ԵՄ բնակչության թիվը միգրացիայի շնորհիվ հասել է ռեկորդային 450 միլիոնի. Eurostat
Սևանա լճի մակարդակը նվազել է 1 սմ-ով
Հայաստանում մշտական բնակչությունը 2025 թ. նախորդ տարվա համեմատ ավելացել է շուրջ 84,000–ով. ՄԱԿ–ի Բնակչության հիմադրամ
2025-ի մայիս-հունիսին կապի ոլորտում հասույթը աճել է 1,1%–ով՝ հասնելով մինչև 68,49 մլրդ դրամի
ԵԱՏՄ-ում բջջային ռոումինգի վերացումը նախատեսված է 2028-ի սկզբին
Ճապոնական ավտոարտադրող Nissan-ը մեկնարկել է 4.5 միլիարդ դոլարի պարտատոմսերի տեղաբաշխում
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում պանրի արտադրության ծավալն աճել է 3.8%-ով
Օդի ջերմաստիճանը աստիճանաբար կբարձրանա ևս 4-6 աստիճանով՝ Երևանում հասնելով +38-ի
ՍԱՏՄ-ն զբաղվում է ծաղիկների արտահանման խնդիրներով․ Հայաստան կայցելի «Ռոսսելխոզնադզորի» մասնագետների խումբ
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում հանքային ջրերի արտադրությունը աճել է 0.4%-ով
Meta-ն $3.5 միլիարդ է ներդրել Ray-Ban ակնոց արտադրող ընկերությունում
Երուսաղեմի հրապարակներից մեկը կոչվել է Հայոց ցեղասպանության վերապրած Եղիա Քահվեջյանի անունով
Բուլղարիան պատրաստվում է անցնել եվրոյի 2026 թվականի հունվարից՝ ԵՄ-ին միանալուց 18 տարի անց
Կասեցվել է «Նատֆուդ» ՓԲԸ-ին պատկանող Biella ապրանքանիշի տավարի կոտլետի արտադրությունը՝ մանրէաբանական խախտումների պատճառով
Հանրապետության հրապարակի տարածքում կգործարկվի էլեկտրական շչակ
Հունիսին անցյալ տարվա համեմատ բուսական յուղի գինն աճել է 17.5%, կարագինը՝ 14%, հացի գինը՝ 3.9%. «Ժողովուրդ»
Իդրամը առաջինը Կովկասում հայտարարում է Alipay+-ի հետ համագործակցության մասին․ դիտեք ABNews.am կայքում
Հունիսին Թբիլիսիում վաճառվել է 3236 բնակարան
Nvidia-ն դարձել է աշխարհում առաջին ընկերությունը, որի շուկայական կապիտալիզացիան հասել է 4 տրիլիոն դոլարի
Հունիսի դրությամբ անհուսալի վարկ ունեցողներից ԱՍՀՆ-ն ստացել է 14.757 դիմում, որից հաստատվել են շուրջ 4400-ը

Հայաստանի արտաքին առևտրի խոշոր փոփոխությունները՝ 2024 թվականի առաջին կիսամյակում

Սպտ 10, 2024 15:37
53

Հայաստանի արտաքին առևտրի ոլորտը վերափոխվել է 2024 թվականի առաջին կիսամյակում՝ արտահանման կառուցվածքի ու շուկաների զգալի փոփոխություններով։ Առաջին խոշոր փոփոխությունը վերաբերում է դեպի Ռուսաստան արտահանման կտրուկ նվազմանը։ Համեմատելով նախորդ տարվա նույն ժամանակաշրջանի հետ՝ Հայաստանից Ռուսաստան արտահանումը նվազել է 21.1%-ով կամ 376 միլիոն դոլարով, կազմելով ընդամենը 1.4 միլիարդ դոլար։

2023 թվականին դեպի Ռուսաստան արտահանման տեսակարար կշիռը կազմում էր Հայաստանի արտահանման 52.8%-ը, մինչդեռ այս տարվա նույն ժամանակաշրջանում այն նվազել է մինչև 17.8%։ Կտրուկ նվազման հիմնական պատճառը ավտոմեքենաների արտահանման անկումն է․ եթե 2023 թվականին Հայաստանից Ռուսաստան արտահանվել էր 294 միլիոն դոլարի մարդատար ավտոմեքենաներ, ապա այս տարի այդ թիվը կրճատվել է մինչև 8.5 միլիոն դոլար։

ԱՄԷ՝ Հայաստանի նոր առաջատար առևտրային գործընկերը

Այնինչ, Հայաստանի արտահանման կառուցվածքի մյուս խոշոր փոփոխությունը վերաբերում է դեպի Արաբական Միացյալ Էմիրություններ (ԱՄԷ) արտահանման աննախադեպ աճին։ 2024 թվականի առաջին կիսամյակում Հայաստանը դեպի ԱՄԷ արտահանել է 3.7 միլիարդ դոլարի ապրանք՝ 7.8 անգամ գերազանցելով նախորդ տարվա նույն կիսամյակի ցուցանիշը։

Հայաստանը հիմնականում հանդես է գալիս որպես վերաարտահանող երկիր՝ ԱՄԷ արտահանում ռուսական ծագման ոսկի ու ադամանդ։ Միջազգային առևտրի UN Comtrade Database-ի տվյալներով, միայն 2024 թվականի առաջին հինգ ամիսների ընթացքում դեպի ԱՄԷ արտահանումը կազմել է 3.3 միլիարդ դոլար, որից 2.4 միլիարդը՝ ոսկի։ Այս աճի հետևանքով ԱՄԷ-ն դարձել է Հայաստանի արտահանման խոշորագույն շուկան՝ զբաղեցնելով 46.3% տեսակարար կշիռը։

Չինաստանը և այլ արտահանման շուկաներ

Չինաստանը հայտնվել է արտահանման ցուցանիշների առաջատար եռյակում, ուր Հայաստանից արտահանվում են պղնձի և մոլիբդենի հանքաքար ու խտահանք, ինչպես նաև ոչ մեծ քանակությամբ՝ ոսկի։ Նիդերլանդներ արտահանվում է ֆեռոմոլիբդեն և ոսկի, իսկ Իրաք՝ սիգարետ։

Այնպիսի երկրներ, ինչպիսիք են Վրաստանը, Բուլղարիան և Գերմանիան, նույնպես կարևոր գործընկերներ են, սակայն նրանց հետ առևտուրը ավելի փոքր ծավալների է։

Ամփոփում

Հայաստանի արտահանման կառուցվածքի այս փոփոխությունները հստակ ցույց են տալիս, որ երկրի արտահանումը զգալիորեն դիվերսիֆիկացվել է։ Սակայն, ինչպես վկայում է վիճակագրությունը, այդ աճը մեծ մասամբ պայմանավորված է վերաարտահանման գործընթացներով՝ հատկապես ոսկու ու ադամանդի շուկաներում, ինչը թույլ է տալիս բարձրացնել արտահանման ցուցանիշները, բայց ոչ տեղական արտադրանքի հաշվին։