
Tesla-ի շատ սպասված Cybertruck մոդելը երբևէ պետք է դառնար Էլոն Մասկի նորարարական գործունեության կարևորագույն ձեռքբերումներից մեկը։ Բայց այսօր այն դարձել է հենց հակառակը․ ընկերության ամենաքննադատվող և ամենախնդրահարույց արտադրանքներից մեկը։
Ստորև դիտարկենք՝ ինչ է տեղի ունենում այս մեքենայի հետ, ինչու են վաճառքները կտրուկ նվազել և ինչ ազդեցություն կարող է ունենալ այս ամենը Tesla-ի ապագայի վրա։
Վաճառքների կտրուկ անկում
2025 թվականի առաջին եռամսյակում Tesla-ն ԱՄՆ-ում վաճառել է ընդամենը 7100 Cybertruck, ինչը կրկնակի քիչ է նախորդ եռամսյակի՝ 2024-ի չորրորդ եռամսյակի ցուցանիշից (մոտ 13,000 միավոր)։ Սա ուշագրավ անկում է՝ հաշվի առնելով այն հնչեղ պնդումները, որ 2024-ի ընթացքում ընկերությունը կարող էր տարեկան վաճառել մինչև 500,000 Cybertruck։ Սակայն իրականությունը շատ հեռու է դրանից․ ամբողջ 2024 թ․ ընթացքում վաճառվել է 40,000-ից պակաս մեքենա։
Cybertruck-ի անհաջողության պատճառները բազմաշերտ են։ Դիտարկենք դրանցից մի քանիսը․
Արտադրական և տեխնիկական դժվարություններ
Cybertruck-ը նախագծված էր չժանգոտվող պողպատե հատուկ վահանակներով, որոնք ի սկզբանե պետք է ապահովեին բարձր դիմացկունություն և յուրօրինակ արտաքին տեսք։ Բայց իրականում դրանք հաճախ խնդիրներ են առաջացրել՝ պոկվելով, վնասվելով կամ պարզապես չարդարացնելով պաշտպանական ակնկալիքները։ Բացի այդ, մեքենան հետ կանչվել է արդեն ութ անգամ՝ տարբեր տեխնիկական խափանումների պատճառով։
Ավելի ցածր երթուղային հեռավորություն
Մասկը խոստացել էր, որ մեքենան կունենա բարձր հզորությամբ մարտկոց և կարող է անցնել զգալի ճանապարհ առանց լիցքավորման։ Սակայն վաճառվող մոդելները այդքան բարձր ցուցանիշ չեն ապահովում՝ իրական հեռավորությունը մոտ 150 մղոնով պակաս է խոստացվածից։
Բարձր գին և պահանջարկի անկում
Սկզբնական տարբերակները վաճառվում են մոտ 100,000 դոլարով, մինչդեռ ավելի մատչելի մոդելները (70,000 դոլար արժողությամբ) դեռևս շատ սահմանափակ առաջարկ են։ Այսպիսի գների պայմաններում ավելի ու ավելի քիչ սպառողներ են պատրաստ գնել այդ մեքենան՝ հատկապես, երբ շուկայում կան ավելի հասանելի ու փորձված այլընտրանքներ։
Մասկի քաղաքական դիրքորոշումների ազդեցությունը
Վերջին շրջանում Էլոն Մասկի բարձրաձայն քաղաքական ակտիվությունը նույնպես բացասաբար է անդրադարձել Tesla-ի իմիջի վրա։ Նրա աջակողմյան և Թրամփի վարչակազմին աջակցող հայտարարությունները, ինչպես նաև մասնակցությունը դաշնային կառավարման համակարգի ապամոնտաժման արշավին, զգալի դժգոհություն են առաջացրել ինչպես ամերիկյան, այնպես էլ միջազգային սպառողների շրջանում։ Սա հատկապես ուժեղ ազդեցություն ունի այն հաճախորդների վրա, ովքեր նախընտրում էին Tesla-ն իր նորարարական և համաշխարհային արժեքներին հավատարիմ լինելու համար։
Ապրանքանիշի արժեզրկում և մրցակցային ճնշում
Tesla-ն այսօր ստիպված է մրցել նոր և շատ ակտիվ մրցակիցների հետ։ Հատկապես Չինաստանում BYD-ի նման արտադրողները մեծ թափով ընդլայնում են իրենց շուկաները։ Միևնույն ժամանակ, Tesla-ի ներկայիս մեքենաների շարքը բավականին հնացել է՝ առանց լուրջ նորացման։ Բացի այդ, հաճախորդների շրջանում աճում է անվստահությունը ապրանքանիշի հանդեպ՝ թե՛ մեքենաների որակի, թե՛ ընկերության կայունության հարցերում։
Բացի արդեն եղած խնդիրներից, ընկերությունը կանգնած է նաև նոր մարտահրավերների առաջ․
-
Թրամփի նոր մաքսատուրքերը կարող են բարձրացնել պահեստամասերի արժեքը։
-
Էլեկտրական մեքենաների հարկային արտոնությունների հնարավոր չեղարկումը կվերացնի Tesla-ի գլխավոր գնային առավելություններից մեկը։
-
Չվաճառված պահեստային պաշարները հասել են շուրջ 10,000 միավորի՝ ավելի քան 800 միլիոն դոլարի գնահատված արժեքով, ինչը ստեղծում է լոգիստիկ և ֆինանսական նոր բարդություններ։
***
Cybertruck-ը Tesla-ի համար փոխվել է հպարտության առարկայից բարդ գլխացավանքի։ Թեև Էլոն Մասկը շարունակում է մնալ նորարարության կարևոր դեմք, սակայն այս նախագծի ձախողումը ցույց է տալիս, թե որքան կարևոր է հավասարակշռված արտադրական պլանավորումն ու ապրանքանիշի կայուն զարգացումը երկարաժամկետ հաջողության համար։ Հաջորդ ամիսները վճռորոշ կլինեն՝ պարզելու համար, արդյո՞ք Tesla-ն կարող է շրջել իրավիճակը, թե՞ Cybertruck-ը կմնա ընկերության պատմության ամենախնդրահարույց գլուխներից մեկը։
*հոդվածը պատրաստելիս օգտագործվել է նաեւ ԱԲ