ԵՄ բնակչության թիվը միգրացիայի շնորհիվ հասել է ռեկորդային 450 միլիոնի. Eurostat
Սևանա լճի մակարդակը նվազել է 1 սմ-ով
Հայաստանում մշտական բնակչությունը 2025 թ. նախորդ տարվա համեմատ ավելացել է շուրջ 84,000–ով. ՄԱԿ–ի Բնակչության հիմադրամ
2025-ի մայիս-հունիսին կապի ոլորտում հասույթը աճել է 1,1%–ով՝ հասնելով մինչև 68,49 մլրդ դրամի
ԵԱՏՄ-ում բջջային ռոումինգի վերացումը նախատեսված է 2028-ի սկզբին
Ճապոնական ավտոարտադրող Nissan-ը մեկնարկել է 4.5 միլիարդ դոլարի պարտատոմսերի տեղաբաշխում
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում պանրի արտադրության ծավալն աճել է 3.8%-ով
Օդի ջերմաստիճանը աստիճանաբար կբարձրանա ևս 4-6 աստիճանով՝ Երևանում հասնելով +38-ի
ՍԱՏՄ-ն զբաղվում է ծաղիկների արտահանման խնդիրներով․ Հայաստան կայցելի «Ռոսսելխոզնադզորի» մասնագետների խումբ
2025թ․-ի հունվար-մայիսին Հայաստանում հանքային ջրերի արտադրությունը աճել է 0.4%-ով
Meta-ն $3.5 միլիարդ է ներդրել Ray-Ban ակնոց արտադրող ընկերությունում
Երուսաղեմի հրապարակներից մեկը կոչվել է Հայոց ցեղասպանության վերապրած Եղիա Քահվեջյանի անունով
Բուլղարիան պատրաստվում է անցնել եվրոյի 2026 թվականի հունվարից՝ ԵՄ-ին միանալուց 18 տարի անց
Կասեցվել է «Նատֆուդ» ՓԲԸ-ին պատկանող Biella ապրանքանիշի տավարի կոտլետի արտադրությունը՝ մանրէաբանական խախտումների պատճառով
Հանրապետության հրապարակի տարածքում կգործարկվի էլեկտրական շչակ
Հունիսին անցյալ տարվա համեմատ բուսական յուղի գինն աճել է 17.5%, կարագինը՝ 14%, հացի գինը՝ 3.9%. «Ժողովուրդ»
Իդրամը առաջինը Կովկասում հայտարարում է Alipay+-ի հետ համագործակցության մասին․ դիտեք ABNews.am կայքում
Հունիսին Թբիլիսիում վաճառվել է 3236 բնակարան
Nvidia-ն դարձել է աշխարհում առաջին ընկերությունը, որի շուկայական կապիտալիզացիան հասել է 4 տրիլիոն դոլարի
Հունիսի դրությամբ անհուսալի վարկ ունեցողներից ԱՍՀՆ-ն ստացել է 14.757 դիմում, որից հաստատվել են շուրջ 4400-ը

Ինչ վտանգների առաջ կարող է կանգնել հայ սպառողը՝ եթե Ռուսաստան-Ադրբեջան առևտուրը խափանվի

Հլս 3, 2025 12:39
39

Ռուսաստանի և Ադրբեջանի միջև ստեղծված դիվանագիտական լարվածությունը կարող է վերաճել տնտեսական ճգնաժամի՝ հատկապես առևտրի ոլորտում։ Երկու երկրների միջև տարեկան ապրանքաշրջանառությունը հասնում է շուրջ 2.16 միլիարդ դոլարի, ինչը փոխադարձ կախվածության բարձր մակարդակ է։

Ի՞նչ են առևտրում կողմերը

Ադրբեջանը Ռուսաստանից ներկրում է մի շարք կարևոր ապրանքներ՝
• Նավթ և նավթամթերք
• Մետաղներ և մեքենաշինական արտադրանք
• Սննդամթերք՝ ցորեն, արևածաղկի յուղ, քաղցրավենիք, միս

Ի պատասխան՝ Ռուսաստանը մեծ ծավալով ներմուծում է ադրբեջանական գյուղատնտեսական մթերք՝
• Թարմ մրգեր ու բանջարեղեն (ներառյալ լոլիկ, խուրմա)
• Ընկույզ
• Պլաստմասսե արտադրանք

Ըստ մասնագետների՝ Ադրբեջանի համար Ռուսաստանը ոչ միայն խոշոր մատակարար է, այլև տարանցիկ ուղի դեպի Եվրոպա, ինչը ավելի է խորացնում կախվածությունը։

Հնարավոր հետևանքները տնտեսությունների համար

Եթե կողմերի միջև լարվածությունը խորանա և առևտուրը դադարեցվի, ամենամեծ տնտեսական հարվածը, ըստ փորձագետների, կրելու է հենց Ադրբեջանը։ Նա ստիպված կլինի նոր շուկաներ փնտրել թե՛ ապրանքների ներկրման, թե՛ արտահանման համար։ Այդ գործընթացը ոչ միայն կարող է ժամանակատար լինել, այլև ծախսատար՝ ստեղծելով գների աճի ռիսկ։

Ռուսաստանի համար հիմնական ազդեցությունը կլինի սննդամթերքի շուկայում։ Ադրբեջանական լոլիկը և խուրման ներկայումս կազմում են ՌԴ շուկայի համապատասխանաբար շուրջ 30-35 տոկոսը։ Եթե ներմուծումը դադարի, գները կարող են աճել, իսկ փոխարինող աղբյուրներ գտնելը հեշտ չի լինի։

Արդյո՞ք սա կազդի նաև Հայաստանի վրա

Թեև Հայաստանը անմիջականորեն ներգրավված չէ այս հակասության մեջ, սակայն կողմերի միջև առևտրի սահմանափակումները կարող են միջնորդաբար անդրադառնալ հայկական շուկայի վրա։

Օրինակ՝ եթե Ռուսաստանում մրգերի և բանջարեղենի գները բարձրանան, հայ արտադրողները կարող են հնարավորություն տեսնել ավելի մեծ ծավալով արտահանում իրականացնելու։ Բայց դա կարող է առաջացնել առաջարկի պակաս ներսում և գների աճ՝ տեղական շուկայում։

Բացի այդ, եթե Ադրբեջանը փորձի վերաուղղել իր առևտրային երթուղիները, հնարավոր է բեռնափոխադրումների մասով հավելյալ ճնշում առաջանա հարավկովկասյան տարածքում, ինչը կազդի նաև տարածաշրջանային գների և լոգիստիկայի վրա։

***

Այս զարգացումների ֆոնին օգտակար կլինի հետևել՝
• ՌԴ և Ադրբեջանի արտաքին գործերի նախարարությունների հայտարարություններին
• Ներմուծման և արտահանման գծով պաշտոնական վիճակագրությանը
• ՌԴ շուկայում թարմ մթերքների գների տատանումներին
• Տարանցիկ երթուղիների հնարավոր փոփոխություններին, հատկապես Կասպից ծովի և Հյուսիս-Հարավ ուղիների շուրջ

*հոդվածը պատրաստելիս օգտագործվել է նաեւ ԱԲ

Բաժանորդագրվեք մեր Տելեգրամյան ալիքին՝ բիզնես ոլորտի ամենաթարմ և կարևոր նորություններին առաջինը ծանոթանալու համար: