսկողություն: Պետությունը վերահսկում է շրջանառությունում գտնվող յուրաքանչյուր ապրանքը, պայքարում է զեղծարարության դեմ, իսկ դա կարևոր է հարկային վարչարարության բարելավման համար։
  • Սպառողի պաշտպանություն: Սպառողները կարող են ստուգել ապրանքի իսկությունն ու սպառման ժամկետը՝ օգտագործելով e-Mark բջջային հավելվածը, ինչը նրանց վստահություն է հաղորդում ապրանքի որակի նկատմամբ։
  • Տնտեսվարողի պաշտպանություն: Տնտեսվարողները պաշտպանվում են անբարեխիղճ մրցակցությունից, քանի որ շուկան զերծ է մնում կրկնօրինակումներից և կեղծված ապրանքների շրջանառությունից։

Ինչպե՞ս է աշխատում դրոշմավորումը

Ներմուծող կամ արտադրող ընկերությունը գրանցվում է ազգային օպերատորի համակարգում, ձեռք բերում DataMatrix ծածկագիր և մինչև ապրանքի վաճառքը այն փակցնում է փաթեթավորմանն։ Սա թույլ է տալիս իրական ժամանակում հետևել ապրանքի տեղաշարժին։ Վաճառքի կետում ծածկագիրը սկանավորվում է, և դա համակարգին տեղեկացնում է, որ ապրանքը դուրս է եկել շրջանառությունից։

Ինչպե՞ս սկսել դրոշմավորումը

Դրոշմավորում իրականացնելու համար արտադրող կամ ներմուծող ընկերությունը պետք է գրանցվի e-Mark համակարգում՝ կատարելով մի քանի քայլեր:

  1. Գրանցման դիմում: Այս քայլը կարելի է իրականացնել էլեկտրոնային կամ թղթային եղանակով։
  2. Պայմանագրի կնքում: Անհրաժեշտ է կնքել պայմանագիր ազգային օպերատորի հետ։
  3. Մուտքային տվյալների ստացում: Կիրառողի համար ստանում են մուտքային անուն և գաղտնաբառ։
  4. Համակարգում աշխատողների գրանցում: Համակարգից օգտվելու համար անհրաժեշտ է գրանցել համապատասխան աշխատակիցներին։
  5. Ծածկագրերի ձեռքբերում: Պետք է ձեռք բերել անհրաժեշտ ծածկագրեր։

Ո՞ր փուլերով է անցնում դրոշմավորումը

Պարտադիր դրոշմավորման ապրանքների ցանկը պարբերաբար ընդլայնվում է։ Այս գործընթացը սկսվում է փորձնական ծրագրից, որը հնարավորություն է տալիս ոլորտի ներկայացուցիչներին ծանոթանալ օրենքի պահանջներին և տեխնիկապես պատրաստվել դրոշմավորմանը։

Ո՞ր ապրանքների վրա է կիրառվում

2023 թվականից Հայաստանում պարտադիր դրոշմավորվում են ծխախոտային և ալկոհոլային արտադրանքը, ինչպես նաև փաթեթավորված խմելու ջուրը։ Այժմ ընթանում են փորձնական ծրագրեր՝ կաթնամթերքի, գարեջրի, կոսմետիկ միջոցների և այլ ապրանքների համար։

Ի՞նչ կլինի, եթե ապրանքը չդրոշմավորվի

Եթե ապրանքը չի դրոշմավորվում, դա համարվում է օրենքի խախտում և ենթակա է պատասխանատվության։ Վաճառքի կետում DataMatrix ծածկագիրը չսկանավորելը նույնպես դիտվում է որպես խախտում։

Ապրանքի թվային դրոշմավորումը ոչ միայն կարևոր միջոցառում է, որը պաշտպանում է սպառողների իրավունքները, այլև խթանում է առողջ մրցակցությունը շուկայում։ Այն ապահովում է ավելի թափանցիկ ու վստահելի ապրանքաշրջանառություն, որը՝ ի վերջո, օգնում է զարգացմանը և տնտեսական բարելավմանը։