
ՀՀ վիճակագրական կոմիտեի հրապարակած տվյալների համաձայն՝ 2025 թվականի հունվար-մարտ ամիսներին Հայաստանի տարածքով իրականացված բեռնափոխադրումների ընդհանուր ծավալը կազմել է 3,462.5 հազար տոննա, ինչը նախորդ տարվա համադրելի ցուցանիշի համեմատ աճել է 0.7%–ով։ Սակայն, ինչպես ցույց են տալիս հատվածային տվյալները, բեռնափոխադրումների կառուցվածքում նկատվում են զգալի տեղաշարժեր՝ ըստ փոխադրամիջոցների։
Երկաթուղային բեռնափոխադրումներ՝ 21.3% աճ
Երկաթուղային բեռնափոխադրումների ծավալը զգալիորեն աճել է՝ կազմելով 348.8 հազար տոննա։ Սա 21.3%–ով ավելի է, քան 2024թ․ առաջին եռամսյակում։
Բաժանումը ըստ ուղղության.
-
Արտահանում – 73.1 հազար տոննա
-
Ներմուծում – 162.5 հազար տոննա
-
Ներհանրապետական փոխադրում – 113.2 հազար տոննա
Այս աճը կարող է պայմանավորված լինել տարածաշրջանային երկաթուղային հաղորդակցությունների վերագործարկմամբ կամ ներմուծման և արտահանման ակտիվացմամբ։
Ավտոմոբիլային բեռնափոխադրումներ՝ 1.3% նվազում
Սակայն, ավտոմոբիլային բեռնափոխադրումները կրել են փոքր նվազում՝ կազմելով 2,449.0 հազար տոննա, ինչը 1.3%–ով պակաս է նախորդ տարվա ցուցանիշից։
Բաժանումը ըստ ուղղության.
-
Արտահանում – 160.7 հազար տոննա
-
Ներմուծում – 901.4 հազար տոննա
-
Ներհանրապետական փոխադրում – 1,386.9 հազար տոննա
Չնայած ընդհանուր ծավալի նվազմանը, ներհանրապետական փոխադրումները շարունակում են մնալ հիմնականը՝ կազմելով բեռնափոխադրված բեռների ավելի քան կեսը։
Օդային բեռնափոխադրումներ՝ 6.7% աճ
Օդային բեռնափոխադրումները նույնպես աճել են՝ կազմելով 9.5 հազար տոննա, ինչը 6.7%–ով ավելին է, քան անցած տարի։
Բաժանումը.
-
Արտահանում – 4.6 հազար տոննա
-
Ներմուծում – 4.9 հազար տոննա
Այս տվյալները վկայում են օդային տրանսպորտի կարևորության մասին՝ հատկապես թեթև, բարձրարժեք ապրանքների տեղաշարժի համատեքստում։
Խողովակաշարային բեռնափոխադրումներ՝ 0.6% նվազում
Մայրուղային խողովակաշարային բեռնափոխադրումները հասել են 655.2 հազար տոննայի, ինչը 0.6%–ով պակաս է նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատ։
Այս փոխադրումները հիմնականում վերաբերվում են էներգակիրների՝ գազի և նավթամթերքների տեղափոխությանը։
***
2025թ․ առաջին եռամսյակում Հայաստանի բեռնափոխադրումների ոլորտում գրանցվել է համեստ, սակայն դրական ընդհանուր աճ։ Հատկապես աչքի է ընկնում երկաթուղային փոխադրումների վերակենդանացումը՝ 21.3% աճով, ինչը կարող է կապված լինել ենթակառուցվածքային բարեփոխումների կամ տարածաշրջանային տնտեսական շարժերի հետ։
Միևնույն ժամանակ, ավտոմոբիլային փոխադրումների նվազումը կարող է պահանջել քաղաքականության վերանայում՝ հատկապես ներհանրապետական բեռնափոխադրումների կազմակերպման և ճանապարհային ենթակառուցվածքների զարգացման առումով։