Տաքսիներում մինչև հունիսի 30-ը առցանց համակարգով դուրս է գրվել 91 մլրդ դրամի ՀԴՄ կտրոն. Նիկոլ Փաշինյան
Apple-ի iPhone-ի վաճառքը Չինաստանում 2025-ի երկրորդ եռամսյակում աճել է 8%-ով՝ պայմանավորված գների անկմամբ և iPhone 16-ի պահանջարկով
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում սիգարետի արտադրությունը աճել է 54,2%-ով
ՀՀ-ում շինարարության ծավալը 5 ամսվա ընթացքում աճել է 17.1%-ով՝ հասնելով 165.5 մլրդ դրամի
«Սևան»» ազգային պարկ» ՊՈԱԿ-ին կվերադարձվի 15 հազար քմ մակերեսով հողամասը
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում պղնձի խտանյութի արտադրությունը նվազել է 20.2%-ով
Շառլ Ազնավուրի արձանի բացումը տեղի կունենա հուլիսի 18-ին
SpaceX-ը բաժնետոմսերի վաճառքի արդյունքում գնահատվում է 400 միլիարդ դոլար
Անշարժ գույքը վարձակալության տալը կարող է բերել խնդիրների, եթե չկատարեք այս 3 քայլը․ մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում ցեմենտի արտադրությունը նվազել է 18․7%-ով
Ռուսաստանը Ուկրաինայի ուղղությամբ կիրառել է ռեկորդային՝ 728 ԱԹՍ
Ինչ կլինի, եթե առանց լիցենզիայի կրիպտո վաճառեք Հայաստանում․ նոր օրենքն ուժի մեջ է մտել․ մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հուլիսի 4-ից ուժի մեջ է մտել «Կրիպտոակտիվների մասին» օրենքը
ԵԱՏՄ-ում էլեկտրոնային ծխախոտները կհսկեն նավիգացիոն կնիքների միջոցով
ԱՄՆ-ը նախատեսում է մինչև տարեվերջ մաքսատուրքերից ավելի քան 300 միլիարդ դոլարի եկամուտ հավաքել. Սքոթ Բեսենթ
12 եվրոպական քաղաքներում շոգից մահացել է մոտ 2300 մարդ
2025թ. հունվար-մայիսին Հայաստանում կոնյակի արտադրությունը կրճատվել է 29.8%-ով
Շիրակի մարզում հուլիսի 1-ի դրությամբ սեփական եկամուտները կատարվել են 89,3%-ով
Հայաստանի կրթական համակարգը կանգնած է լուրջ մարտահրավերի առաջ․ինչ է փոխվել մեկ տարում․ մանրամասները՝ ABNews.am կայքում
Հայաստանի պետական ​​​​ընդհանուր պարտքը 2025 թ.-ի մայիսին գերազանցել է 13,7 միլիարդ դոլարը

Տարածաշրջանային գնաճի քարտեզը. ինչով է Հայաստանը տարբերվում

Հլս 4, 2025 18:50
30

2025թ. հունիսին Հայաստանի տնտեսությունը ցուցաբերեց համեմատաբար չափավոր գնաճ, իսկ դրամը արժևորվեց դոլարի նկատմամբ։ Այս հոդվածը վերլուծում է Հայաստանի, Վրաստանի և Ադրբեջանի տնտեսական ցուցանիշները՝ առանձնացնելով այն գործոնները, որոնք կարող են ծառայել որպես դասեր բիզնես առաջնորդների համար ամբողջ տարածաշրջանում։

 

Տնտեսական իրավիճակի համառոտ նկարագիր

 

Հայաստանում 2025թ. հունիսին տարեկան գնաճը կազմել է 3.9%, իսկ մեկ ամսում գները նվազել են 1.3%-ով։ Սննդամթերքի և ոչ ալկոհոլային խմիչքի գները տարեկան կտրվածքով աճել են 6.2%-ով, սակայն մայիսից հունիս՝ նվազել 3.5%-ով։ Բանջարեղենի գները, որոնք բնորոշ են սեզոնային տատանումներին, տարեկան կտրվածքով աճել են 25%-ով, բայց մեկ ամսում նվազել 23.6%-ով։ Տրանսպորտի և կրթության ոլորտներում արձանագրվել են համապատասխանաբար 6.0% և 7.8% տարեկան գնաճի մակարդակներ։ Դրամի միջին փոխարժեքը կազմել է 384.2 դրամ մեկ դոլարի համար՝ տարեկան արժևորում՝ -1.0%։

 

Տարածաշրջանային համեմատություն

 

 

Ցուցանիշ Հայաստան (2025 հունիս) Վրաստան (2025 հունիս) Ադրբեջան (2025 մայիս/կեսամյակ)
Տարեկան գնաճ 3.9% 4.0% 4.5%–5.5%
Մեկ ամսում գնաճ -1.3% -0.01% -0.1% (սննդամթերք)
Սննդամթերքի գնաճ 6.2% 10.1% 8.1%
Բանջարեղենի գնաճ 25% 26.3% Տվյալներ չկան
Տրանսպորտի գնաճ 6.0% -5.3% Տվյալներ չկան
Կրթության գնաճ 7.8% 4.9% (2025 մայիս) Տվյալներ չկան
Արժույթի փոխարժեք 384.2 դրամ/$ 2.72 լարի/$ 1.70 մանաթ/$
Արժույթի տարեկան փոփոխություն -1.0% (արժևորում) +3.3% (արժևորում) կայուն

 

Գլխավոր շարժիչ ուժերը

  • Սննդամթերքի և բանջարեղենի գների աճ
    Տարածաշրջանի բոլոր երկրներում սննդամթերքի և հատկապես բանջարեղենի գների բարձր աճը պայմանավորված է սեզոնայնությամբ և մատակարարման շղթաների փոփոխություններով։

  • Տրանսպորտի և կրթության ոլորտներ
    Հայաստանում և Վրաստանում այս ոլորտները տարբեր ուղղություններով են շարժվել՝ Հայաստանում տրանսպորտի գները աճել են, իսկ Վրաստանում՝ նվազել։

  • Արժույթի արժևորում
    Հայաստանի և Վրաստանի ազգային արժույթները արժևորվել են դոլարի նկատմամբ, ինչը նպաստել է գների կայունացմանը։ Ադրբեջանում մանաթը պահպանել է իր կայունությունը։
     

Ինչու է սա կարևոր բիզնեսի համար

 

1. Սեզոնային տատանումների կառավարում

Բանջարեղենի գների կտրուկ տատանումները ցույց են տալիս, որ բիզնեսները պետք է ունենան ճկուն մատակարարման շղթաներ և պահեստավորման ռազմավարություններ՝ սեզոնային ռիսկերը նվազեցնելու համար։

 

2. Արժույթի փոփոխությունների ազդեցություն

Ազգային արժույթի արժևորումը կարող է մեղմել ներմուծվող ապրանքների գների աճը, սակայն կարող է նաև ազդել արտահանման մրցունակության վրա։ Բիզնես առաջնորդները պետք է մշտապես հետևեն արժույթի տատանումներին և համապատասխանեցնեն իրենց գնային և ներդրումային ռազմավարությունները։

 

3. Տարբեր ոլորտների գնաճի ազդեցություն

Տրանսպորտի և կրթության ոլորտների գնաճը կարող է ազդել ինչպես աշխատուժի, այնպես էլ սպառողների վրա։ Բիզնեսները պետք է գնահատեն, թե ինչպես են այս փոփոխությունները ազդում իրենց ծախսերի կառուցվածքի և հաճախորդների վճարունակության վրա։

 

Գործնական խորհուրդներ առաջնորդների համար

  • Տվյալների վրա հիմնված որոշումներ
    Հետևեք ոչ միայն ընդհանուր գնաճի ցուցանիշներին, այլ նաև ոլորտային և տարածաշրջանային տվյալներին՝ ավելի ճշգրիտ կանխատեսումներ և ռազմավարական որոշումներ կայացնելու համար։

  • Ճկունություն և դիվերսիֆիկացիա
    Մատակարարման շղթաների դիվերսիֆիկացիան և տեղական արտադրության խթանումը կարող են նվազեցնել արտաքին շոկերի ազդեցությունը։

  • Արժույթի ռիսկերի կառավարում
    Օգտագործեք ֆինանսական գործիքներ՝ արժույթի տատանումներից բխող ռիսկերը նվազեցնելու համար։
     

Տարածաշրջանի երկրների գնաճի և արժույթի դինամիկայի համեմատական վերլուծությունը ցույց է տալիս, որ 2025թ. հունիսին Հայաստանը պահպանել է համեմատաբար չափավոր գնաճի մակարդակ՝ միաժամանակ արձանագրելով դրամի արժևորում։ Սակայն, ինչպես Հայաստանի, այնպես էլ հարևան երկրների պարագայում, սննդամթերքի և հատկապես բանջարեղենի գների բարձր աճը վկայում է սեզոնային և շուկայական տատանումների ազդեցության մասին, ինչը կարող է շարունակվել նաև առաջիկա ամիսներին։

Վրաստանում գնաճի հիմնական շարժիչը սննդամթերքի գների կտրուկ աճն է, մինչդեռ Ադրբեջանում գնաճի բարձր մակարդակը պայմանավորված է վառելիքի և կոմունալ ծառայությունների թանկացմամբ։ Արժույթի շուկայում դրամի և լարիի արժևորումը կարող է որոշակիորեն մեղմել ներմուծվող ապրանքների գների աճը, սակայն արժույթի տատանումները շարունակում են մնալ ռիսկային գործոն տնտեսության համար։

Այս տվյալները վկայում են, որ թեև տարածաշրջանի երկրները կարողացել են որոշ չափով զսպել գնաճը, արտաքին և ներքին շուկաների փոփոխությունները, ինչպես նաև սեզոնային գործոնները, շարունակում են ազդել գների ընդհանուր մակարդակի վրա։ Հետևաբար, տնտեսության բոլոր դերակատարները՝ թե՛ բիզնեսները, թե՛ քաղաքականություն մշակողները, պետք է շարունակեն ուշադիր հետևել շուկայի զարգացումներին և պատրաստ լինեն արագ արձագանքելու նոր մարտահրավերներին։