2025-ի մայիս-հունիսին կապի ոլորտում հասույթը աճել է 1,1%–ով՝ հասնելով մինչև 68,49 մլրդ դրամի
ԵԱՏՄ-ում բջջային ռոումինգի վերացումը նախատեսված է 2028-ի սկզբին
Ճապոնական ավտոարտադրող Nissan-ը մեկնարկել է 4.5 միլիարդ դոլարի պարտատոմսերի տեղաբաշխում
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում պանրի արտադրության ծավալն աճել է 3.8%-ով
Օդի ջերմաստիճանը աստիճանաբար կբարձրանա ևս 4-6 աստիճանով՝ Երևանում հասնելով +38-ի
ՍԱՏՄ-ն զբաղվում է ծաղիկների արտահանման խնդիրներով․ Հայաստան կայցելի «Ռոսսելխոզնադզորի» մասնագետների խումբ
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում հանքային ջրերի արտադրությունը աճել է 0.4%-ով
Meta-ն $3.5 միլիարդ է ներդրել Ray-Ban ակնոց արտադրող ընկերությունում
Երուսաղեմի հրապարակներից մեկը կոչվել է Հայոց ցեղասպանության վերապրած Եղիա Քահվեջյանի անունով
Բուլղարիան պատրաստվում է անցնել եվրոյի 2026 թվականի հունվարից՝ ԵՄ-ին միանալուց 18 տարի անց
Կասեցվել է «Նատֆուդ» ՓԲԸ-ին պատկանող Biella ապրանքանիշի տավարի կոտլետի արտադրությունը՝ մանրէաբանական խախտումների պատճառով
Հանրապետության հրապարակի տարածքում կգործարկվի էլեկտրական շչակ
Հունիսին անցյալ տարվա համեմատ բուսական յուղի գինն աճել է 17.5%, կարագինը՝ 14%, հացի գինը՝ 3.9%. «Ժողովուրդ»
Իդրամը առաջինը Կովկասում հայտարարում է Alipay+-ի հետ համագործակցության մասին․ դիտեք ABNews.am կայքում
Հունիսին Թբիլիսիում վաճառվել է 3236 բնակարան
Nvidia-ն դարձել է աշխարհում առաջին ընկերությունը, որի շուկայական կապիտալիզացիան հասել է 4 տրիլիոն դոլարի
Հունիսի դրությամբ անհուսալի վարկ ունեցողներից ԱՍՀՆ-ն ստացել է 14.757 դիմում, որից հաստատվել են շուրջ 4400-ը
Սուրճը թանկանում է՝ Բրազիլիայից ԱՄՆ ներմուծման վրա 50% մաքսատուրքի սպասման ֆոնին
ԵՊԲՀ-ի այս տարվա 713 շրջանավարտից 204-ն օտարերկրացի է
Կիևը ԵՄ-ից 1 մլրդ եվրո է ստացել ռուսական սառեցված ակտիվների շահույթից

Ինչի համար ենք բոլորս վճարում մեր գրպանից. Հայաստանը սուբսիդավորում է օդը

Հլս 4, 2025 12:28
29

Հայկազ Ֆանյանի վերլուծությունը. սուբսիդիաներ կան, բայց ներգրավման ռազմավարություն՝ ոչ

Հայաստանը պատրաստվում է մոտակա երկու տարում ավիափոխադրումների խթանմանը հատկացնել ավելի քան 6 միլիարդ դրամ։ Կառավարությունը սուբսիդավորելու է յուրաքանչյուր ուղևորի՝ մինչև 20,000 դրամ «Զվարթնոցով» ժամանելու և 15,000 դրամ «Շիրակով» մուտք գործելու համար։ Եվ դա արդեն աշխատում է․ WizzAir-ը մայիսին հայտարարեց Երևանի բազայացման և 1.2 մլն ուղևորափոխադրումների մասին։

Բայց հարցն այստեղ սկսվում է, ոչ թե ավարտվում։ ACSES վերլուծական կենտրոնի տնօրեն, տնտեսագետ Հայկազ Ֆանյանն ուշադրություն է հրավիրում բյուջետային պլանավորման խիստ մտահոգիչ բացի վրա՝ սուբսիդիա կա, բայց ոչ մի լումա չկա այդ ուղևորին դեպի Հայաստան գրավելու համար։ Եթե չունես գովազդ, շուկայի ներգրավման պլան, նպատակային արշավներ՝ ինչո՞ւ է պետք 6 միլիարդ տրամադրել ուղևորների համար, ովքեր կարող են երբեք չիմանալ այդ ուղու մասին։

2024-ին Հայաստանի զբոսաշրջային մարքեթինգի բյուջեն կազմել է մոտ 1.4 միլիարդ դրամ, իսկ 2025-ին այն կրճատվել է գրեթե կրկնակի՝ 800 միլիոնի։ Նույն ժամանակաշրջանում ոլորտը ներկայացրել էր 2.3 մլրդ դրամի հայտ։ Կառավարությունը մեկ ձեռքով կառուցում է գերժամանակակից ուղիներ՝ սուբսիդավորելով ուղևորների հոսքը, և մյուս ձեռքով փակում մուտքի դռները՝ մարքեթինգային անտեսմամբ։

Ֆանյանը առաջարկում է հստակ 4 քայլ՝

  1. Անհապաղ մեծացնել մարքեթինգի բյուջեն՝ պահուստային ֆոնդից կամ այլ ծրագրերից։

  2. 2026-ի բյուջեում հաստատել ամբողջական հայտը՝ 2.5 մլրդ դրամ։

  3. Մշակել ժամանակակից թվային մարքեթինգի վրա հիմնված ներգրավման պլան, որը կոնկրետ շուկաների է ուղղված։

  4. Ի մի բերել զբոսաշրջային ռազմավարությունը՝ որպես մեկ համակարգային փաստաթուղթ, ոչ թե տարած բեկորների հավաքածու։

Փաստորեն սա «գաղափար–գործողություն սինխրոնիզացիայի» ձախողված օրինակ է։ Կարող ես ունենալ աշխարհի լավագույն ապրանքը, բայց եթե չգիտես՝ ինչպես շուկային պատմել դրա մասին, միակ արդյունքը կլինի տպավորիչ՝ Excel-ում մնացած պլան։ Հայաստանը ստանձնել է ուղևոր բերելու պարտավորություն։ Հիմա պետք է ստանձնի նաև գրավելու պարտավորություն։ Առանց դրա՝ զբոսաշրջիկը պարզապես չի տեսնի այն երկիրը, որը պատրաստ էր նրան ընդունել՝ բաց երկնքով, բայց փակ մուտքով։

*հոդվածը պատրաստելիս օգտագործվել է նաեւ ԱԲ

 

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: