2025-ի մայիս-հունիսին կապի ոլորտում հասույթը աճել է 1,1%–ով՝ հասնելով մինչև 68,49 մլրդ դրամի
ԵԱՏՄ-ում բջջային ռոումինգի վերացումը նախատեսված է 2028-ի սկզբին
Ճապոնական ավտոարտադրող Nissan-ը մեկնարկել է 4.5 միլիարդ դոլարի պարտատոմսերի տեղաբաշխում
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում պանրի արտադրության ծավալն աճել է 3.8%-ով
Օդի ջերմաստիճանը աստիճանաբար կբարձրանա ևս 4-6 աստիճանով՝ Երևանում հասնելով +38-ի
ՍԱՏՄ-ն զբաղվում է ծաղիկների արտահանման խնդիրներով․ Հայաստան կայցելի «Ռոսսելխոզնադզորի» մասնագետների խումբ
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում հանքային ջրերի արտադրությունը աճել է 0.4%-ով
Meta-ն $3.5 միլիարդ է ներդրել Ray-Ban ակնոց արտադրող ընկերությունում
Երուսաղեմի հրապարակներից մեկը կոչվել է Հայոց ցեղասպանության վերապրած Եղիա Քահվեջյանի անունով
Բուլղարիան պատրաստվում է անցնել եվրոյի 2026 թվականի հունվարից՝ ԵՄ-ին միանալուց 18 տարի անց
Կասեցվել է «Նատֆուդ» ՓԲԸ-ին պատկանող Biella ապրանքանիշի տավարի կոտլետի արտադրությունը՝ մանրէաբանական խախտումների պատճառով
Հանրապետության հրապարակի տարածքում կգործարկվի էլեկտրական շչակ
Հունիսին անցյալ տարվա համեմատ բուսական յուղի գինն աճել է 17.5%, կարագինը՝ 14%, հացի գինը՝ 3.9%. «Ժողովուրդ»
Իդրամը առաջինը Կովկասում հայտարարում է Alipay+-ի հետ համագործակցության մասին․ դիտեք ABNews.am կայքում
Հունիսին Թբիլիսիում վաճառվել է 3236 բնակարան
Nvidia-ն դարձել է աշխարհում առաջին ընկերությունը, որի շուկայական կապիտալիզացիան հասել է 4 տրիլիոն դոլարի
Հունիսի դրությամբ անհուսալի վարկ ունեցողներից ԱՍՀՆ-ն ստացել է 14.757 դիմում, որից հաստատվել են շուրջ 4400-ը
Սուրճը թանկանում է՝ Բրազիլիայից ԱՄՆ ներմուծման վրա 50% մաքսատուրքի սպասման ֆոնին
ԵՊԲՀ-ի այս տարվա 713 շրջանավարտից 204-ն օտարերկրացի է
Կիևը ԵՄ-ից 1 մլրդ եվրո է ստացել ռուսական սառեցված ակտիվների շահույթից

Ինչու է Եվրոպան 2024-ին ագրոպարենային բում ապրել, երբ մնացածը բողոքում են խնդիրներից

Ապր 9, 2025 16:05
24

Չնայած շարունակվող գլոբալ տնտեսական և առևտրային խնդիրներին՝ Եվրոպական միությունը 2024 թվականին արձանագրել է ագրոպարենային արտահանման ռեկորդային ցուցանիշ՝ 235.4 միլիարդ եվրո։ Սա նախորդ տարվա համեմատության մեջ արտահանման ծավալի 3% աճ է կամ շուրջ 6.6 միլիարդ եվրոյով ավել։

Արտահանման գլխավոր ուղղությունները

ԵՀ-ի տվյալներով՝ Մեծ Բրիտանիան 2024-ին պահպանել է իր դիրքը որպես ԵՄ ագրոպարենային ապրանքների հիմնական ներմուծող երկիր։ Միայն այս շուկան կազմել է ընդհանուր արտահանման մոտ 23%՝ համարժեք 53.9 միլիարդ եվրոյի։

Բացի այդ, զգալի աճ է գրանցվել դեպի հետևյալ շուկաներ.

  • Շվեյցարիա – արտահանման ծավալը ավելացել է 653 միլիոն եվրոյով կամ 6%,

  • Ճապոնիա – աճը կազմել է 458 միլիոն եվրո։

Այս տվյալները վկայում են, որ ԵՄ ագրոպարենային ապրանքների նկատմամբ պահանջարկը կայուն է ոչ միայն հարևան, այլև հեռավոր զարգացած շուկաներում։

Արտահանվող ապրանքների կառուցվածքը

Արտահանվող ապրանքների գլխավոր խմբերն են՝

  • Հացահատիկային արտադրանքներ՝ ԵՄ գյուղատնտեսության ավանդական ուժեղ կողմը,

  • Կաթնամթերք, որի որակը բարձր է գնահատվում միջազգային շուկայում,

  • Գինի, որը շարունակում է մնալ եվրոպական արտահանման բրենդային ուղղություններից մեկը։

Սա ցույց է տալիս, որ Եվրոպան շարունակում է օգտագործել իր պատմական առավելությունները՝ բարձրորակ գյուղմթերքների և վերամշակված արտադրանքի ոլորտում։

Գնաճի միտումներ՝ ձիթապտղի յուղ և կակաո

2024-ին ամենաբարձր գնաճը արձանագրվել է ձիթապտղի յուղի և կակաոյի շուկաներում։ Գների աճը պայմանավորված է ինչպես գլոբալ առաջարկի կրճատմամբ (օրինակ՝ ձիթապտղի բերքի պակաս Եվրոպայի որոշ հատվածներում), այնպես էլ բարձր միջազգային պահանջարկով։

Սրանք ապրանքային այն խմբերն են, որոնք զգայուն են կլիմայական փոփոխություններին և համաշխարհային շուկայում գնային տատանումներին։

Ներմուծման աճ և մատակարարների խումբ

ԵՄ ագրոպարենային արտադրանքի ներմուծումը 2024-ին կազմել է 171.8 միլիարդ եվրո, ինչը նախորդ տարվա համեմատ 8%-ով ավելի է։

ԵՄ գլխավոր մատակարարներն են՝

  • Մեծ Բրիտանիա,

  • Ուկրաինա (որպես անընդհատ աճող գյուղմթերքի արտահանող),

  • Բրազիլիա (հատկապես մսամթերքի և սոյայի ոլորտում)։

Ներմուծման կառուցվածքում գերակշռում են՝

  • Կակաոն և սուրճը՝ հիմնականում եկող Աֆրիկայից ու Լատինական Ամերիկայից,

  • Մրգերն ու ընդեղենը, որոնց արտադրությունը սահմանափակ է ԵՄ տարածքում՝ հատկապես էկզոտիկ և արևադարձային տեսակների համար։

ԵՄ ագրոպարենային արտադրանքի արտահանման և ներմուծման 2024 թվականի արդյունքները վկայում են շուկայի կայունության և միջազգային պահանջարկի բարձր մակարդակի մասին։ Չնայած գլոբալ անորոշություններին՝ ԵՄ երկրներն ապացուցում են իրենց մրցունակությունը սննդի և գյուղմթերքի ոլորտում՝ ապահովելով ինչպես արտահանման եկամուտների աճ, այնպես էլ համաշխարհային շուկայի շարունակական մասնակցություն։

Այս տվյալները կարևոր են ինչպես քաղաքականության մշակողների, այնպես էլ ագրոբիզնեսով զբաղվող կազմակերպությունների համար՝ շուկայի ուղղվածությունները ճիշտ գնահատելու և զարգացումների վրա արձագանքելու նպատակով։

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: