2025-ի մայիս-հունիսին կապի ոլորտում հասույթը աճել է 1,1%–ով՝ հասնելով մինչև 68,49 մլրդ դրամի
ԵԱՏՄ-ում բջջային ռոումինգի վերացումը նախատեսված է 2028-ի սկզբին
Ճապոնական ավտոարտադրող Nissan-ը մեկնարկել է 4.5 միլիարդ դոլարի պարտատոմսերի տեղաբաշխում
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում պանրի արտադրության ծավալն աճել է 3.8%-ով
Օդի ջերմաստիճանը աստիճանաբար կբարձրանա ևս 4-6 աստիճանով՝ Երևանում հասնելով +38-ի
ՍԱՏՄ-ն զբաղվում է ծաղիկների արտահանման խնդիրներով․ Հայաստան կայցելի «Ռոսսելխոզնադզորի» մասնագետների խումբ
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում հանքային ջրերի արտադրությունը աճել է 0.4%-ով
Meta-ն $3.5 միլիարդ է ներդրել Ray-Ban ակնոց արտադրող ընկերությունում
Երուսաղեմի հրապարակներից մեկը կոչվել է Հայոց ցեղասպանության վերապրած Եղիա Քահվեջյանի անունով
Բուլղարիան պատրաստվում է անցնել եվրոյի 2026 թվականի հունվարից՝ ԵՄ-ին միանալուց 18 տարի անց
Կասեցվել է «Նատֆուդ» ՓԲԸ-ին պատկանող Biella ապրանքանիշի տավարի կոտլետի արտադրությունը՝ մանրէաբանական խախտումների պատճառով
Հանրապետության հրապարակի տարածքում կգործարկվի էլեկտրական շչակ
Հունիսին անցյալ տարվա համեմատ բուսական յուղի գինն աճել է 17.5%, կարագինը՝ 14%, հացի գինը՝ 3.9%. «Ժողովուրդ»
Իդրամը առաջինը Կովկասում հայտարարում է Alipay+-ի հետ համագործակցության մասին․ դիտեք ABNews.am կայքում
Հունիսին Թբիլիսիում վաճառվել է 3236 բնակարան
Nvidia-ն դարձել է աշխարհում առաջին ընկերությունը, որի շուկայական կապիտալիզացիան հասել է 4 տրիլիոն դոլարի
Հունիսի դրությամբ անհուսալի վարկ ունեցողներից ԱՍՀՆ-ն ստացել է 14.757 դիմում, որից հաստատվել են շուրջ 4400-ը
Սուրճը թանկանում է՝ Բրազիլիայից ԱՄՆ ներմուծման վրա 50% մաքսատուրքի սպասման ֆոնին
ԵՊԲՀ-ի այս տարվա 713 շրջանավարտից 204-ն օտարերկրացի է
Կիևը ԵՄ-ից 1 մլրդ եվրո է ստացել ռուսական սառեցված ակտիվների շահույթից

Ո՞ւր է գնում հայկական արտադրանքը 2025-ին

Հնս 20, 2025 12:46
57

2025 թվականի հունվար-ապրիլ ամիսներին Հայաստանի արտաքին առևտրային պատկերը զգալիորեն փոխվել է։

ՀՀ վիճակագրական կոմիտեի հրապարակած տվյալների համաձայն՝ այս տարվա առաջին չորս ամիսներին երկրի արտահանման ծավալը կազմել է ընդամենը 2.4 միլիարդ ԱՄՆ դոլար՝ նախորդ տարվա համադրելի ժամանակահատվածի համեմատ նվազելով 60.4%-ով կամ մոտ 3.7 միլիարդ դոլարով։

Ո՞ւր է գնում հայկական արտահանումը

Չնայած արտահանման ընդհանուր ցուցանիշների կտրուկ նվազմանը, Ռուսաստանը շարունակում է մնալ Հայաստանի գլխավոր արտահանման շուկան։ 2025 թվականի հունվար-ապրիլին Հայաստանից Ռուսաստան արտահանումը կազմել է 891.4 միլիոն դոլար՝ նախորդ տարվա համեմատ նվազելով մոտ 6.82%-ով։ Ռուսաստանի բաժինն է արտահանման ամբողջ ծավալի 36.83%-ը։

Երկրորդ տեղում հայտնվել է Արաբական Միացյալ Էմիրությունները, չնայած նրան, որ այս ուղղությամբ արտահանումը կտրուկ նվազել է՝ 75.23%-ով կամ մոտ 2.1 միլիարդ դոլարով՝ հասնելով 702.6 միլիոնի։ Սա հատկապես ուշագրավ է՝ հաշվի առնելով, որ 2024-ին ԱՄԷ-ն եղել է Հայաստանի արտահանման հիմնական շահառուներից։

Չինաստանը՝ նախկինում ևս խոշոր արտահանման շուկա, նույնպես զգալի անկում է գրանցել՝ մոտ 73.36%։ Արտահանման ծավալը այս ուղղությամբ կազմել է 156.8 միլիոն դոլար՝ նախորդ տարվա համեմատ մոտ 432 միլիոն դոլարով պակաս։

Ո՞ր երկրներ է աճել արտահանումը

Թեև ընդհանուր միտումը բացասական է, կան երկրներ, որտեղ արտահանման ծավալներն աճել են։ Առավել խոշոր աճ գրանցվել է Իրաքի ուղղությամբ՝ 93.67%՝ հասնելով 100.8 միլիոն դոլարի։ Նշանակալի աճ է գրանցվել նաև Գերմանիա (+69.77%), Շվեյցարիա (+40.92%) և Նիդերլանդներ (+28.5%) արտահանման ուղղություններում։

Վրաստան արտահանումը ևս փոքր աճ է գրանցել՝ 11.07%-ով, հասնելով 50.7 միլիոն դոլարի։

Տարածաշրջանային պատկերը

Եթե դիտարկենք ըստ տնտեսական միավորումների՝ Հայաստանի արտահանումը դեպի ԱՊՀ երկրներ կազմել է 979 միլիոն դոլար՝ 5.38%-ով նվազելով։ Դրա գերակշիռ մասը՝ 960.7 միլիոն դոլար, բաժին է ընկնում ԵԱՏՄ երկրներին, որոնց ուղղությամբ արտահանումը նվազել է 5.77%-ով։ Այս ցուցանիշներն ակնհայտորեն ցույց են տալիս, որ արտահանման շուկայի հիմքն այս փուլում շարունակում է մնալ ԱՊՀ և ԵԱՏՄ տարածքը։

Ինչ վերաբերում է Եվրամիության ուղղությամբ արտահանմանը, ապա այստեղ անկումը հարաբերականորեն մեղմ է՝ 1.21%։ ԵՄ երկրներ արտահանման ծավալը կազմել է 180.4 միլիոն դոլար, ինչը կազմում է ընդհանուր արտահանման մոտ 7.45%-ը։

Ինչ է վկայում այս պատկերը

2025-ի առաջին ամիսներին արտահանման ոլորտում արձանագրված կտրուկ անկումը՝ հատկապես ԱՄԷ-ի և Չինաստանի ուղղությամբ, հնարավոր է պայմանավորված լինի մի քանի գործոնով՝ այդ թվում արտաքին քաղաքական փոփոխություններով, տնտեսական սահմանափակումներով կամ վերաիմաստավորված ապրանքային հոսքերով։

Միևնույն ժամանակ որոշ ուղղություններում արտահանման աճը կարող է վկայել նոր շուկաների բացման կամ առկա հարաբերությունների խորացման մասին։ Մասնավորապես՝ Իրաքը, Գերմանիան և Շվեյցարիան դառնում են ավելի կարևոր ուղղություններ Հայաստանի արտահանողների համար։

Տվյալ իրավիճակը հստակ ազդանշան է՝ հայկական արտահանման քաղաքականության վերանայման անհրաժեշտության մասին, հատկապես հաշվի առնելով արտահանման ընդհանուր ծավալների պատմական անկումը։

 

*հոդվածը պատրաստելիս օգտագործվել է նաեւ ԱԲ

 

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: