2025-ի մայիս-հունիսին կապի ոլորտում հասույթը աճել է 1,1%–ով՝ հասնելով մինչև 68,49 մլրդ դրամի
ԵԱՏՄ-ում բջջային ռոումինգի վերացումը նախատեսված է 2028-ի սկզբին
Ճապոնական ավտոարտադրող Nissan-ը մեկնարկել է 4.5 միլիարդ դոլարի պարտատոմսերի տեղաբաշխում
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում պանրի արտադրության ծավալն աճել է 3.8%-ով
Օդի ջերմաստիճանը աստիճանաբար կբարձրանա ևս 4-6 աստիճանով՝ Երևանում հասնելով +38-ի
ՍԱՏՄ-ն զբաղվում է ծաղիկների արտահանման խնդիրներով․ Հայաստան կայցելի «Ռոսսելխոզնադզորի» մասնագետների խումբ
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում հանքային ջրերի արտադրությունը աճել է 0.4%-ով
Meta-ն $3.5 միլիարդ է ներդրել Ray-Ban ակնոց արտադրող ընկերությունում
Երուսաղեմի հրապարակներից մեկը կոչվել է Հայոց ցեղասպանության վերապրած Եղիա Քահվեջյանի անունով
Բուլղարիան պատրաստվում է անցնել եվրոյի 2026 թվականի հունվարից՝ ԵՄ-ին միանալուց 18 տարի անց
Կասեցվել է «Նատֆուդ» ՓԲԸ-ին պատկանող Biella ապրանքանիշի տավարի կոտլետի արտադրությունը՝ մանրէաբանական խախտումների պատճառով
Հանրապետության հրապարակի տարածքում կգործարկվի էլեկտրական շչակ
Հունիսին անցյալ տարվա համեմատ բուսական յուղի գինն աճել է 17.5%, կարագինը՝ 14%, հացի գինը՝ 3.9%. «Ժողովուրդ»
Իդրամը առաջինը Կովկասում հայտարարում է Alipay+-ի հետ համագործակցության մասին․ դիտեք ABNews.am կայքում
Հունիսին Թբիլիսիում վաճառվել է 3236 բնակարան
Nvidia-ն դարձել է աշխարհում առաջին ընկերությունը, որի շուկայական կապիտալիզացիան հասել է 4 տրիլիոն դոլարի
Հունիսի դրությամբ անհուսալի վարկ ունեցողներից ԱՍՀՆ-ն ստացել է 14.757 դիմում, որից հաստատվել են շուրջ 4400-ը
Սուրճը թանկանում է՝ Բրազիլիայից ԱՄՆ ներմուծման վրա 50% մաքսատուրքի սպասման ֆոնին
ԵՊԲՀ-ի այս տարվա 713 շրջանավարտից 204-ն օտարերկրացի է
Կիևը ԵՄ-ից 1 մլրդ եվրո է ստացել ռուսական սառեցված ակտիվների շահույթից

Ինչ է կատարվում Հայաստանի սահմաններին, և ինչու է այս պահը հատկապես կարևոր հայ բիզնեսմենի համար

Հնս 17, 2025 14:41
75

Իրավիճակը Վերին Լարսում և իր ազդեցությունը հայկական բեռնափոխադրումների վրա

Վերջին օրերին Վերին Լարսի անցակետում հայ բեռնատարների կուտակումները հասել են հերթական ճգնաժամային մակարդակի։ Ռուսաստանի անվտանգության դաշնային ծառայությունը և մաքսային ծառայությունները ակտիվացրել են վերահսկողությունները՝ ուղղված հատկապես սպառողական ապրանքների ներկրմանը, ինչը նշանակում է, որ նույնիսկ բեռնատարների շարժը ժամանակավոր բաց է, սակայն գործնականում՝ խիստ դանդաղեցված։

Տարանցիկ վերահսկողության ավելացումը հիմնականում առնչվում է մատակարարվող ապրանքների պատշաճ մաքսային փաստաթղթերին և բեռների ծագման ու բնույթի պարզաբանմանը։ Սա կարևոր ազդակ է հայաստանյան ներմուծող բիզնեսների համար, հատկապես նրանց, ովքեր կապ ունեն ռուսական շուկայի կամ ռուսաստանյան փոխադրումների հետ։ Բեռնափոխադրումների ձգձգումները և մաքսային անորոշությունները բերում են լոգիստիկ ծախսերի աճի և պայմանագրային պարտավորությունների խախտման ռիսկերի։

Ի՞նչ է կատարվում Պարսկաստանի հետ սահմանին՝ ՊԵԿ-ի հրատապ արձագանքը

Մյուս սահմանային ուղղությամբ՝ Հայաստանն այս օրերին բախվում է Իրանի հետ սահմանի վրացական ճանապարհի ոչ սովորական աշխուժության։ ՊԵԿ պաշտոնական հաղորդագրությամբ, վերջին օրերին նկատվել է որոշ դեպքերում օրենքի խախտմամբ ապրանքների ներմուծման փորձ՝ հատկապես սննդամթերքի և տեխնիկայի ոլորտներում։

ՊԵԿ-ը խստացրել է վերահսկողությունը՝ միաժամանակ զգուշացնելով ներմուծողներին՝ սահմանին ներկայացնել ճշգրիտ փաստաթղթեր և խուսափել չհայտարարագրված բեռներից։ Սա նոր ազդակ է հայկական ներմուծող համայնքի համար, որ Իրանի ուղղությամբ ևս օրինականության նկատմամբ խստություն է մտցվում։

Ի՞նչ են ասում այս ամենը բիզնեսի լեզվով

  1. Լոգիստիկ ռիսկեր. երկու հիմնական սահմանային ուղղություններում՝ Վերին Լարսում և Իրան-Հայաստան սահմանին, մատակարարման կայունությունը նվազել է։ Սրա արդյունքն է՝ բեռների ուշացում, պահեստավորման լրացուցիչ ծախսեր, հաճախորդի նկատմամբ պարտավորությունների խախտման ռիսկեր։ 
  2. Արժույթների ճնշում. բեռների ուշացումները նշանակում են ֆինանսական պլանների խախտում՝ հատկապես դրամ-ռուբլի կամ դրամ-իրանական ռիալ փոխարժեքների տատանումների պայմաններում։ 
  3. Մաքսային ռազմավարություն. բիզնեսները պետք է վերանայեն մաքսային փաստաթղթերի կառավարման պրոցեսները, հնարավոր է՝ ավելի ակտիվորեն սկսեն օգտագործել մաքսային բրոքերների ծառայությունները կամ վերանայեն ապրանքների դասակարգման սխեմաները։ 
  4. Անուղղակի ազդակներ. սահմանների հանդեպ վերահսկողության աճը հաճախ նաև կանխորոշում է որոշ պետական քաղաքականության փոփոխություններ։ Արդյունքում, նաև ներքին մատակարարման շղթաները կարող են վերադասավորվել։ 

Ի՞նչ կարող է անել գիտակցված բիզնեսը

  • Սկսել մտածել այլընտրանքային փոխադրումների մասին՝ օդային ուղիների, Վրաստանի ծովային նավահանգիստների կամ նոր հայ-իրանական համատեղ լոգիստիկ լուծումների օգտագործման ուղղությամբ։ 
  • Ստեղծել արտակարգ իրավիճակների պլաններ, որոնցում հաշվի են առնվում բեռնափոխադրման ուշացումները՝ պլանավորելով պաշարների ավելացում կամ հաճախական մատակարարումներ։ 
  • Ակտիվորեն հետևել սահմանային քաղաքականությանը և պետական մարմինների հաղորդագրություններին՝ կանխատեսելով հնարավոր խստացումները։ 

***

Հայաստանի սահմանները՝ թե՛ հյուսիսից, թե՛ հարավից, այսօր այլևս միայն աշխարհագրական գծեր չեն։ Դրանք դարձել են բիզնեսի ռազմավարական կետեր, որտեղ որոշվում է ապրանքի ճակատագիրը։ Գիտակցված և ճկուն բիզնեսն այսօր պետք է սահմանների շուրջը տեսնի ոչ միայն խոչընդոտներ, այլև՝ խաղի նոր կանոններ։ Իսկ այդ խաղում հաղթում են նրանք, ովքեր առաջինը նկատում են փոփոխությունները։

 

*հոդվածը պատրաստելիս օգտագործվել է նաեւ ԱԲ

 

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: